Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Idag har jag jobbat hela dagen.

på vår skola så hade vi HjälperAndraDagen. Den går ut på att man, frivilligt, hjälper någon med något och tjänar 100kr , som sedan skolan skänker till välgörande ändamål, i år Barncanserfonden.

Jobbet var att rensa hela vår vind och källare, höll faktiskt på från morgon till kväll och fick lite mer än 100 kr.

 

Sen så har jag också skrivit en låt, den blev rätt bra faktiskt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag jobbat hela dagen.

på vår skola så hade vi HjälperAndraDagen. Den går ut på att man, frivilligt, hjälper någon med något och tjänar 100kr , som sedan skolan skänker till välgörande ändamål, i år Barncanserfonden.

Jobbet var att rensa hela vår vind och källare, höll faktiskt på från morgon till kväll och fick lite mer än 100 kr.

 

Sen så har jag också skrivit en låt, den blev rätt bra faktiskt.

När jag gick i skolan hette det Operation daxverk.

Det var himla kul. Jag brukade baka bullar till min farmor, när den dagen kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande en HyoerCard bunt med ett gammalt adressregister - som jag använder då o då - det fungerar under Classicläget i Panther.... no problemas!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till returmarknade och kom hem tjuga kronor fattigare men med orginal Apple HyperCard 1.2.5. Med manualer, kartong, disketter och även ett brev från Apple där önskar mig all glädje med HyperCard. Nu återstår att skaffa en gammal Mac med System 6 för att köra igång det.

Oj.. det är ju underbart. HyperCard är fina grejer. :)

 

Har du lekt med HyperCard tidigare?

Jag började göra ett litet spel en gång och brorsan har gjort en snygg film.

Hypercard låter ju kul som attan! Vad är det för något mer exakt förklarat? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har käkat lax idag...mumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja var det inte så att själva programmet Hyper Card kom med varje ny Mac gratis??? - det där stora paketet med mer programerings - tillbehör fick man köpa.... Jag har ett:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag roar mig idag på morgonen, innan jag far till jobbet, med att skriva mitt 3000:e inlägg :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag jobbat hela dagen.

på vår skola så hade vi HjälperAndraDagen. Den går ut på att man, frivilligt, hjälper någon med något och tjänar 100kr , som sedan skolan skänker till välgörande ändamål, i år Barncanserfonden.

Jobbet var att rensa hela vår vind och källare, höll faktiskt på från morgon till kväll och fick lite mer än 100 kr.

 

Sen så har jag också skrivit en låt, den blev rätt bra faktiskt.

När jag gick i skolan hette det Operation daxverk.

Det var himla kul. Jag brukade baka bullar till min farmor, när den dagen kom.

Precis!!

Samma sak bara at dom har roat sig med att byta namn. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Poca och grattis oss alla andra för din hjälp med alla svar..... här är det inget snack om för många inlägg eller punkter eller restriktioner till max 5 inlägg per dag osv.... (som på HMC) - suveränt Pocha - kör hårt! - och MacWorld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag roar mig idag på morgonen, innan jag far till jobbet, med att skriva mitt 3000:e inlägg  :lol:

Det är en hel del (w00t)

 

Kommer du ihåg ditt första inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag roar mig idag på morgonen, innan jag far till jobbet, med att skriva mitt 3000:e inlägg  :lol:

Det är en hel del (w00t)

 

Kommer du ihåg ditt första inlägg?

Nej faktiskt inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, he he!

 

Idag ska jag söka jobb, träna, städa toaletten och kolla på insider på tv 3!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söka jobb, låter inte helt lätt precis.

Du kan få ta över mitt, jag har ingen lust at jobba mer....

 

Men du måste vara tusenkonstnär.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drifttekniker på ett mindre sjukhus, 200 anställda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hypercard låter ju kul som attan! Vad är det för något mer exakt förklarat? 

 

Bra fråga.. Har använt det men kan inte riktigt förklara.. HyperCard var verkligen en multiverktyg som man gjorde användbart till det man ville använda det till. Farfar använda det till släktforskning.. jag försökte göra ett enkelt spel i stil med 'dejá vú'.. brorsan gjorde en film och farsan gjorde småprogram. :)

 

---

 

Idag har jag gått upp och ska just dricka mitt kaffe. När jag har vaknat ska jag handla och därefter hägrar jobbet.. mmm.. ;)

Visst låter mitt liv spännandet? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...själv har jag inköpt Sound Sticks version II...... sonen snodde dem direkt... jag hör dunket...men dem skall jag allt ta åter...

 

 

..så klämde jag på en Nikon D70.... sökaren är lite ”långt borta” fortfarande... men kameran som sådan e en klippa! Vill ha sak.... Objektivet var ok... man höll den bra.. . sukt sukt.... beställa nu lev i maj... finns risk... att det blir en sak till att bara ha...

 

Nikon D70 med 18-70mm (motsv 28-105mm) - 10.200:-

 

Kort till att välja mellan

 

512 - 1180:-

1 gig - 2340:-

 

...och så köpte jag 20 rullar Negfilm - Kodak NC (135-36) och nya batterier till mina Nikon F3-or.... analoga:-))))

Redigerad av fjellis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skiftat till vinterdäck på frugans bil. Min bil skiftade jag på härom veckan.

 

Frugan (och jag) har dålig kläm på vad hon har för däck på sin bil.

Ville vi skulle köpa nya sommardäck, så jag beställde fyra Michelin igår, bilen ska in på service om drygt en vecka

så jag sa till om att slänga på fyra nya däck på hjulen jag skickar med....

 

Sen gick jag och kollade i garaget ikväll, för att ta fram hennes däck, där stod ju fyra relativt nya hjul....

Vad fan nu då, har tomten varit här...

 

Bäst och kolla i datorn..(skriver in all service och åtgärder på våra bilar) Jodå, fyra nya däck inköpta i Juni.....

OK... jag måste också haft en minneslucka, för det är nog jag som köpt dem också, och noterat köpet... :angel:

 

Känns som om man sparar 4000:- nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha haft en sjutusan till minneslucka om du slänger på VINTERDÄCKEN nu....... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, skrev jag vinterdäck, skulle ju stått tagit bort, ja jag är helt slut efter den kvällsövningen :lol:

Ett hjul satt rätt gott fast, så jag fick ge det en liten touch med handsläggan för att få loss det från navet.

Nu har jag dragit runt med smärgelduken och fettat in navet, så till hösten går det fint att ta av hjulet igen.

Salt och annat bôzz gör ju att fälgen rostar fast på navet.

 

Tvätta av vinterhjulen är kvinnogöra :devil:

Kan tänka mig att bära in dem i garaget när de är rena och fina ;)

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hjul satt rätt gott fast, så jag fick ge det en liten touch med handsläggan för att få loss det från navet.

Nu har jag dragit runt med smärgelduken och fettat in navet, så till hösten går det fint att ta av hjulet igen.

Salt och annat bôzz gör ju att fälgen rostar fast på navet.

I garaget i källaren står ett riktigt fälgkors och bredvid en enmeters rörstump som förlängare. Den spar ryggen........ Det är noga med att ha ett kvalitetsfälgkors för annars drar man bulten rund om man kopplar på Kraften...

Då tar man i....unnnnnnnnf! Brooooing! Det släpper fiiint..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjulbultarna har jag sällan problem med, har krafthylsa med förlängt teleskopskaft. :lol:

Nej nu satt fälgen fast i navet, och det är verkligen tajt..ska ju vara exakt passning där, lite rost räcker

för att de ska sitta som berget.

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr PM var det bara 15 år sedan jag höll i:-))))

 

Borde väl Adobes support kunna hjöpa dig med - de har telefon sådan bara:

 

Adobes tekniska support

 

Som registrerad användare av den aktuella versionen av ett Adobe-program är du berättigad till personlig support vid installation och programdefekter, inklusive krascher och fel som beror på Adobes programvara. Ingen avgift tas ut för denna tjänst; du betalar endast samtalskostnaden.

 

Telefon och fax

 

Tel: 0680 - 716 768

Fax: 0680 - 711 593

Ha ditt kundnummer till hands när du ringer till supporten. Kundnumret får du vid registrering av Adobes produkter.

 

För Adobe Illustrator, Photoshop och Acrobat för Unix kan du få teknisk support endast på engelska:

Tel: + 44 131 458 68 22, Fax: + 44 131 458 69 99

 

Support via e-post - Adobe erbjuder ännu inte personlig support via e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...