Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

10 minuter sedan, lappen71 säger:

Det där är inte inställningen på din router.

Jag ser det nu. Men det kvittar. Starta AirPort-verktyg istället. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Jag ser det nu. Men det kvittar. Starta AirPort-verktyg istället. :blush:

Ser inte ut sådär i AirPort-verktyget så det kvittar verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elfte i elfte för macOS elva hävdade någon med en stark brytning på engelska, indisk tror jag. :hihihi: Visar kanske hur efterlängtad den nya generationen macOS är. Vissa tidningar säger samma dag som Apple event. Men det kvittar.

 

10 eller 11 i 11 för 11? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-02 19:13, mikaellq säger:

Ja 10 i Cupertino betyder 19 i Stockholm. :) 

Ska bli kul trots att jag inte längtar efter något speciellt nu som tycker mig ha allt, ja utom de nya OS som är på gång. Jag kommer säkert att installera Sir Bug direkt och svära sedan.

 

Nya datorer sas det? En Intel Mac och kanske en Si redan nu kanske?

 

36334-67485-image-(1)-xl.jpg

Inte långt kvar nu

 

A68E56FE-F698-4E63-A97D-EBD704EC6068.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Inte långt kvar nu

 

A68E56FE-F698-4E63-A97D-EBD704EC6068.jpeg

Jag har ställt in en påminnelse hos YouTube. :nerd:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog upp iPhonen SE 1st Gen ur fickan och den var mycket varm och svart. Satte den på laddning utan resultat. Provat hård reset utan resultat. Vänt på Lightningkontakten, bytt plats på laddare, laddar via datorn. Nope. Plötsligt är den stendöd. Fungerat utan bekymmer. Shit. Nu måste jag köpa en ny iPhone 12 Mini. :pinch:

Och jag följer https://support.apple.com/en-us/HT201412

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Tog upp iPhonen SE 1st Gen ur fickan och den var mycket varm och svart. Satte den på laddning utan resultat. Provat hård reset utan resultat. Vänt på Lightningkontakten, bytt plats på laddare, laddar via datorn. Nope. Plötsligt är den stendöd. Fungerat utan bekymmer. Shit. Nu måste jag köpa en ny iPhone 12 Mini. :pinch:

Och jag följer https://support.apple.com/en-us/HT201412

Testat annan sladd?

Inget ludd/smuts i kontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Tog upp iPhonen SE 1st Gen ur fickan och den var mycket varm och svart. Satte den på laddning utan resultat. Provat hård reset utan resultat. Vänt på Lightningkontakten, bytt plats på laddare, laddar via datorn. Nope. Plötsligt är den stendöd. Fungerat utan bekymmer. Shit. Nu måste jag köpa en ny iPhone 12 Mini. :pinch:

Och jag följer https://support.apple.com/en-us/HT201412

Det kan vara hårdpackad ludd i kontakten. Jag använde en tandpetare av bambu, lite hårdare än andra, men inte så mycket att den kan skada. Grävde ur bra mycket. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Det skumma är att fånen var riktigt varm OCH död när jag fiskade upp den ur fickan. Så därifrån till nu är det ingen skillnad. Jag har den bättre sladden av de två vi har, som har fungerat klockrent. Det var knappt nåt ludd i kontakten vilket jag nyss provade att pilla i med en tandpetare av plast. Fortfarande ingen respons över huvudtaget.

Edit:

För en vecka sedan gjorde jag en full iPhone-BU på datorn...:travolta:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plung! sa telefonen och vaknade!! :tappahakan: Kan den ha försökt att uppgradera sig automatiskt och kört batteriet i botten? Har fortfarande 14.1

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat alla kända knep men har inte fått in mer än wifi. Låtit fånen uppgradera sig till 14.2 och då fungerar telefonen. Vilket KAN betyda att den försökte uppgradera sig och batteriet tog slut därav strulet.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

En Mac mini M1 skulle ju inte sitta fel. Särskilt inte nu när support droppas för nya OS på min gamla mini. ?

Mac M1ni....  glöm inte var ni såg det först!! :hihihi:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

En Mac mini M1 skulle ju inte sitta fel. Särskilt inte nu när support droppas för nya OS på min gamla mini. ?

instämmer !

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac M1ni kostar 8495 kronor i Sverige. Men med tanke på det sprängfyllda innehållet är det inte så pjåkigt. Vill jag matcha mängden RAM blir priset 10995 kronor. Min nuvarande mini kostade i dagens penningvärde 7103 kronor. Men den köpte jag senare än släpp och lite billigare via Amazon i England. Sedan köpte jag mer RAM och sedermera SSD med tillbehör för cirka totalt 4500 kronor. Så totalkostnaden är högre. Och jag kan säkert sälja paketet till hyfsat bra pris. Den har ju 16 GB RAM och dubbla SSD på 500 GB som kan köras i RAID0. Hmm... B) 

 

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples Trade-In känns väl så där. Efter att ha matat in serienumret får jag följande fråga:

 

231051390_dump1.thumb.png.38f4c34d43f4c804377cd9afe873ab02.png

 

Eeeh, den har ingen strömadapter. I alla fall ingen lös på utsidan... :D 

 

Och inbytespriset var väl inte JÄTTEHÖGT, om man säger så... :rolleyes:

 

dump.thumb.png.cf9cec7e0f0c8aa22773eb150c9b3eea.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Fast, det förstås, jag har ingen som helst tillkommande nytta av en ny Mac mini. :D

Det känns kul....?default_laugh.png.3beeb272665f4f68cd67c16b6870d7d6.png 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone SE nummer två går som tåget igen. Å jag som tänkte köpa en ny..... sicket elände.default_laugh.png.7430d97cd7a5bf62556eb0fd2d5f08ad.png

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Min iPhone SE nummer två går som tåget igen. Å jag som tänkte köpa en ny..... sicket elände.default_laugh.png.7430d97cd7a5bf62556eb0fd2d5f08ad.png

Grattis! Mycket nöje med den gamlingen!
Jag nöjer mig än med min gamla iPhone 7, trots batterihälsa nere på 83%.

Jag köper nytt när jag har lust. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar som bäst på varför Västtrafik mobbar göteborgare och i viss mån de i angränsande orterna. Eller kan det vara så att de i städerna och i närheten är flest och sliter därför mest på Västtrafiks tåg & bussar? :fundersam:

 

Jag som bor & lever i Zon C har ju en enorm yta att resa på för liten peng.

 

zonabc.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Grattis! Mycket nöje med den gamlingen!
Jag nöjer mig än med min gamla iPhone 7, trots batterihälsa nere på 83%.

Jag köper nytt när jag har lust. :nerd:

Du vet hur det är med oss godsägare, det ska investeras i alla möjliga saker. Vinterdäck till bilen, snörasskydd mm mm. Så man måste prioritera. iMacen är från 2013 och är hur pigg som helst. iPonnyn är inte heller ny men jag gillar SE-n. Jag är frestad att gasa på internetet till 250 megapryttlar/sekunder. Bara för att det är roligt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag som bor & lever i Zon C har ju en enorm yta att resa på för liten peng.

Tja, så långt du nu hinner på 90 minuter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...