Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

51 minuter sedan, Alix säger:

Om man kör utan konto blir träffarna statistiska, inte anpassade till den man är (land, språk, et c).

Men konto har jag, är inloggad överallt vad gäller Google

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Men konto har jag, är inloggad överallt vad gäller Google

Då har Google inte lärt sig av ditt sökande än, tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Upptäckte nu att min 6S klagar på utrymme, 14GB i systemdata???

Hur får man bort detta?

Det gör man inte, nytt med IOS 15. Det är väl bland annat därför som lägsta lagring har ökat på senare modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Då har Google inte lärt sig av ditt sökande än, tydligen.

Hmm har du slagit på allt vad gäller platshistorik osv, har du några integritetsinställningar avslagna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Det gör man inte, nytt med IOS 15. Det är väl bland annat därför som lägsta lagring har ökat på senare modeller.

Huh utrymmet var 4,5GB i fredags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

Huh utrymmet var 4,5GB i fredags

Du får regelbundet nollställa detta, se bifogad dump. Allmänt > Överför eller nollställ iPhone. Men det växer igen rätt snart...

 

IMG_0036.thumb.png.3712aabfe00e47b39fd42afbe442f0ac.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Du får regelbundet nollställa detta, se bifogad dump. Allmänt > Överför eller nollställ iPhone. Men det växer igen rätt snart...

 

IMG_0036.thumb.png.3712aabfe00e47b39fd42afbe442f0ac.png

Okej 👍🏻  Tack ska testa detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Du får regelbundet nollställa detta, se bifogad dump. Allmänt > Överför eller nollställ iPhone. Men det växer igen rätt snart...

 

IMG_0036.thumb.png.3712aabfe00e47b39fd42afbe442f0ac.png

Hjälpte tyvärr inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Hjälpte tyvärr inte. 

Har du tålamod att låta IOS jobba? Det tar en stund för systemet att räkna om.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Det gör man inte, nytt med IOS 15. Det är väl bland annat därför som lägsta lagring har ökat på senare modeller.

Då kanske man får vänta lite med kommande uppdateringar i fortsättningen. Gillade iOS 12.4 bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Har du tålamod att låta IOS jobba? Det tar en stund för systemet att räkna om.

Jodå.

men det blir samma varje gång när det snurrat klart

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples Kartor är på god väg att bli det tveklöst bästa alternativet.

Visst kan satellitbilden hjälpa med att hitta men välj istället ”Utforska”, sök efter konditori till exempel.

Jag fick zooma in lite för att till slut hitta Bernards Konditori, vackert och klockrent enkelt presenterat.

 

Jag söker nu även efter konditori "i närheten” och hittar massor.

Väljer Tant Brun och erbjuds färdbeskrivning samt att den blå pricken, där jag befinner mig, uppdateras i realtid.

 

Vackert, enkelt och väldigt användbart! Väldigt mycket Apple helt enkelt! :ThumbsUp:

 

IMG_0037.thumb.jpeg.2611231976d996740400a7fad0f83cb6.jpegIMG_0038.thumb.jpeg.1400609a6c8d5f968c342d15b09a0698.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mystiken tätnar. :tappahakan:

storage.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, mikaellq säger:

Mystiken tätnar. :tappahakan:

storage.png

Den är infekterad av ett virus! Ge bort den medan tider är! Jag kan offra mig! Ge mig den!

w000t.gif.30817af7f0c8c99ba206f6a6a1ba50d4.gif

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vill inte ha den-törs inte..- smittan kanske sprider sig.

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Den är infekterad av ett virus! Ge bort den medan tider är! Jag kan offra mig! Ge mig den!

w000t.gif.30817af7f0c8c99ba206f6a6a1ba50d4.gif

Den interna SSD är dubbelt så snabb som den externa, RAM verkar aldrig ta slut och appar startar innan jag ens hunnit blinka. Webbsidor, likadant där, blixtrar upp omedelbart, reklamfritt.

Skärmen 27-tum och 5k som gör de riktigt högupplösta filmerna riktigt vackra, som förstärker upplevelsen åtminstone med tv+ och diverse natur-filmer hos YouTube.

 

Jag har aldrig ägt en sådan kraftfull Mac, det mesta sker som nyss beskrivits direkt vad jag än slänger på den. Det enda slöa kvar från det gamla är DVD-spelaren, floppy diskdriven och ArbetsHD som är Seagate 4TB som är mekanisk och dessutom kopplad till nätverket via AirPort Time Capsule 802.11n (fjärde generationen) med en 2TB mekanisk hårddisk för Time Machine.

 

Apples nya MX-Macar är förstås snabbare men hur kan jag vara missnöjd med denna 2020 iMac när skillnaden på fart mest handlar om en tiondels sekund eller två? :) 

 

IMG_0040.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Uj uj uj, se om du kan fixa det genom att installera Linux i stället. :propellerbaver: :D

Om Windoze hade varit alternativet så hade det blivit Linux installerat på direkten, men macOS är bara SÅ mycket bättre. Säkrare dessutom delvis tack vare den tajta integrationen med hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade upp ett gammalt konto jag hade innan Alix. Jag hade några andra konton också, innan jag nöjde mig med det. Som fysisk person har jag postat långt över 80k inlägg, hehe. :P 

 

dump.thumb.png.a8b5bf5bb84de66e96edbb227214d318.png

Redigerad av extralars
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...