Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
6 minuter sedan, Alix säger:

Precis, men det är inte de som är problemet. Inte heller får de problemen att försvinna. :) 

Men ibland så känns det som om det bara var jag och några till som sköter sig.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Tala för dig själv! :byrakrat:

 

 

 

:hihihi:

Tänkte tanklöst att du räknades in.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Axelman säger:

Men ibland så känns det som om det bara var jag och några till som sköter sig.

Det kan kanske kännas tröstlöst, men det är viktigt att ha två tankar i huvudet samtidigt. Dels att majoriteten är ansvarsfull och skötsam, dels att en minoritet ställer till nytt djävelskap som måste beivras. Det viktigaste är att inte förneka/förminska det senare i syfte att vara hänsynsfull till det förra... 

 

52 minuter sedan, Axelman säger:

Tänkte tanklöst att du räknades in.... :hihihi:

Ajabaja! :P 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Nog har det hänt mycket de senaste 100  åren

 

http://www.gp.se/1.39379153

 

Sätt på ljudet, de missade jag första gången, 

som gammal göteborgare var jag ju bra tvungen att se filmen flera ggr..många detaljer man vill se

 

Runt 2.30-3 minuter in i filmen, rundar de hela Nordstan? Ser ut som Packhusplatsen... Det fanns ingen spårväg där 1890, men det fanns gott om godsspår för järnvägen. Nu sprängs/grävs det ner en Västlänk på platsen.

Mer gamla bilder: https://www.gp.se/livsstil/göteborgiana/gbg400-unika-bilder-från-göteborg-under-400-år-1.38449423

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, ronny säger:

Tittar på vinterstudion 

Nähä?? :tappahakan:

 

 

 

 

:hihihi: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, ronny säger:

Tittar på vinterstudion 

Ha en skön dag framför TVn Ronny! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt osannolika djur! :tappahakan:

 

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

Helt osannolika djur! :tappahakan:

 

 

Sådant där gör de till vardags... Om man vore orolig på riktigt kanske man hellre hade satt upp saltstenar vid sidan av, än att filma dem? ;) 

Men visst är de fantastiska! :yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, mikaellq säger:

Ha en skön dag framför TVn Ronny! hello.gif

Tack det har börjat bra

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudars va gott!
Jag bröt mot en helig regel idag genom att träna på tom mage, under tiden gratängen värmdes i ugnen. Jag belönades med ett kraftigt sockerfall och yrsel. Var så illa tvungen att lägga mig en stund. Somnade i några minuter.
Gratängen fyllde på kolhydrat-lagret till en välbehövlig nivå.
Aldrig mer fysisk ansträngning på tom mage!


Sedan :kaffe: och två bitar choklad, för att snabbt få socker i blodet.
Känns bra nu. :) 

 

IMG_6223.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Findus fiskgratäng, dill?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Telly82 säger:

Findus fiskgratäng, dill?

Var tvungen att kolla.

 

IMG_6224.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äta gamla rester idag. Oxfilé i rödvinssås och klyftpotatis. Håhåjaja.....  rofl.gif.86f0548e51044065cce6a85f4ac2da89.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och går igenom mina finanser och räknar på hur stor buffert jag skulle ha kvar vid ett eventuellt bilköp.

Var upp till återvinningscentralen för att slänga lite kartonger efter alla presenter och åkte förbi en bilhandlare. Vände och gick in och frågade om jag kunde få provsitta en bil för att se ifall den passar min familj. Vi kan göra bättre sa han och räckte över nycklarna ?

Oh helvete det skulle man inte gjort för satan vilken upplevelse. För den som inte kört en renodlad elbil är det svårt att förstå känslan. Man har bara ett liv och så länge jag ser till att jag får en pension som vi klarar oss på så är saken biff. För man måste ju leva också medans man lever. Bilen i fråga.

 

469308844_Skrmavbild2021-01-02kl_23_14_54.thumb.png.200d544b4bbdbc6cca37354d0273eac5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

Fick äta gamla rester idag. Oxfilé i rödvinssås och klyftpotatis. Håhåjaja.....  rofl.gif.86f0548e51044065cce6a85f4ac2da89.gif

Rester är inte att förringa. Tror jag ätit rester dom senaste tre dagarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Sitter och går igenom mina finanser och räknar på hur stor buffert jag skulle ha kvar vid ett eventuellt bilköp.

Var upp till återvinningscentralen för att slänga lite kartonger efter alla presenter och åkte förbi en bilhandlare. Vände och gick in och frågade om jag kunde få provsitta en bil för att se ifall den passar min familj. Vi kan göra bättre sa han och räckte över nycklarna ?

Oh helvete det skulle man inte gjort för satan vilken upplevelse. För den som inte kört en renodlad elbil är det svårt att förstå känslan. Man har bara ett liv och så länge jag ser till att jag får en pension som vi klarar oss på så är saken biff. För man måste ju leva också medans man lever. Bilen i fråga.

 

469308844_Skrmavbild2021-01-02kl_23_14_54.thumb.png.200d544b4bbdbc6cca37354d0273eac5.png

Det måste vara en trist upplevelse jämfört med att köra Mustang med en mullrande V8. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Sitter och går igenom mina finanser och räknar på hur stor buffert jag skulle ha kvar vid ett eventuellt bilköp.

Var upp till återvinningscentralen för att slänga lite kartonger efter alla presenter och åkte förbi en bilhandlare. Vände och gick in och frågade om jag kunde få provsitta en bil för att se ifall den passar min familj. Vi kan göra bättre sa han och räckte över nycklarna ?

Oh helvete det skulle man inte gjort för satan vilken upplevelse. För den som inte kört en renodlad elbil är det svårt att förstå känslan. Man har bara ett liv och så länge jag ser till att jag får en pension som vi klarar oss på så är saken biff. För man måste ju leva också medans man lever. Bilen i fråga.

 

469308844_Skrmavbild2021-01-02kl_23_14_54.thumb.png.200d544b4bbdbc6cca37354d0273eac5.png

Har inte kört någon särskilt snabb eller ny elbil, men accelerationen är det inget fel på.

Har ni två bilar i familjen så borde valfri elbil kunna ersätta en av bilarna. Köp om ni har råd och laddplats hemma. Gäller det hushållets enda bil så gissar jag att ni får fundera mer på räckvidd och eventuell bilhyra vid semestrar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Har inte kört någon särskilt snabb eller ny elbil, men accelerationen är det inget fel på.

Har ni två bilar i familjen så borde valfri elbil kunna ersätta en av bilarna. Köp om ni har råd och laddplats hemma. Gäller det hushållets enda bil så gissar jag att ni får fundera mer på räckvidd och eventuell bilhyra vid semestrar mm.

Vi har bara en bil nu men den är betald och klar och jag planerar att behålla den för att kunna dra husvagnen. Laddplats har vi i området och den kostar 350:-/månaden så i praktiken kostar elen 100:-/månad.

Som jag ser det kommer det bli en utmaning, ett roligt uppdrag, att åka "roadtrips" och hitta laddare och inte få soppatorsk. Det blir ett annat tänk helt enkelt men jag ser fram emot det. Måste bara få siffrorna att gå ihop. Ska göra en @mikaellq och vänta till rätt läge ;) 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör mycket idag verkar det som ;)

Håller på att planera en "stor" fest också. Så stor som man nu får ha i dessa tider. Min bror fyller 60 och jag fyller 50 med bara en månads skillnad. Så vi har beslutat att slå ihop och fira den i en fäbod ute i vildmarken. Ingen el, inget rinnande vatten eller toalett. Utedass som gäller. Vi kommer bli max 8 personer som deltar och två av dom har har antikroppar så det känns "säkert"

Vi kommer festa i dagarna två och det blir angling på en tjärn, grilling och mat tillagad ute friska luften. Lite bilder för att ge en bild på hur bra man kan ha det. 

 

Utsikt från fäbon ut mot kärn

 

P1000116.thumb.jpeg.97d5186ef112dca4d159ad4e1bdc16ef.jpeg

 

Fisk finns

 

IMG_1395.thumb.jpeg.517abb715c3d4c2f1ce97254ebe6793c.jpeg

 

Kvällsmat: Gräddstuvad krögarpytt med bröd

 

IMG_1389.thumb.jpeg.1c4299c901e01d7b8b488199403dd820.jpeg 

 

En närliggande fäbodstuga behövde lite värme så där blev jag sittande in på småtimmarna.

 

IMG_1404.thumb.jpeg.042f1f7dedd35022c73e5a1675b46be4.jpeg

 

Dagen efter ut på isen och sätta upp angeldon.

 

P1000150.thumb.jpeg.e5af99d43bcb0f63e10312bd5e0d947a.jpeg

 

 

Det roliga är att fast man är uppvuxen i byn största delen av sitt liv blir man kallad för "stadsunge" efter några år ?

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Telly82 säger:

Nähä?? :tappahakan:

 

 

 

 

:hihihi: 

Jo det stämmer idag också 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grubblar fortfarande på hur Leksands IF kunde skjuta så in i bängen många skott på Brynäs IF-s målvakt och det ändå bara var oavgjort i halvtid. Större delen av matchen såg det ut som om BIF var från div 1. Skottstatistiken säger 61-19 (!) till LIF vilket är snudd på historiska siffror.

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade sent idag. Såg direkt att iPhone låg på golvet. På något sätt måste jag trotts allt hört när Läggdags startade larmet som knappt kan kallas för larm därför att det är så behagligt att lyssna på att åtminstone mitt sinne kan ignorera det, inte vakna.

Så som jobblarm och då man vill och måste komma upp så måste det ackompanjeras av det brölande hese Fredrik-larmet för att jag säkert ska komma upp.

Jag trodde ett tag att det var en bugg i Hälsa! :D 


180603-varningssystem-689988-se-gp-1-jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...