Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Alix säger:

 Jag hoppas karma gjorde något med gångjärnen där... :devil:

Annars är det tyngdlagen som knäcker den. :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

 

En påminnelse till alla latmaskar bakom ratten. Såg en idiot häromdagen som oavsiktligt åkte iväg med skuffluckan öppen. Den svingade upp och ned. Han kunde inte se det på grund av all snö och is. Jag hoppas karma gjorde något med gångjärnen där... :devil:

Skuffluckan? Bakluckan hoppas jag att du menar? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Skuffluckan? Bakluckan hoppas jag att du menar? :fundersam:

Skuffluckan är bakluckan.

 

 

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 11.15.41.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Skuffluckan? Bakluckan hoppas jag att du menar? :fundersam:

Eftersom det är så vanligt med kombi och halvkombi i Sverige så skrev jag skuffluckan, eftersom bilen i fråga var en sedan. Enbart sedan har skuff, enligt min mening. Tekniskt sett är väl en coupé en tvåsitsig sedan... Men jag inser att det här är ett definitionsträsk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på att ugnen ska komma upp i rätt temperatur så jag kan sätta in knäckebrödspizzan :D

 

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 15.06.10.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Pocahontas säger:

Väntar på att ugnen ska komma upp i rätt temperatur så jag kan sätta in knäckebrödspizzan :D

 

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 15.06.10.jpg

Bäst att ta ut den nu annars får du äta kol till frukost 

Redigerad av ronny
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag finpustat det sista på övergången från Google Chrome till Chromium*. Allt funkar som det ska. :crossfingers:

 

 

*Jag valde Marmaduke, widevine, all-codecs+, sync. Det ger i praktiken samma användarupplevelse. Verktyg för uppdatering finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varvar mellan att surfa, dricka kaffe och spela elbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Axelman säger:

Varvar mellan att surfa, dricka kaffe och spela elbas.

surfing-2192775_1280.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 2 vill man inte missa..

 

kollat 1:a avsnittet idag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockat undan julsaker inne. Belysningarna i träden ute får sitta några veckor till och jaga bort mörkret.

 

Sitter för närvarande och släktforskar. Tänk om prästerna ända hade skrivit rätt och med lättläst handstil i kyrkoböckerna...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Plockat undan julsaker inne. Belysningarna i träden ute får sitta några veckor till och jaga bort mörkret.

 

Sitter för närvarande och släktforskar. Tänk om prästerna ända hade skrivit rätt och med lättläst handstil i kyrkoböckerna...

Ja, helst med skrivmaskin..:totaltgalen:

 

Skärmavbild 2021-01-17 kl. 16.12.59.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Plockat undan julsaker inne. Belysningarna i träden ute får sitta några veckor till och jaga bort mörkret.

 

Sitter för närvarande och släktforskar. Tänk om prästerna ända hade skrivit rätt och med lättläst handstil i kyrkoböckerna...

Det kanske sparades pengar genom att låta prästerna delta i läkarnas kurser i handskrift?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Det kanske sparades pengar genom att låta prästerna delta i läkarnas kurser i handskrift?

Ja, ibland undrar man. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är Samsung så stort..? :totaltgalen:

 

 

Skärmavbild 2021-01-18 kl. 11.28.08.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag hjälpt grannen med kanske den sista flytten av tunga möbler. Bland annat två sängar med motorer i. Fasen vad de åkte utför trappan! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Eeeh, übermoderatorn postar en tidningsgrej i denna tråd. Just gotta lööööv MWF:s off topic-kultur! :skondans:

giphy.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetsvecka 2 skall vara mildare, förhoppningsvis ljusare också 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-16 15:06, Pocahontas säger:

Väntar på att ugnen ska komma upp i rätt temperatur så jag kan sätta in knäckebrödspizzan :D

 

Det ser inte bra ut @Pocahontas 

 

920957A8-8154-424D-840C-9FA77D2B6044.jpeg

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyss uppringd av en mycket trevlig människa från Swedbank vars mål var att behålla mig som kund. Efter en timmes trevligt samtal lyckades hon sänka räntan långt förbi vad folket på lokalkontoret kan. Men det blir SBAB ändå. Måste det gå ända tills att jag beställer amorteringsunderlag ( dvs "flyttbetyget" till nästa bank ) innan man börjar att få den riktigt låga räntan har de allvarligt systemfel. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Blev nyss uppringd av en mycket trevlig människa från Swedbank vars mål var att behålla mig som kund. Efter en timmes trevligt samtal lyckades hon sänka räntan långt förbi vad folket på lokalkontoret kan. Men det blir SBAB ändå. Måste det gå ända tills att jag beställer amorteringsunderlag ( dvs "flyttbetyget" till nästa bank ) innan man börjar att få den riktigt låga räntan har de allvarligt systemfel. :armskeptisk:

Haha hände mig också bara någon dag efter jag begärde amorteringsunderlaget. Dom kunde omöjligen matcha SBAB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...