Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Bara lite helt appropå...

 

thereisnocloud-v2-preview.png

 

Haha! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Finväder idag med blå himmel och 10 grader på altanen. Så jag släpade fram grillen och grillade lite kyckling till middag, med tzatziki och grekisk sallad. Jag går väl i snöslask igen inom några dagar då verkligheten knackar på men idag kändes det iallafall som vår. =)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ha varit en überkort promenad, om den bara innehöll en sväng. ^_^:totaltgalen:

Jag gick 250 meter. Innan idag gick jag 3,5 kilometer. Allt är relativt. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick 250 meter. Innan idag gick jag 3,5 kilometer. Allt är relativt. ^_^

:D Menade iofs “en sväng”, som i antinger höger, vänster el heltom. En (1) sväng. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och handlade lite idag, bla 3 LED-lampor. Dels den som gick häromdagen och 2 ute som varit kolsvarta hela vintern. ^_^ Fast stora lyktstolpen en bit har lyst.

Sen blev det en snabbsväng in på datorbutiken och kollade om de hade ngn form av billig skitmus låg. Vad som helst bara det är en USB-mus med 2 knappar och scroll. Han tog upp en på en gång så låg precis brevid honom. :) Det är en del som inte vill ha med dem när det köper. Så jag fick den billigt. 40-50,- el vad det blev. Pöörfäckt! Har ju haft min gamla puck som USB-mus. Är ju bara en 1-knapps mus och funkar väl OK med att kontrollklicka istället, men det funkade inte i fedora.png i panelen. Den ville inte känna igen ^-klicket.

Positivt är i a f att Apple Magic mouse funkar riktigt bra i fedora.png. både höger/vänsterklick och scroll. Däremot kan man inte bläddra sidor som man gör i apple.png. Är väl ngn specialfunktion.

 

:kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och handlade lite idag, bla 3 LED-lampor. ...

Du köpte väl V-LIGHT hos Clas Ohlson? Det är de enda som håller i längden, har jag förstått (tack Telly82 för tipset).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall du komma och förstöra en ordlek med en massa fakta? ^_^;)

 

- - -

 

Skönt att diska upp lite. Både rent och snyggt, och så blev man varm och go' om händerna. :yeahbaby:

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köpte väl V-LIGHT hos Clas Ohlson? Det är de enda som håller i längden, har jag förstått (tack Telly82 för tipset).

Jo, det blir väl en sväng dit ngn gång sen &/el att man får sätta sig och beställa lite på nätet. Nu blev det vad som fanns i affären. dvs, jag kan se nu igen var jag går i den branta trappen. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall du komma och förstöra en ordlek med en massa fakta? ^_^;) ...

:P:D

 

Jo, det blir väl en sväng dit ngn gång sen &/el att man får sätta sig och beställa lite på nätet. Nu blev det vad som fanns i affären. dvs, jag kan se nu igen var jag går i den branta trappen. :crossfingers:

Smakar det så kostar det, V-LIGHT är inte billiga. Men man får mängdrabatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snart dags för No no no Jim igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade med ett ssl-cert på en domän (igen). Gjorde lite annorlunda nu och det blev bättre. Hade ett supportärende där med (på webhotellet) som dem bara hade stängt. Kändes obesvarat så den öppnade jag igen... ochmed mer/fler nya frågor. (Var bäst att förtydliga sig, om de nu inte trodde att jag ville ha svar).

Lite nattamat nu, sen kojja. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, verkligen inte. Och OS X har knappast blivit speciellt krävande.

 

Var nog bara jag som fått för mig att teknikutvecklingen gått fortare än vad den egentligen har. Det är ibland lätt att få det intrycket. =)

Den stora vinsten är ju att grejjorna har blivit väldigt mycket mer energisnåla tack vare krympningen av kretsar. Det kanske är mer än dubbelt så lång batteritid på en ny MBP mot din när den var ny. Sen har det blivit bättre på hårddisksidan som sagt var. För övrigt är det mest finslipning av detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe med frun som ska till jobbet. Konstaterade i tidningen att Leksand ska kvala mot Modo. Det lär märkas vart det lutar åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Den stora vinsten är ju att grejjorna har blivit väldigt mycket mer energisnåla tack vare krympningen av kretsar. Det kanske är mer än dubbelt så lång batteritid på en ny MBP mot din när den var ny. Sen har det blivit bättre på hårddisksidan som sagt var. För övrigt är det mest finslipning av detaljer.

Var tvungen att kolla. Senaste modellen har upp till 9 timmars "wireless web" och årsmodell 2012 hade 7 timmar. Men den nya är ju tunnare än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu järnspikar äre kaffeåmacka!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe med frun som ska till jobbet. Konstaterade i tidningen att Leksand ska kvala mot Modo. Det lär märkas vart det lutar åt.

skönt att slippa oroa sig för sånt

 

jag börjar jobba kl 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu järnspikar äre kaffeåmacka!! :galetglad:

haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...