Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just det flash

 

Hur använder sig tidningarna rörlig grafik idag är det som i vinjetten krutgubbar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dags att bänka sig i tv soffan igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och förbereder en uppdatering… Sen blir det nog att starta upp de nya datorna ikväll (brorbarnens). Testa och se hur de funkar. Måste in i BIOS där och kolla. Är ju sån dual UEFI-BIOS. har aldrigt kollat i en sån. Jaja, läsa manualen lär man ju få göra några gånger först, så man bekantar sig med menyerna där. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köra SATA-portar som IDE? Det visste jag inte att man kunde… Undrar hur det funkar med sladdar då.
post-64246-0-31761800-1457823520_thumb.png

Trevligt att man kan ställa in “hot plug”. :yeahbaby:
post-64246-0-85918800-1457823621_thumb.png

 

Att stänga av portarna som inte används (6st), borde väl spara ström? :fundersam: ... om inte annat frigöra mer till annat om man skulle få kort om utrymme (med ett fett grafikkort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spar lika mycket ström som ett batteri som inte är inkopplat. En port som är aktiverad men inte inkopplad drar ingen ström såvida inte någon styrkrets tullar på Watten. För att ström ska uppstå måste en krets slutas som har ett visst elektriskt motstånd. Ett batteri tappar ju sakta sin förmåga pga internt läckage men om det inte fanns skulle ju batteriet vara fulladdat år efter år om inget kopplades in på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hostar och hackar och snörvlar. Blä. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har funderat på varför länkarnas adresser i dropbox har samma mapp ser annorlunda ut

 

https://dl.dropboxusercontent.com/s/ ...

 

här kommer en teckensträng som ser olika ut trots att bilderna ligger i samma mapp

 

1by1vi3xfn5o6p7 eller

 

3d395lsygmhippm

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spar lika mycket ström som ett batteri som inte är inkopplat. En port som är aktiverad men inte inkopplad drar ingen ström såvida inte någon styrkrets tullar på Watten. För att ström ska uppstå måste en krets slutas som har ett visst elektriskt motstånd. Ett batteri tappar ju sakta sin förmåga pga internt läckage men om det inte fanns skulle ju batteriet vara fulladdat år efter år om inget kopplades in på det.

Jo, det var lite så jag tänkte... typ en TV i standby, den drar lite ändå. Lär ju inte vara mkt det handlar om, men lite för sakens skull. :)

 

 

- - -

 

Har fått riktigt mycket gjort idag. :crossfingers: Började ju med ena datorn där. Och jag har fått det mesta installerat, grovputsat lite osv. Är några större saker kvar, och sen kommer allt pill och meck med att ställa in/konfigurera olika program. F f a grafiken. Den är rätt bra som den är, bra färger och så, men man märker att den inte rikgit hänger med. Har inte installerat nåt alls, utan den kör på standard-drivrutinen sålänge. Men, det får bli imorgon. :crossfingers: Senmin adapter jag köpte till DVD'n... verkar som den inte funkar så bra. Får ta det senare. Körde med sticka för isofilen och nu har jag kopplat in Mac'en via lokala nätet så för filflytt behövs den ju inte.

 

post-64246-0-92085500-1457909466_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite surrealistiskt ute just nu. Det är full vinter med mycket snö ute och +10.8°! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite surrealistiskt ute just nu. Det är full vinter med mycket snö ute och +10.8°! :tappahakan:

Här är mulet och 6 plus. Långt ifrån det väder SMHI/SVT Väder utlovade så sent som igår. Men jag hade inte väntat annat. Vädret blir molnigare så här års när solen lyser eller mildluft kommer in.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt ifrån det väder SMHI/SVT Väder utlovade så sent som igår.

 

De brukar ju annars hålla sig till prognoser, inte löften. :fundersam:

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De brukar ju annars hålla sig till prognoser, inte löften. :fundersam:

Dagen innan ska de kunna lova. Vad ska man annars ha dem till? Jag kan också titta ut genom fönstret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Väder går inte att lova ens 6 timmar i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+11,9° just nu!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon har vi bott här i huset i 27 år. Unbelivable. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon har vi bott här i huset i 27 år. Unbelivable. :mellow:

På tal om flytta: Nu ska jag iväg och se när de flyttar den gamla färjestationen tvärs över hamntorget. Själva flytten blir 15:30 och beräknas ta 20 minuter.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/angfarjestationen-folj-flytten-live

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/03/14/folj-flytten-live-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om flytta: Nu ska jag iväg och se när de flyttar den gamla färjestationen tvärs över hamntorget. Själva flytten blir 15:30 och beräknas ta 20 minuter.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/angfarjestationen-folj-flytten-live

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/03/14/folj-flytten-live-/

Har de utlovat det eller är det bara en prognos? :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte igång med att städa lite på bottenvångingen. Det är urkigt dammigt. Både jag och frun har varit ur slag ett par veckor och nyss fick jag bitmärken av en dammråtta. Kill them all!! Men just nu rinner svettten och jag konstaterar att min förkylning är kvar. Ska svabba golvet innan frun kommer hem. Överraskning!! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...