Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nog går åren fort, varit med i detta forumet sen Maj 2003...

Förmodligen även den äldste här på forumet.. 

 

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Om man med bil menar något med fyra hjul och minst en motor så kan man hitta ännu billigare bilar. Menar man att den dessutom ska ha fem sittplatser och en räckvidd som inte framkallar ångest redan efter ett varv runt kvarteret så närmar man sig raskt miljonen.

 

Det finns en hög med bilar som uppfyller dina krav för runt en halv mille som inte är skokartong. Men om dina krav på lyx är absoluta, ja då blir det till att hala fram en mille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar bara slänga in denna. Tom Tesla har priser som inte ger dåndimpen. :ThumbsUp:

Skärmavbild 2020-10-12 kl. 19.35.10.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Orkar bara slänga in denna. Tom Tesla har priser som inte ger dåndimpen. :ThumbsUp:

Skärmavbild 2020-10-12 kl. 19.35.10.png

Jag är inte överdrivet lång, men jag sitter inte bekvämt (= med vettigt stöd får låren) på någon plats i en sådan bil. Och brevlådeluckan längst bak på fordonet är lite väl liten även om utrymmet innanför är förvånansvärt stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Jag är inte överdrivet lång, men jag sitter inte bekvämt (= med vettigt stöd får låren) på någon plats i en sådan bil. Och brevlådeluckan längst bak på fordonet är lite väl liten även om utrymmet innanför är förvånansvärt stort.

Då antar jag att du provkört, även om kommentaren inte låter så. Biltester säger att man sitter helt ok. Sen finns "frunken" dvs bagagelucka fram så det finns mer plats. Men även med minsta batteriet går en Tesla riktigt långt och har en mycket bra infrastruktur med egna laddare med bästa laddpriset på marknaden. 

...

Själv får jag ju "rätta munnen efter matsäcken" så jag får ju åka billigt skit och ingen lyx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Då antar jag att du provkört, även om kommentaren inte låter så. Biltester säger att man sitter helt ok. Sen finns "frunken" dvs bagagelucka fram så det finns mer plats. Men även med minsta batteriet går en Tesla riktigt långt och har en mycket bra infrastruktur med egna laddare med bästa laddpriset på marknaden. 

...

Själv får jag ju "rätta munnen efter matsäcken" så jag får ju åka billigt skit och ingen lyx.

Nej jag har inte provkört, biltesterna har fel. Jag är man och jag sitter inte alls bekvämt.

Frunken är vettig, där bör man kunna trycka ner barnvagnsinsatsen inklusive barn, vilken gör att man slipper böka med barnstolar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

jag tänkte på alternativ 4

taget från Allo Allo

där von smallhausen går med domedags plakat på ryggen

 

grattis

Här kommer avsnittet jag pratade om

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Då antar jag att du provkört, även om kommentaren inte låter så. Biltester säger att man sitter helt ok. Sen finns "frunken" dvs bagagelucka fram så det finns mer plats. Men även med minsta batteriet går en Tesla riktigt långt och har en mycket bra infrastruktur med egna laddare med bästa laddpriset på marknaden. 

...

Själv får jag ju "rätta munnen efter matsäcken" så jag får ju åka billigt skit och ingen lyx.

Har provsuttit i alla Tesla modeller och 3:an är förvånansvärt stor inuti.

 

Räknat på det och jag kör lite för lite per år för att kunna räkna hem kostnaden.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Har provsuttit i alla Tesla modeller och 3:an är förvånansvärt stor inuti.

Har inte provat men thats the word on the street. Mgbg älskar att vara motvalls. default_laugh.png.bd29ed3ab6112c423da5379da270f99e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Mgbg älskar att vara motvalls

Nä vad säger du? Det hade jag ingen aning om ?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Om man köper en motsvarande fossilare, har man då inte betalt bränsle till den för tio år framåt för samma kostnad? :fundersam:

Det beror på hur långt man kör, men ja.

46 minuter sedan, Axelman säger:

Har inte provat men thats the word on the street. Mgbg älskar att vara motvalls. default_laugh.png.bd29ed3ab6112c423da5379da270f99e.png

Kraftig benstomme heter det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

 

Kraftig benstomme heter det.

Jag har problem med längden. Jag är för kort i förhållande till min vikt säger BMI. Men jag lyckas i alla fall nå ner till golvet. Och då talar jag om fötterna.default_laugh.png.732b1e5a2d03392dddd63bfa2df7def3.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Jag har problem med längden. Jag är för kort i förhållande till min vikt säger BMI. Men jag lyckas i alla fall nå ner till golvet. Och då talar jag om fötterna.default_laugh.png.732b1e5a2d03392dddd63bfa2df7def3.png

För att citera Seinfeld (avsnittet "The Movie")

Citat

- Do you think I need to lose some weight?

- Weight? Naw. Just need some more height.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lycklig. TIE MIDI till USB funkar verkligen, riktig plug&play, INTE plug&pray som i...
Ska leka idag med detta som funkade omedelflax.
Logic såg gränssnittet direkt. :) 

Spelar nu på min MIDI-klaviatur... ?

 

IMG_5815.jpeg

MIDI-USB.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättat bilen, köpt en eklist, kollat på vinterdäck och förbereder montering av snöräcken på taket. Vill ju inte ha nya altanen mosad. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på möte skönt att slippa zoom mötena 

nu Keynoten 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle iväg för att få mig en smaskig kebabtalrik idag och kollade först i Handelsbankens app om jag hade pengar så det räckte. Då far en ruta upp om att knyta ihop Apple Wallet och Handelsbanken. Kors i taket!
Vad jag har förstått nyttjar det NFC-teknik som gör att man bara behöver dubbelklicka i låst skärm, hålla iPhone nära den andra apparaten. PLING! Så har man betalat!

Ytterligare ett sätt att snabbt bli av med sina surt förvärvade.
Apple har blivit KUNG på att skinna oss på våra slantar! ?

 

:hihihi:

IMG_5824.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Skulle iväg för att få mig en smaskig kebabtalrik idag och kollade först i Handelsbankens app om jag hade pengar så det räckte. Då far en ruta upp om att knyta ihop Apple Wallet och Handelsbanken. Kors i taket!
Vad jag har förstått nyttjar det NFC-teknik som gör att man bara behöver dubbelklicka i låst skärm, hålla iPhone nära den andra apparaten. PLING! Så har man betalat!

Ytterligare ett sätt att snabbt bli av med sina surt förvärvade.
Apple har blivit KUNG på att skinna oss på våra slantar! ?

 

:hihihi:

IMG_5824.png

Har du levt under en sten som aldrig hört talas om Apple Pay?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Har du levt under en sten som aldrig hört talas om Apple Pay?

Och du har inte lärt dig att bete dig som en vuxen ÄN? :blink:
Snabb på att svara är du iallafall, som en oljad blixt. :fane:

Handelsbanken har tagit god tid på sig. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Har du levt under en sten som aldrig hört talas om Apple Pay?

Handelsbanken verkar ha krupit fram från sin sten förra veckan.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Och du har inte lärt dig att bete dig som en vuxen ÄN? :blink:
Snabb på att svara är du iallafall, som en oljad blixt. :fane:

Handelsbanken har tagit god tid på sig. ?

Har du aldrig hört talas om uttrycket? Ditt inlägg ger intrycket att Apple Pay skulle vara något nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Handelsbanken verkar ha krupit fram från sin sten förra veckan.

Länsförsäkringar ligger kvar och ruvar under den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Länsförsäkringar ligger kvar och ruvar under den.

De är tyvärr inte ensamma där. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...