Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Om du kan ha så så aktivitetsfönstrets syns på skärmen samtidigt som du är i verktyget... Kör i Terminal:

screencapture -T 10 -t png -xmP ~/Desktop/__bild.png

# -xmP
# x = utan ljud
# m = main display
# P = öppnar i Förhandsvisning (antar att du vill beskära )

Från att du tryckt “Enter” har du 10 sekunder på dig att byta till verktyget igen, och rusningen blir då synlig i aktivitetsfönstret. Behöver du längre tid för att den skall rusa... öka 10 till 15-20 el nåt sånt. :crossfingers:

Väldigt bra kommando! :) Det sparar jag kvar, vet aldrig när det kan komma till användning. Funkade klockrent! :)

 

Däremot så skötte sig datorn precis som en dator ska göra när jag grejade runt hej vilt inne i PS och LR, allt för att få datorns fläkt att rusa och få fram den där sirapen.

Men icke! :) Datorn var så lugn och fin så, och skötte sig exemplariskt. Så nu funderar jag ju om jag bara överdrivit problemet? :fundersam:

 

Men så där är det ju alltid när man ska visa nå´t knepigt för någon ;) Då funkar allt som det ska minsann.... Och eg så är det ju bara bra.

Så nu hoppas jag verkligen att datorn kommer ihåg att sköta sig lika exemplariskt som ikväll även fortsättningsvis... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hostar, snörvlar och hackar.... blääää...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördsöked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra kommando! :) Det sparar jag kvar, vet aldrig när det kan komma till användning. Funkade klockrent! :)

 

Däremot så skötte sig datorn precis som en dator ska göra när jag grejade runt hej vilt inne i PS och LR, allt för att få datorns fläkt att rusa och få fram den där sirapen.

Men icke! :) Datorn var så lugn och fin så, och skötte sig exemplariskt. Så nu funderar jag ju om jag bara överdrivit problemet? :fundersam:

 

Men så där är det ju alltid när man ska visa nå´t knepigt för någon ;) Då funkar allt som det ska minsann.... Och eg så är det ju bara bra.

Så nu hoppas jag verkligen att datorn kommer ihåg att sköta sig lika exemplariskt som ikväll även fortsättningsvis... :)

Tack, och varsegod. :) Det är smidigt det där. Är programmet bakom skärmdumparna, fast man kör det direkt. :yeahbaby:

 

Ja, typ “det funka ju i morse ...” ^_^

 

Hostar, snörvlar och hackar.... blääää...

Krya på sig... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort gammal kylpasta är inget kul... el gammal och gammal. Helt ny och oanvänd. Men det var den förapplicerade pastan på CPUkylaren som jag tar bort och lägger på egen/annan sen (Arctic MX4) som är lite bättre. Många Topz och bommullstussar blir det. :) Men det blir bra. :crossfingers: Väntar bara på den andra PSU'n, sen är båda de datorerna (till brorsbarnen) kompletta och man kan börja installera om allt där.

 

Var trevligt när jag beställde andra uppgraderingspaketet... Kunde inte ta 2 på samma månad, men det hade gått ner en hundring till. :yeahbaby: Tack för det NetOnNet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snöar som galet. Var ute på förmiddagen för att skovla undan lite. Blir tvungen att gå ut igen. HOst. Snörvel. :blink::pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snöar som galet. Var ute på förmiddagen för att skovla undan lite. Blir tvungen att gå ut igen. HOst. Snörvel. :blink::pinch:

Eller så gottar du ner dig framför kaminen, sveper in dig i en filt, drar i dig en stor balja kaffe och inväntar våren (läs snön försvinner av sig själv - till slut) ;)

 

Fick också tankar på att skotta lite när jag var ute och mötte upp postbilen. Men väl inne fick jag annat att tänka på. ^_^ Men jag skall väl ut och skotta/borsta rent trappen i a f...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Jag funderar på att bli kommunist. Alltid retar det någon. ^_^

Nöjer mig med att vara social demokrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv satsar jag på att bli människa. Det är lång utbildningstid på det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Själv satsar jag på att bli människa. Det är lång utbildningstid på det....

Livets universitet går jag på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kan det vara nåt för er i Dalarna :whistling:

 

post-113-0-93947500-1457365302_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var länge sedan vi fick fiber. Både i väggen och på bordet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spånar du. Hjärnblödning...? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig med att vara social demokrat

Ja, exakt... Samma här. En social demokrat, och inte en socialdemokrat. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixar lite med Chromium... Är ju en del pill och fix med kamera, mic, cookies, platser osv. Vad som (inte) är ok. Jaja, det blev väl rätt bra. Använder den inte mkt ändå. Testar mest nu inför installation på brorsbarnesns datorer, ifall dem hellre vill köra Chomium än FF.

post-64246-0-00605300-1457373932_thumb.png
post-64246-0-66350900-1457373935_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vetenskapens Värld var skrämmande och samtidigt intressant. Handlar om URAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kan be iEric att han flyttar ut inlägg nr 212854 till en egen tråd som vi kallar för Mästarnas mästare så blir det enklare att hitta inläggen nästa gång

iEric det är risk om det blir dubletter om jag citerar in inläggen i tråden

så därför skickar jag länkar som du sedan flytta till Mästarnas mästare-tråden

 

sida 1 sida 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite Barbershop på kvällen? Kräver att man kan en del musik för att hänga med..... :hihihi:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixar lite med Chromium... Är ju en del pill och fix med kamera, mic, cookies, platser osv. Vad som (inte) är ok. Jaja, det blev väl rätt bra. Använder den inte mkt ändå. Testar mest nu inför installation på brorsbarnesns datorer, ifall dem hellre vill köra Chomium än FF.

attachicon.gifchr_01.png

attachicon.gifchr_02.png

chromium? Var det inte Meldomium man åkte fast för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iEric det är risk om det blir dubletter om jag citerar in inläggen i tråden

så därför skickar jag länkar som du sedan flytta till Mästarnas mästare-tråden

 

sida 1 sida 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...