Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

14tim sömn... Är inte varje dag man lyckas med det. Var riktigt bustrött när jag la mig, med trodde att jag kanske skulle vakna på förmiddagen/lunch el nåt (3+8=11). Nu blev det 6tim till. Jaja, utvilad är man. Skulle åkt och handla lite idag, men tar det imorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon har vi bott här i huset i 27 år. Unbelivable. :mellow:

med både barn och barn barn ... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har funderat på varför länkarnas adresser i dropbox har samma mapp ser annorlunda ut

 

https://dl.dropboxusercontent.com/s/ ...

 

här kommer en teckensträng som ser olika ut trots att bilderna ligger i samma mapp

 

1by1vi3xfn5o6p7 eller

 

3d395lsygmhippm

jag vet att det är en knepig fråga

 

den enda lösningen jag har nu är att kopiera allt från höger om /s/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Satt och kikade på ny laptop, jag gör det någon gång om året för att se vad som är nytt.

 

Inser att de nya Macbook Pro 15-tum inte bara kostar en del, de erbjuder faktiskt inte mycket mer pulver än jag får ur min från 2012.

 

Hade i och för sig tankarna på något mindre, men efter att ha konsulterat lite Geekbench resultat känns det som rena nedgraderingen.

 

Jag funderar dock på att skämma bort mig med 16 GB RAM och en 27" skärm. Känns som bättre spenderade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte igång med att städa lite på bottenvångingen. Det är urkigt dammigt. Både jag och frun har varit ur slag ett par veckor och nyss fick jag bitmärken av en dammråtta. Kill them all!! Men just nu rinner svettten och jag konstaterar att min förkylning är kvar. Ska svabba golvet innan frun kommer hem. Överraskning!! :bultandehjarta:

dammråttorna är farliga

img-7891.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kikade på ny laptop, jag gör det någon gång om året för att se vad som är nytt.

 

Inser att de nya Macbook Pro 15-tum inte bara kostar en del, de erbjuder faktiskt inte mycket mer pulver än jag får ur min från 2012.

 

Hade i och för sig tankarna på något mindre, men efter att ha konsulterat lite Geekbench resultat känns det som rena nedgraderingen.

 

Jag funderar dock på att skämma bort mig med 16 GB RAM och en 27" skärm. Känns som bättre spenderade pengar.

Ja, bättre skärm har jag också funderat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kikade på ny laptop, jag gör det någon gång om året för att se vad som är nytt.

 

Inser att de nya Macbook Pro 15-tum inte bara kostar en del, de erbjuder faktiskt inte mycket mer pulver än jag får ur min från 2012.

 

 

Stämmer prexist. Förbättringarna är på batteritiden. Den är mycket bättre. Sen sitter det Flashdiskar på PCIe-anslutning som är mycket snabbare än vanliga SSD. OM man nu tycker att SSD är långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de utlovat det eller är det bara en prognos? :P;)

De startade cirka 5 minuter sent och det tog cirka 50 minuter.

Time lapse, två minuter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De startade cirka 5 minuter sent och det tog cirka 50 minuter.

Time lapse, två minuter:

Tack. Men de såg ut att ha en hel del kvar att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men de såg ut att ha en hel del kvar att göra.

Japp, de ska sätta ner den. Det tar väl några dagar. Och sedan renovera hela klabbet. Det tar några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Stämmer prexist. Förbättringarna är på batteritiden. Den är mycket bättre. Sen sitter det Flashdiskar på PCIe-anslutning som är mycket snabbare än vanliga SSD. OM man nu tycker att SSD är långsamt.

Mitt batteri har typ 96% kapacitet kvar trots att det hängt med ett tag och det räcker för mig. Och min "vanliga" SSD är mer än nog snabb. Så jag får väl avvakta större tekniska framsteg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chris på LAS (Linux Action Show) Hade en riktig “rant” om Apple och HFS+ för ett tag sen.

https://youtu.be/KMRwaQNs45k?t=7412

Rätt kul faktiskt. ^_^Han brukar vara rätt lugn annars.

Men det förklarar även den här: OS X 10.11 El Capitan vs. Fedora 23 Linux Performance - Phoronix

Är ju lite trist att HFS+ är så dåligt. Apple var väl inne ett tag på att byta (zfs?) men det blev väl inget av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tss, politiker lovar en massa som väljarna utgår från när de röstar... :whistling:

Vi kanske borde få rösta fram vilka meteorologer som ska få berätta hur vädret blir?

 

I morgon har vi bott här i huset i 27 år. Unbelivable. :mellow:

Misstänker att en del av din energibesparing beror på 27 års ackumulerad isolering av vinden.

 

jag vet att det är en knepig fråga

 

den enda lösningen jag har nu är att kopiera allt från höger om /s/

Varför ska länken ha någon för användaren synlig koppling till filens placering i någons moln?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt batteri har typ 96% kapacitet kvar trots att det hängt med ett tag och det räcker för mig. Och min "vanliga" SSD är mer än nog snabb. Så jag får väl avvakta större tekniska framsteg.

Precis. Sen blir ju inte din MBP långsammare med tiden heller om den går som den ska....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Misstänker att en del av din energibesparing beror på 27 års ackumulerad isolering av vinden.

 

Ett tjockt lager med mjäll menar du? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ett brev från "Assistansbolaget" om ett erbjudande om vägassistans.

Ingick när jag köpte ny bil för 3 år sedan (Opel assistance)

 

Skulle kosta 390 kr, och allt detta ingår..

 

post-113-0-65371100-1458056968_thumb.jpg

 

Lät för bra för att vara sant tänkte jag, och googla lite.

 

http://vemringde.se/?q=Assistansbolaget%20vägassistans

 

http://www.fi.se/upload/45_Sanktioner/40_Foretag_utan_tillstand/2015/assistansbolaget-vagassistans-15-10127.pdf

 

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/assistansbolaget-far-inte-salja-forsakringar/

 

Erbjudandet arkiverade jag i runda arkivet :D

 

Ska ringa mitt försäkringsbolag där jag har "allt försäkrat" och höra om de har en lika omfattande tilläggsförsäkring :D

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+14,4° som mest hittils! :tappahakan::galetglad:

 

 

Ånej! Nu är det bara +13,5°. Sicken köldvåg!

 

Det här låter misstänksamt... vi får sätta parabolen mot falun och se om det stämmer

post-154-0-00398100-1458062700_thumb.png

post-154-0-66524500-1458062700_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska länken ha någon för användaren synlig koppling till filens placering i någons moln?

Bara lite helt appropå...

 

thereisnocloud-v2-preview.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ut en sväng ikväll och hörde koltrasten sjunga för första gången i år.

Det måste ha varit en überkort promenad, om den bara innehöll en sväng. ^_^:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för meningen att det står 12 grader på mätaren när det ändå känns som 3 :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Precis. Sen blir ju inte din MBP långsammare med tiden heller om den går som den ska....

 

Nej, verkligen inte. Och OS X har knappast blivit speciellt krävande.

 

Var nog bara jag som fått för mig att teknikutvecklingen gått fortare än vad den egentligen har. Det är ibland lätt att få det intrycket. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...