Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
1 minut sedan, Alix säger:

Ahaaaa.... trodde det var någon förkortning typ OMG.... rofl.gif.72c2d867bc9ef5e901e0dc772a158321.gif

-Sluta att vara en sådan GKT!!!! rofl.gif.6e4f8daf36501321642199dd024448e7.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett barnbarn fyller 2 år! 

Skärmavbild 2020-07-19 kl. 15.03.18.png

  • Gilla 4
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag cyklat till sjön och badat. Förvånansvärt milt i vattnet med tanke på hur juli månad har varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Idag har jag cyklat till sjön och badat. Förvånansvärt milt i vattnet med tanke på hur juli månad har varit.

God idé. Får bli en del sånt i veckan, skiter i vattentemperaturen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, iMarc säger:

skiter i vatten

Tur du bor så långt härifrån. ;) 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man kan utveckla ett operativsystem utan egentligt stöd för emoji i alla program är en gåta. Firefox och Chromium saknar GTK-stöd och då blir det inga emoji i Ubuntu. Bara svarta små i monospace om man har tur och moddar lite. Nu testar jag Chrome OS (Cloudready) i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Hur man kan utveckla ett operativsystem utan egentligt stöd för emoji i alla program är en gåta. Firefox och Chromium saknar GTK-stöd och då blir det inga emoji i Ubuntu. Bara svarta små i monospace om man har tur och moddar lite. Nu testar jag Chrome OS (Cloudready) i stället.

Emojis och liknande borde tas bort överallt. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

Nu testar jag Chrome OS (Cloudready) i stället.

Det funkar utmärkt. Det har ett skärmtangentbord med emojier. Det åker in på min gamla HP också nu. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

Emojis och liknande borde tas bort överallt. 

Nähä. Men det är för mycket av det goda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMG_2823.png.d4609e1eb81e8d6dad6f0a671192b668.png

 

Via ett serverfel upptäckte jag att kommunen använder Windows 8.1 (Microsoft Windows 6.3.9600) i sin biblioteksservice. Den versionen kom i april 2014 och allmänt stöd upphörde i januari 2018. Jag hoppas innerligen (trots allt) att kommunen köper ”Extended support until January 10, 2023”.

 

Tänk, alla dessa kommuner och deras trötta gamla IT-avdelningar med Windowsdinosaurier... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack!

inget för mig

 

 

9BBD5CE6-940B-4C4D-8607-8BDD0A4753D6.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt upp Google One och laddar just nu in alla de bilder och filmer jag har sparat, från Google foton till Bilder. Alltså under den tid jag har laddat upp original, från 1 januari 2019. Det blir en hel del! Nu tuffar Bilder på och fläkten med den...

Hädanefter får det blir gratiskvalitet i Google foton plus backup till minin i särskilt ömmande fall. Jag byter kanske strategi när jag får barnbarn... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

Big Bang AR

 

Ganska häftig app för utbildning. Men vad AR slukar batteri! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Ganska häftig app för utbildning. Men vad AR slukar batteri! :tappahakan:

Ja night sky med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Ja night sky med

Astronomi-appen för Mac?
Det inspirerade mig till att starta Stellarium, uppdatera den och starta om.

Ser meteorregn i söder.
Ska man orka gå ut tro? :fundersam:

 

s-sky.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Jag har sagt upp Google One och laddar just nu in alla de bilder och filmer jag har sparat, från Google foton till Bilder. Alltså under den tid jag har laddat upp original, från 1 januari 2019. Det blir en hel del! Nu tuffar Bilder på och fläkten med den...

Hädanefter får det blir gratiskvalitet i Google foton plus backup till minin i särskilt ömmande fall. Jag byter kanske strategi när jag får barnbarn... :P 

En takeout..hoppas du inte får de problem jag fick sist jag gjorde det. Massor som inte laddades ned, fick ladda ner igen flera gånger, sen låg filer blandat huller om buller. Tog två veckor att sortera allt. Vad är det nu som gör att du ska köra gratis? Jag har precis köpt mer utrymme. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

En takeout..hoppas du inte får de problem jag fick sist jag gjorde det. Massor som inte laddades ned, fick ladda ner igen flera gånger, sen låg filer blandat huller om buller. Tog två veckor att sortera allt. Vad är det nu som gör att du ska köra gratis? Jag har precis köpt mer utrymme. 

Nej, ingen takeout. Jag laddade ned via webbläsaren. Man markerar bilderna medan man scrollar och sedan skapar man ett album av markeringarna. Detta eftersom man bara kan ladda ner 500 bilder åt gången annars. Men man kan ladda ner alla bilder från ett album.

Jag har ju skuldsanering och jagar kostnader. Många bäckar små...

 

PS. Alla bilder och filmer finns givetvis kvar i Google foton men nu i något mindre upplösning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade givetvis på Barnaby i går. Och blev besviken. Segt och pekoralt. I det sista tänkte jag att DETTA avsnittet kanske kunde höja sig över avloppsbrunnskanten. Men icke. :sjuk:

...

Kom i alla fall på en rolig vits igår när jag led framför dumburken.

Om Astrid Lindgren skulle författat en deckare skulle den ha hetat:

Alla vi barn i Barnaby! rofl.gif.abf6a2d0b08a1c6db8b192ada28fea71.gif

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har roat mig med att ta reda på vilket iOS min iPhone måste haft då jag köpte den i augusti 2018. 

 

Efter lite detektivarbete så konstaterar jag att iOS 12 inte släpptes förrän 17 september. Så det måste ha varit sista iOS 11, alltså 11.4,1 som släpptes 9 juli 2018.

 

IPhone hade säkert legat i butiken ett antal månader och iOS versionen kan ha varit en äldre. Isåfall omöjligt att ta reda på versionen. Men kvittar, jag uppdaterade den ganska direkt efter att ha laddat den med ett nästan tomt batteri. 

 

AFC628B2-109F-48FD-92DC-DBCE22916584.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

I det sista

Apropå "sista": Kan glädja dig med att du just sett det sista avsnittet som är inspelat och såvitt jag vet finns inga planer på fler. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Telly82 säger:

Apropå "sista": Kan glädja dig med att du just sett det sista avsnittet som är inspelat och såvitt jag vet finns inga planer på fler. :) 

Har inte vågat kolla. Jag jublar!  JC_sax.gif.aea57febe1ff1847e67980edc859e120.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...