Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

51 minuter sedan, Alix säger:

Därför postar jag huvudsakligen sådant som jag själv har lust till. 

Det är väl därför man ska posta egentligen. Resten är overkill. :lol:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

I rätt många år ägnade jag en hel del möda åt att svara på problem i det här forumet. Jag har inte den energin längre. Jag har en sviktande fysisk hälsa och en psykisk ohälsa att tänka på i första hand. Därför postar jag huvudsakligen sådant som jag själv har lust till. Jag hoppas att alla har överseende med detta men om så inte är fallet påverkar det ingenting.

Du gör vad du har lust till. Men hoppas på många år till, till iOS 30 allra minst. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt var två platser jag hade lagt in på Google Maps borta. Alla foton var dock kvar. Det är två lekplatser som jag märkte ut med bilder och allt. Mycket populärt kunde man se på visningarna. Men jag gjorde väl misstaget att länka till kommunen, så den har tagit bort det. Gissar jag, Borås kommun är lite som eljest när det gäller i stort sett allting. Men nu har jag lagt in dem igen. Dock utan webbadress till kommunen... :P 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen kollat på Don't look up med DiCaprio och rätt så många stjärnskådisar. Det var längesedan jag hade så roligt. Men den är lite ojämn och man hade kunnat klippa ner den lite till. Men den får   :w00t::w00t::w00t::w00t:.

Sicken grym drift med nutidens alla korkade fenomen som sociala medier och galna politiker i USA. Gillar att DiCaprio spelar en tafatt vetenskapsman. Han är grymt bra som vanligt. default_laugh.png.f2d57704590063c1a6a5d2b25dacba5b.png

Skärmavbild 2022-01-18 kl. 15.25.08.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Axelman säger:

Har nyligen kollat på Don't look up med DiCaprio och rätt så många stjärnskådisar. Det var längesedan jag hade så roligt. Men den är lite ojämn och man hade kunnat klippa ner den lite till. Men den får   :w00t::w00t::w00t::w00t:.

Sicken grym drift med nutidens alla korkade fenomen som sociala medier och galna politiker i USA. Gillar att DiCaprio spelar en tafatt vetenskapsman. Han är grymt bra som vanligt. default_laugh.png.f2d57704590063c1a6a5d2b25dacba5b.png

Skärmavbild 2022-01-18 kl. 15.25.08.png

Tack så mycket för dina omdömen. 
Som om omvärlden vill få mig till att hyra filmen som i diskussioner och reklam ständigt återkommit de senaste veckorna. 
 

Bland annat i ett så ovanligt omdöme från professor Brian Cox som argumenterade för att bevara mening i vår galax som en produkt av intelligens. 
 

Ikväll eller imorgon. 🥸

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Alix säger:

FI heter väl F!, egentligen.

 

Edit: Vände utropstecknet fel.

Är tecknet ett felvänt i eller ett rättvänt !?

Oavsett handlar det väl er om logga än om förkortning. iPhone eller Iphone...

10 timmar sedan, Axelman säger:

Varför det? Finns inga bönder kvar.

Utmärkt, då bör de få lagom många mandat i nästa val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Det är två lekplatser som jag märkte ut med bilder och allt.

Kanske ett slags algoritm som reagerar på kombinationen ”medelålders gubbe” och ”lekplats”…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Har nyligen kollat på Don't look up med DiCaprio och rätt så många stjärnskådisar. Det var längesedan jag hade så roligt. Men den är lite ojämn och man hade kunnat klippa ner den lite till. Men den får   :w00t::w00t::w00t::w00t:.

Sicken grym drift med nutidens alla korkade fenomen som sociala medier och galna politiker i USA. Gillar att DiCaprio spelar en tafatt vetenskapsman. Han är grymt bra som vanligt. default_laugh.png.f2d57704590063c1a6a5d2b25dacba5b.png

Skärmavbild 2022-01-18 kl. 15.25.08.png

Jag klarade inte av Lawrence frisyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, KMN säger:

Kanske ett slags algoritm som reagerar på kombinationen ”medelålders gubbe” och ”lekplats”…

Det skulle man ju kunna tro, men jag får numera igenom nya platser och redigeringar omedelbart enär jag tydligen åtnjuter Googles tillit. Så var det inte i början. De skickar mig uppmuntrande mejl emellanåt att nu har si och så många sett din plats eller bild. Fick ett senast idag, faktiskt. ^_^ 

 

bibblan.thumb.jpg.4539411c3132774efd4eb94c052e06d5.jpg

 

PS. Det är en annan sak varför i hela Hälsingland 30000 personer har anledning att kolla vårt lilla bibliotek. :stjarnsmall:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel tog bort sin 12:e generationens Core-processorer för bärbara datorer tidigare denna månad, … Så om du sitter där och förbannar Apple för att ha övergett Intel och önskar dig en Mac med Intels senaste chips, finns det något du kan göra för att fixa det: Bygg en Hackintosh.

 

Tidigare den här månaden satte entusiastsajten Dortania ihop en Hackintosh som kör en Intel Z690-kretsuppsättning – vanligen kallad Alder Lake – vilket gav hopp till Intel-älskande macOS-fans överallt. Webbplatsen sa att chippet representerade "en solid uppgradering" jämfört med tidigare modeller med "bättre prestanda per watt."

 

Det är dock knappast en plug-and-play-upplevelse. …

Bland de problem som Dortania noterade med sin installation är bristen på inbyggt Thunderbolt-stöd, förlust av Wi-Fi-anslutning när man vaknar ur viloläge och möjliga problem med Bluetooth-funktionalitet med macOS Monterey.

 

 

Så om du inte är intresserad av Apple-kisel men ändå vill köra Monterey, kan du försöka bygga din egen Hackintosh enligt Dortanias instruktioner. Förvänta dig bara inte att det ska vara lika trevligt och enkelt som att koppla in en helt ny iMac.

macworld.com

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, ronny säger:

 

Intel tog bort sin 12:e generationens Core-processorer för bärbara datorer tidigare denna månad, … Så om du sitter där och förbannar Apple för att ha övergett Intel och önskar dig en Mac med Intels senaste chips, finns det något du kan göra för att fixa det: Bygg en Hackintosh.

 

Tidigare den här månaden satte entusiastsajten Dortania ihop en Hackintosh som kör en Intel Z690-kretsuppsättning – vanligen kallad Alder Lake – vilket gav hopp till Intel-älskande macOS-fans överallt. Webbplatsen sa att chippet representerade "en solid uppgradering" jämfört med tidigare modeller med "bättre prestanda per watt."

 

Det är dock knappast en plug-and-play-upplevelse. …

Bland de problem som Dortania noterade med sin installation är bristen på inbyggt Thunderbolt-stöd, förlust av Wi-Fi-anslutning när man vaknar ur viloläge och möjliga problem med Bluetooth-funktionalitet med macOS Monterey.

 

 

Så om du inte är intresserad av Apple-kisel men ändå vill köra Monterey, kan du försöka bygga din egen Hackintosh enligt Dortanias instruktioner. Förvänta dig bara inte att det ska vara lika trevligt och enkelt som att koppla in en helt ny iMac.

macworld.com

Aldrig i livet! Usch, fy och blä för att pillra med sådan själv. :bla: :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Aldrig i livet! Usch, fy och blä för att pillra med sådan själv. :bla: :chockadskeptisk:

inget för oss som har tummen mitt i handen

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det skulle man ju kunna tro, men jag får numera igenom nya platser och redigeringar omedelbart enär jag tydligen åtnjuter Googles tillit. Så var det inte i början. De skickar mig uppmuntrande mejl emellanåt att nu har si och så många sett din plats eller bild. Fick ett senast idag, faktiskt. ^_^ 

 

bibblan.thumb.jpg.4539411c3132774efd4eb94c052e06d5.jpg

 

PS. Det är en annan sak varför i hela Hälsingland 30000 personer har anledning att kolla vårt lilla bibliotek. :stjarnsmall:

Biblioteket är och har varit en viktig plats för många att läsa tidningar och böcker.

Miljön som sådan är också avkopplande.

Något våra digitala apparater är på väg att förstöra eller åtminstone ersätta.

 

Grattis! Ser hyfsat nytt ut också (har nog aldrig varit i Viskafors).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, ronny säger:

inget för oss som har tummen mitt i handen

Elakt, roligt och sant Ronny. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fått sett Parfymen...boken ingår i mitt "bibliotek" 

 

Helt otrolig film, hur fasen fick de så många statister att knulla på torget....

Skärmavbild 2022-01-18 kl. 22.10.38.jpg

Skärmavbild 2022-01-18 kl. 22.18.58.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-06 00:26, ronny säger:

Nu är det blackadder som gäller

 

 

En klassiker 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förklara varför hide my email inte funkar som det ska idag. Mycket av behållningen i en iPhone ligger numera i Apples moln-tjänster. Måste funka. 
 

280EB05A-6E2D-4648-842A-D7315B1AA630.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Alix säger:

Det skulle man ju kunna tro, men jag får numera igenom nya platser och redigeringar omedelbart enär jag tydligen åtnjuter Googles tillit. Så var det inte i början. De skickar mig uppmuntrande mejl emellanåt att nu har si och så många sett din plats eller bild. Fick ett senast idag, faktiskt. ^_^ 

 

bibblan.thumb.jpg.4539411c3132774efd4eb94c052e06d5.jpg

 

PS. Det är en annan sak varför i hela Hälsingland 30000 personer har anledning att kolla vårt lilla bibliotek. :stjarnsmall:

Jag är lite kluven inför det där.

Visst inser också jag att ”ditt foto hjälper andra användare”. Men det känns sådär att du och en massa andra obetalda mikroarbetare bidrar till Googles megalomana informationsinsamlande.

Man kan lätt få stasivibbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, KMN säger:

Jag är lite kluven inför det där.

Visst inser också jag att ”ditt foto hjälper andra användare”. Men det känns sådär att du och en massa andra obetalda mikroarbetare bidrar till Googles megalomana informationsinsamlande.

Man kan lätt få stasivibbar.

Apropå informationsinsamlande är det lite kul att ta del av fotona på närliggande Viskaforsskolan. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax utanför nu på morgonen sitter två jobbare i sin pickup och käkar frukost. Fordonet har stått på tomgång länge. En kall morgon kring jul såg jag fem bilar stå på tomgång utanför respektive villa. Ägarna hade startat dem och gått in igen. Det verkar som att få bryr sig om tomgångsregeln. En annan sak är vad det säger om bränslepriserna, som det annars klagas på. Inom samhällsvetenskapen heter det att det är sannare vad folk gör än vad de säger.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Ägarna hade startat dem och gått in igen.

Om någon stjäl dem så får de ingen ersättning, eftersom bilarna är upplåsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Om någon stjäl dem så får de ingen ersättning, eftersom bilarna är upplåsta.

Om de var upplåsta vet jag inte. Kan man inte låsa bilar som går på tomgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Om de var upplåsta vet jag inte. Kan man inte låsa bilar som går på tomgång?

Det beror nog på modell. I vilket fall som helst så är ju startspärr, rattlås och eventuellt larm satt ur spel.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...