Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det snöar för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här - det har snöat en hel del. Inte så bra för jag skulle åka och handla, tänkte jag. Får se hur det blir med det nu.

- - -

Drog igång min gamla Fedora21 installation i Virtualbox. Det är nåt skit med Vbox och min verison, och det går inte att uppgradera eftersom senaste är inte för min systemversion. Är i a f inne och backar upp en massa filer där och skall packa ner dem på Mac'en och slänga den installationen (Fed21) sen. Är en massa bra filer och xtragrejjer jag gjorde där som jag behöver. Inställningar, bilder, programikoner och en hel del fonter. Tidskrävande, men det behövs göras. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det snöar för fullt.

då får jag titta ut här och ser om det är likadant

 

blött ja snö nej

post-154-0-26509600-1457087961_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar en bild på snö som du kan skriva ut.

post-363-0-92491300-1457091702_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick min nya fläkt idag jag hade beställt till nya datorn. En Akasa Apache Black 120. Riktigt kool fläkt. Och första gången jag ser en fläkt som är IP-klassad. IP54.

AK-FN058_g05.png

sku_160110_4.jpg

Är den bra skall jag nog skaffa en till och byta den andra inbyggda fläkten, eller den som sitter på vattenpaketet - om den fläkten kanske låter mer. Var en CoolerMaster-fläkt. De brukar iofs vara rel tysta. :crossfingers:

 

Var trevliiga spec'ar på sidan där.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

post-113-0-88895300-1457103225_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt ut lite grejjer på bordet, så skall jag skruva lite imorgon när det är bättre ljus. Men fläkten är på plats och 1 av de medföljda som sitter längst ner bar jag skruvat ur och satt tillbaks med gummistroppar istället. Funderar på om jag lite senare skall köpa ett sånt set med korta (modul)kablar till PSU'n. Det kommer nog bli rätt trångt bakom där man kan gömma kablar. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skavlan har släppt fram det största puckot jag sett i TV..

Kan hon visa sig ute hädanefter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skavlan har släppt fram det största puckot jag sett i TV..

Kan hon visa sig ute hädanefter?

Vad har vi missat ?

Är det inte bara norska skidåkare som sitter i studion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skavlan har släppt fram det största puckot jag sett i TV..

Kan hon visa sig ute hädanefter?

Ja, begår man misstag är man evigt dömd! Nä, jag tyckte hon var öppen, ärlig och sympatisk. Mänsklig. Starkt av henne att berätta. Andra som löper samma risk att radikaliseras kan behöva sådana som henne, som vet hur det är.
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ja, begår man misstag är man evigt dömd! Nä, jag tyckte hon var öppen, ärlig och sympatisk. Mänsklig. Starkt av henne att berätta. Andra som löper samma risk att radikaliseras kan behöva sådana som henne, som vet hur det är.

Hon kunde förmodligen inte tänka själv, andra måste ha tänkt åt henne hela uppväxten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kunde förmodligen inte tänka själv, andra måste ha tänkt åt henne hela uppväxten.

Det tog nog tid för henne att bli självständig, ja. Men nu är hon det. Tja, hon hade visst ihop det med sin gamle pojkvän från Halmstad. Fantasifullt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Får man fråga vem "hon" är? Jag såg inte Skavlan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vem "hon" är? Jag såg inte Skavlan.

Hittade der här på SVT tablå

 

. I kväll gästas Fredrik Skavlan av Robert Aschberg, journalisten och programledare som i slutet av 80-talet var med och förändrade tv-landskapet med sin provocerande debattstil. Vi träffar också snart 104-åriga Dagny "Bojan" Carlsson, Årets senior och bloggare. Dagny köpte dator när hon fyllde 100 och bryr sig inte om hur gamla damer förväntas att uppföra sig. Dessutom möter vi äventyrsseglaren Jarle Andhøy, som ständigt vänder tillbaka till Antarktis, trots att tre av hans kompisar tragiskt förliste där 2011. Rebecca och Fiona intar scenen och premiärspelar i Skavlan med band och låten "Sayonar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anna Sundberg. Hon har medverkat i en bok om sina erfarenheter.

Vilken ruskig titel på boken "älskade terrorist"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Anna Sundberg. Hon har medverkat i en bok om sina erfarenheter.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har följt skavlan, vem har imponerats mest på er i programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ni som har följt skavlan, vem har imponerats mest på er i programmet?

Skavlan. Att karln bara orkar med sig själv är i mina ögon en bedrift. :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skavlan. Att karln bara orkar med sig själv är i mina ögon en bedrift. :hihihi:

Är han så påfrestande ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det tog nog tid för henne att bli självständig, ja. Men nu är hon det. Tja, hon hade visst ihop det med sin gamle pojkvän från Halmstad. Fantasifullt. :P

 

Ja hon kändes som kunde ha gått med i vilken sekt som helst, typisk "sån där". Fullkomligt livsfarlig, att kunna rättfärdiga precis vad som helst t o m döda människor. Men det beskrev hon rätt bra å andra sidan det tänket. Kudos för det.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt är det såna människor man fånga upp förr i svenska kyrkan, idag när det inte tvingas på alla så hamnar såna där sökare eller vad man ska kalla det i olika sekter och kan ställa till med problem, IS ett annat exempel, de hade behövt en handfast men vänlig vägledning tidigt i livet. Sånt folk inte får idag. Livets svåra frågor tas inte upp i skolan, eller i dataspelen. Eller om hennes föräldrar misslyckades förse henne med. Vi avskaffade religionen men har inte ersatt den med nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...