Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tusan, missade min favoritserie i fredags, den som jag fortfarande fattar nada av. :blink:

Känner mig lika förvirrad som huvudpersonen på bilden. :fundersam:

Jag älskar förvirringen därför att jag förstår att det är hela poängen med serien. :kartjej:

Surrealismens tjusning. :ThumbsUp:

 

Severed7.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tänkte titta på the Power of the dog som är hyllad och omtalad. Efter en halvtimma var jag uttråkad och stängde av. Det var snyggt, välspelat men otrooligt segt.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Svolder säger:

Det är anmälningsperiod för höstterminen nu. Jag har sökt Astronomi i Lund, Fysik i Skövde och Musiklära i Uppsala. Sfärernas harmoni?

Strängteorin? :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Tusan, missade min favoritserie i fredags, den som jag fortfarande fattar nada av. :blink:

Känner mig lika förvirrad som huvudpersonen på bilden. :fundersam:

Jag älskar förvirringen därför att jag förstår att det är hela poängen med serien. :kartjej:

Surrealismens tjusning. :ThumbsUp:

 

Severed7.jpeg

Hade du glömt att programmera videon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan bankar på guran dagligen så ja, jag gillar strängar.... :donjuan:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Fint väder idag, soligt, inte jättevarmt, men ändå knappa tio grader mitt på dagen. Det var väl sista vårdagen på några veckor. Nu lyssnar jag på dagens "kurslitteratur" - Jimi Hendrix - Are You Experienced. Kan nog bli en trevlig kurs :)

Klassisk LP. Jag hade alla på vinyl, inklusive en stor samling bootleg som jag vann på brevauktion från England på 80-talet. Kasst ljud men ändå rätt unikt (kan inte ha varit många i cirkulation). Fast sedan brann det i källaren... Men, men, jag har både hört och lyssnat. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis kommit hem efter en lång dag.

Tisdagar är jobb 08.00-17.00 sedan kurskväll med dans 18.30-21.45

 

Nu blir det en stund framför datorn innan John Blund knackar på.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Klassisk LP. Jag hade alla på vinyl, inklusive en stor samling bootleg som jag vann på brevauktion från England på 80-talet. Kasst ljud men ändå rätt unikt (kan inte ha varit många i cirkulation). Fast sedan brann det i källaren... Men, men, jag har både hört och lyssnat. :) 

Det sas att han under improvisation lyckades genomföra ”gitarrtekniker” som ingen annan lyckats med tidigare. Förklaringen var påverkan av hallucinogena droger. Om det ligger någon sanning i det vet jag dock inte.

Tråkigt med branden, många tusenlappar upp i rök.
 En kompis har några LP av Hendrix. En bootleg live (röd vinyl) vid namn F.H.I.T.A märkt med High live’n dirty. Där var Jimis form inte på topp direkt. 
Men överlag är han nog en av de främsta gitarristerna. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, iMarc säger:

Det sas att han under improvisation lyckades genomföra ”gitarrtekniker” som ingen annan lyckats med tidigare. Förklaringen var påverkan av hallucinogena droger. Om det ligger någon sanning i det vet jag dock inte.

Tråkigt med branden, många tusenlappar upp i rök.
 En kompis har några LP av Hendrix. En bootleg live (röd vinyl) vid namn F.H.I.T.A märkt med High live’n dirty. Där var Jimis form inte på topp direkt. 
Men överlag är han nog en av de främsta gitarristerna. 

För ett antal år sedan fick jag Nationalencyklopedin att ändra sin artikel om Jimi Hendrix. De påstod att han låtsades spela med tänderna, men jag visade att det fanns bildbevis via video. Musikens historia ska skildras korrekt. :nerd:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

För ett antal år sedan fick jag Nationalencyklopedin att ändra sin artikel om Jimi Hendrix. De påstod att han låtsades spela med tänderna, men jag visade att det fanns bildbevis via video. Musikens historia ska skildras korrekt. :nerd:

:respekt:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på en eventuell typ som ska hyra vårt källarrum i sommar. Var inte tänkt så från början, men vi blev så sena att vi bommade studenterna vid årsskiftet. Så för att få lite inkomster som komp så tänkte vi hyra ut i sommar. Hösten verkar också vara väldigt nära att vara klar med uthyrningen. 7x4,000:- = 28 skäringar rätt in i fickan! Hösten börjar se bra ut. Räknar med att dra in 40' per år i hyra skattefritt. Bra pensionstillägg. default_laugh.png.3e25b53585fc039ba0ac755ea263d0d0.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matningen av fåglarna i vinter börjar ge utdelning. I går kunde jag räkna in 7 koltrastar käkandes vid fågelbordet. 7!? Tyckte det satt fint med en vilket brukar vara standard. Men 7? Det verkar vara tre par så förhoppningsvis blir det små koltrastar snart! :pompoms:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Axelman säger:

Matningen av fåglarna i vinter börjar ge utdelning. I går kunde jag räkna in 7 koltrastar käkandes vid fågelbordet. 7!? Tyckte det satt fint med en vilket brukar vara standard. Men 7? Det verkar vara tre par så förhoppningsvis blir det små koltrastar snart! :pompoms:

Har du identifierat det polyamorösa sällskapet (1+2 eller 2+1 eller 1+1+1)? :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Har du identifierat det polyamorösa sällskapet (1+2 eller 2+1 eller 1+1+1)? :D 

Den är nog vilse i pankakan.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Matningen av fåglarna i vinter börjar ge utdelning. I går kunde jag räkna in 7 koltrastar käkandes vid fågelbordet. 7!? Tyckte det satt fint med en vilket brukar vara standard. Men 7? Det verkar vara tre par så förhoppningsvis blir det små koltrastar snart! :pompoms:

Så även middagsmaten är fixad..
🍗

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Så även middagsmaten är fixad..
🍗

Trist med kol. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Axelman säger:

Väntar på en eventuell typ som ska hyra vårt källarrum i sommar. Var inte tänkt så från början, men vi blev så sena att vi bommade studenterna vid årsskiftet. Så för att få lite inkomster som komp så tänkte vi hyra ut i sommar. Hösten verkar också vara väldigt nära att vara klar med uthyrningen. 7x4,000:- = 28 skäringar rätt in i fickan! Hösten börjar se bra ut. Räknar med att dra in 40' per år i hyra skattefritt. Bra pensionstillägg. default_laugh.png.3e25b53585fc039ba0ac755ea263d0d0.png

Vad tar du för avgift för Putin?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

onsdagkväll det betyder macworld podcast

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, ronny säger:

onsdagkväll det betyder macworld podcast

Jag lyssnar imorgon. 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

Vad tar du för avgift för Putin?

Gratis!

 

 

Skärmavbild 2022-03-31 kl. 07.48.57.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vintern är hårdhänt tillbaka. Minus elva i morse som kallast. Emellanåt känns det som att man bara får leva halva livet om man bor i Sverige. I Spanien hade det väl varit i alla fall 2/3 eller rentav 3/4. :mellow: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från Max fullproppad med en Pepper Jack'n Chili Bacon burger. Att dö för!!! :skondans:

 

 

Skärmavbild 2022-03-31 kl. 12.20.30.png

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, boevil säger:

Är det fettet du tänker på?

Eftersom jag cyklade dit och hem så går det bra.

  • Rösta upp 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våren väller in!!

 

 

38297317-AF89-4721-BBE1-53A4C5D686B0.jpeg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...