Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Så Annie Lööf är CP? :hihihi:

De borde haft kvar namnet Bondepartiet.....

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

De borde haft kvar namnet Bondepartiet.....

De hette väl Bondeförbundet?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett parti föe alla som käkar 

 

 

Skärmavbild 2022-01-17 kl. 21.55.24.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

De hette väl Bondeförbundet?

Så var det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Pocahontas säger:

De borde haft kvar namnet Bondepartiet.....

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Pocahontas säger:

De borde haft kvar namnet Bondepartiet.....

Varför det? Finns inga bönder kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Axelman säger:

Varför det? Finns inga bönder kvar.

Tänkte inte på de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, ronny säger:

 

YouTube klagar över "ovanlig trafik från ditt (mitt) nätverk".
De gillar uppenbarligen inte iCloud Private Relay. :) 

 

ovanlig.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

gumbub

humbug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

YouTube klagar över "ovanlig trafik från ditt (mitt) nätverk".
De gillar uppenbarligen inte iCloud Private Relay. :) 

 

ovanlig.png

Hmmmmm.... jag har länge misstänkt att du är en robot och jag är tydligen inte ensam om det. rofl.gif.5e7a8fa35ed6e5a206010424200975b6.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Pocahontas säger:

Tänkte inte på de...

Med tanke på att L och C är båda liberala, men den ena betonar landet och den andre staden så borde det inte vara något som helst problem att de går samman och då får med sig hela sverige... default_laugh.png.1b5823aa5a53bbc455e46006dd420338.png Ett starkt mittenpolitiskt parti är bra för sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Hmmmmm.... jag har länge misstänkt att du är en robot och jag är tydligen inte ensam om det. rofl.gif.5e7a8fa35ed6e5a206010424200975b6.gif

Inte jag (hade varit en kul erfarenhet) utan Apple och Cloudflare. 😄

Jag blev förtjust över reaktionen från YouTube/Google som bekräftar att iCloud Private Relay fungerar från min iMac. 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Telly82 säger:

De hette väl Bondeförbundet?

Från 10-15 års ålder var jag centerpartist. Åkte på ett scoutläger och träffade en kille där som var socialdemokrat. Han retade sig enormt på det och kallade mig ideligen ”jxxxa bonneförbundare”!

Till slut blev jag arg och skrek ”din fete sosse”!

Då grabbade han tag i mig och tryckte upp mig mot en trädstam och sa: Hade det inte varit för det här lägret skulle jag döda dig, ja kanske inte döda dig men skadat dig svårt. 
 

 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Från 10-15 års ålder var jag centerpartist. Åkte på ett scoutläger och träffade en kille där som var socialdemokrat. Han retade sig enormt på det och kallade mig ideligen ”jxxxa bonneförbundare”!

Till slut blev jag arg och skrek ”din fete sosse”!

Då grabbade han tag i mig och tryckte upp mig mot en trädstam och sa: Hade det inte varit för det här lägret skulle jag döda dig, ja kanske inte döda dig men skadat dig svårt.

Där ser man, att åka på scoutläger kan rädda en till livet!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Där ser man, att åka på scoutläger kan rädda en till livet!

Ja men det var mycket fuffens. En var så avundsjuk på mina barkbåtar så han hela tiden tryckte tandkräm i dem. 
Nej då fick det var nog med scouterna och det blev enbart fältbiologerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Ja men det var mycket fuffens. En var så avundsjuk på mina barkbåtar så han hela tiden tryckte tandkräm i dem. 
Nej då fick det var nog med scouterna och det blev enbart fältbiologerna. 

Jag var också på scoutläger i min ungdom, jag var tolv år. Jag fick heta Kusin Vitamin för jag hade frågat hur det blir med vitaminerna på ett möte innan vi åkte. Scoutledarna skrattade mest, minns jag. Fast en kille från Marbäck blev retad mer, så jag fick vara i fred mest hela tiden. Jag har också en bakgrund inom Centern, antagligen för att mina föräldrar var högt uppsatta i partiet på kommunal nivå. Ändå var jag säkert övertygad. Då. Fast partiet var inte då som det är idag heller. Jag identifierar mig inte med något parti alls idag, men brukar rösta på sossarna. I alla fall i riksdagsvalet.

Edit: Visst, ja, jag var med i fältbiologerna också. Men det var mest en massa miljökampanjande, vi skulle samla in och protestera mot direktreklam, och det tyckte jag var tråkigt, så jag slutade. Fick bara titta på vattenloppor en enda gång på en limnologisk exkursion. Fast numera är jag aktiv i Naturskyddsföreningen. Styrelsesuppleant. :D 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Ja men det var mycket fuffens. En var så avundsjuk på mina barkbåtar så han hela tiden tryckte tandkräm i dem. 
Nej då fick det var nog med scouterna och det blev enbart fältbiologerna. 

Du är för rolig iMarc men tur att du kan komma hit för här får vi inte trycka upp någon mot ett träd utan måste va snälla hela tiden. Folk är ofta sådana, sura och missnöjda, intoleranta, grälsjuka... Det får man stå ut med - eller bosätta sig på någon öde ö mitt ute i Stilla havet... Fast inte på Tonga där det fins en ilsken vulkan har jag hört på nyheterna. 😄

 

Ha en bra dag iMarc. 👋

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag blev centerpartist berodde på folkomröstningen 1980 angående kärnkraften. Centern var det enda parti som var emot kärnkraft. 
Jag minns jag bar ett märke i plåt som det stod ”Atomkraft? Nej tack!

Senare var det ”Stoppa JAS”. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Jag var också på scoutläger i min ungdom, jag var tolv år. Jag fick heta Kusin Vitamin för jag hade frågat hur det blir med vitaminerna på ett möte innan vi åkte. Scoutledarna skrattade mest, minns jag. Fast en kille från Marbäck blev retad mer, så jag fick vara i fred mest hela tiden. Jag har också en bakgrund inom Centern, antagligen för att mina föräldrar var högt uppsatta i partiet på kommunal nivå. Ändå var jag säkert övertygad. Då. Fast partiet var inte då som det är idag heller. Jag identifierar mig inte med något parti alls idag, men brukar rösta på sossarna. I alla fall i riksdagsvalet.

Nej det var bättre förr. 
Kan heller inte identifiera mig med något parti numera. Det blir blank röst nästa gång eller S om de gör ett mirakel med Sverige. 

Redigerad av iMarc
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, iMarc säger:

...
Jag minns jag bar ett märke i plåt som det stod ”Atomkraft? Nej tack!

...

Povel Ramel hade väl det också på repertoaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rätt många år ägnade jag en hel del möda åt att svara på problem i det här forumet. Jag har inte den energin längre. Jag har en sviktande fysisk hälsa och en psykisk ohälsa att tänka på i första hand. Därför postar jag huvudsakligen sådant som jag själv har lust till. Jag hoppas att alla har överseende med detta men om så inte är fallet påverkar det ingenting.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

I rätt många år ägnade jag en hel del möda åt att svara på problem i det här forumet. Jag har inte den energin längre. Jag har en sviktande fysisk hälsa och en psykisk ohälsa att tänka på i första hand. Därför postar jag huvudsakligen sådant som jag själv har lust till. Jag hoppas att alla har överseende med detta men om så inte är fallet påverkar det ingenting.

Det är lugnt, ingen kan ligga på topp hela tiden. :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...