Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det kanske hör ihop med funktionen som dyker upp att man kan ångra?

Jo iofs, men det kan man ju göra i Apple Mail med. Men jag tror det är mer en systemrelaterad funktion ... typ ångra senaste. I TB tror jag detär deras eget sätt s a s.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit hemma hos mellangrabben och hans familj och avnjutit en god påskmiddag.

En underbar dag för att köra bil utan tak :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul grej det där med att Loch Ness odjuret finns på Apple mars

Nu vill vi ha in bild på era kartdumpar så ser vi vilken bild som visar

Tydligast,,,

 

Jag lämnade redan in min bild i gissa bubblan tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh, så fint väder vi har i dag, med värme och sol. sun-emoticon-facebook.jpeg

 

Äntligen!

Det blev hämtpizza på altanen på framdraget vinterdammigt bord och utburna köksstolar.

 

För övrigt har jag prioriterat städning och fönstertvätt istället för att greja ute i trädgården. Det blir liksom stor påskmiddag hos oss i morgon med alla döttrarna med sina killar och med min pappa och hans sambo. Maten behöver jag inte laga, det gör ena dottern och en av svärsmorsdrömmarna. De är ju matlagningsproffs. attachicon.gifMG_131.gif

 

 

Nu lite slöslappa en stund, innan vi ska iväg och käka middag hos min pappa.

 

Då har du ju missat all sol ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du ju missat all sol ju!

och framförallt allt roligt trädgårdsarbete.....Men det finns ju kvar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och framförallt allt roligt trädgårdsarbete.....Men det finns ju kvar.....

Så här års dyker det upp primörer i trädgårdarna. Nässlor och kirskål. Varför inte göra en paj eller lite soppa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här års dyker det upp primörer i trädgårdarna. Nässlor och kirskål. Varför inte göra en paj eller lite soppa?

ja, just ja! :)

Jiippiiii! Kirskålssäsongen inleds ju igen. Då blir Ronny glad :totaltgalen::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det kirskål på Östermalm?

Jag vet inte? Vi får fråga Ronny :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Gustav Adolfsparken ska man väl hitta en och annan planta, tycker jag...

Liksom i Humlegårdens alla vinklar och vrår...

 

Har något litet trevligt minne för hur jag för många år sedan inmundigade en glass där och laddade för ett besök på Kungliga biblioteteket, skulle leta artiklar för min lilla studie som KI-stipendiat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande sjukskriven ända till juni. Väldigt lite ork och initiativförmåga. En av de få roliga saker som jag orkar är att vara här. Misströstar om att få jobb och fasar för att komma in i den cirkusen som leder, flåt, BORDE leda till jobb. Hela livet har jag fixat jobb och hittat på lösningar. Jag har inget kvar nu. 54 år och utbränd. Orkar inte ens gråta över det. Cyklade andra gången i går på ett halvår och konstaterade att kondisen är sämre än någonsin. Fick stanna fem gånger och ta igen mig. Lååååång uppförsbacke på alla plan. Tur att jag och frun är nykära igen! :wub: Tur att jag har underbara vänner som hjälper. :pusspadig: Tur att det är vår och allt skjuter fart och solen värmer mer och mer. B)

:geros::kramis::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, just ja! :)

Jiippiiii! Kirskålssäsongen inleds ju igen. Då blir Ronny glad :totaltgalen::hihihi:

Ja fram med spadarna igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju högre IQ en person har desto mer drömmer denne, enligt vetenskapen. Läst på Twitter hos Google facts. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju högre IQ en person har desto mer drömmer denne, enligt vetenskapen. Läst på Twitter hos Google facts. :nerd:

Fast drömmer gör ju alla. Däremot är det svårare att komma ihåg vad man drömt. Jag kanske kommer på 2-3 på ett år (max) vad man drömde på natten. Delar av det, men inget mer, sen är det borta. Till skillnad från t ex min mamma som kan återge en hel dröm in i minsta detalj.

 

Jaja, förmodligen är man väl helt dum i huvudet. :galetglad:B)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast drömmer gör ju alla. Däremot är det svårare att komma ihåg vad man drömt. Jag kanske kommer på 2-3 på ett år (max) vad man drömde på natten. Delar av det, men inget mer, sen är det borta. Till skillnad från t ex min mamma som kan återge en hel dröm in i minsta detalj.

 

Jaja, förmodligen är man väl helt dum i huvudet. :galetglad:B)

Ditt svar är helt och hållet subjektivt. Vetenskap gör allt den kan för att hålla subjektivitet borta. Mäter, räknar, jämför med tidigare erfarenheter, låter det skärskådas av många andra i den akademiska världen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte? Vi får fråga Ronny :hihihi:

Jag har bara sett sten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt svar är helt och hållet subjektivt. Vetenskap gör allt den kan för att hålla subjektivitet borta. Mäter, räknar, jämför med tidigare erfarenheter, låter det skärskådas av många andra i den akademiska världen...

Annars hör väl drömsekvenserna till relation mellan djupsömn och ytlig sömn. Skulle man alltså ha lågt IQ om man sover djupare? :rolleyes: Jag sover alltid tungt och djupt. Men jag vaknar ofta och vet vet att jag har drömt nåt, men det är sällan jag kommer på vad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars hör väl drömsekvenserna till relation mellan djupsömn och ytlig sömn. Skulle man alltså ha lågt IQ om man sover djupare? :rolleyes: Jag sover alltid tungt och djupt. Men jag vaknar ofta och vet vet att jag har drömt nåt, men det är sällan jag kommer på vad.

Men att drömma intensivt = sova djupt är inte kopplat på minsta vis till att minnas det efteråt.

Jag tror att forskare helt enkelt mäter hjärnaktiviteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var in på eBay nyss och skulle uppdatera mitt konto. Byta lösen och f f a byta email. Allt gick bra utom emailbytet. Kom bara till ngn sida där man skulle ringa ett nummer och uppge en sifferkod. Gjorde det men det kopplades aldrig fram. Använde supportchatten då tänkte jag... Men de började tjata om att skicka fax med bankkort, passfoton osv osv... Allt för att byta en email. Så frågade han om jag bytt från samma dator. Lät som om det var fler datorer som ha menade. Oroande.

En lustig sak i ett mail efter lösenordsbytet.
“The password change request was made from:
IP address: mitt.ip.num.mer
ISP host: 10.xxx.xxx.xxx”


:blink: En 10-serie? Det är ju för privata LAN. Och det var 2 olika i 2 olika mail. Undra vad det var var om. Måste ringa Telia och fråga tror jag.

Jag orkade fixa med skiten, så jag stängde ner kontot istället. Lika gott. Hade bara 1 köp gjort på det sen 2006. Känns som om man klarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju högre IQ en person har desto mer drömmer denne, enligt vetenskapen. Läst på Twitter hos Google facts. :nerd:

Antagligen kan man observera mer REM-sömn eller liknande, att någon faktiskt drömmer går knappast att mäta överhuvudtaget. Allt låter sig inte observeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju högre IQ en person har desto mer drömmer denne, enligt vetenskapen. Läst på Twitter hos Google facts. :nerd:

Vad menas med att drömma mycket? Att komma ihåg sina drömmar? Mycket hjärnaktivitet under REM-sömnen? Eller något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är påsken slut och jag åker hem igen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är påsken slut och jag åker hem igen,

Ja, så känns det väl, särskilt för mina barn som började sitt påsklov för mer än en vecka sedan, som de ser det. Själva påsken (den kristna i alla fall) började vid midnatt till idag. Det är olika perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...