Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Det viktiga är att det blir lite gjort hela tiden. Det är då det blir mycket gjort. :) 

Exakt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Rom byggdes inte på en dag.

men ett glas rom om dagen för Kapten Haddock

 

haddock-e1521099871481.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

men ett glas rom om dagen för Kapten Haddock

 

haddock-e1521099871481.gif

Eller whiskey. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

 

Goa gubbar. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 15.2 beta 4. Vågar man hoppas på skarp version innan Jul? 🙏📱

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

Julkalendern med Albert och Herbert

 

Det måste vara den roligaste kalendern av allihopa. Görsköj!!rofl.gif.13c07ca064da803c16af2002470a4f86.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade på stöket på iMacs skrivbord.

Har hela tiden samlat allt i en mapp när det blivit för mycket så att det blivit mapp i mapp i mapp...

Varför har jag glömt Travar? Det gick dock ruskigt segt med flera tusen skärmavbildningar sedan förra året och precis lika många bilder av övriga typer.

 

Fördelen med Travar är ordning. Efter typ.

Kunde sedan kasta det mesta när allt var så lätt överskådligt.

Ska ha det så hädanefter. Travar, en smått genialisk idé! ⌘J i :finder:

 

travar.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

iOS 15.2 beta 4. Vågar man hoppas på skarp version innan Jul? 🙏📱

Vad kommer i december?

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

Vad kommer i december?

 

En hel del att titta på iallafall vilket jag är mycket nöjd med om bara uppdateringarna kommer först. 🙏

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Alix säger:

Är det värt 2000 kronor i merkostnad att kunna lagra alla sina foton och videor i full storlek på mobilen? :fundersam:

Jag har tänkt igenom saken och det är ju så att en massa data ska skyfflas fram och tillbaka i alla fall vad gäller exempelvis synkning och personigenkänning med mera. Att optimera lagringen gör på så vis varken till eller från i praktiken. Det hade varit fint med en inställning att man bara synkar till och från enheten vad som sker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har tänkt igenom saken och det är ju så att en massa data ska skyfflas fram och tillbaka i alla fall vad gäller exempelvis synkning och personigenkänning med mera. Att optimera lagringen gör på så vis varken till eller från i praktiken. Det hade varit fint med en inställning att man bara synkar till och från enheten vad som sker där.

För mig växer Bilders användning av mobildata ganska dramatiskt när jag är mycket ute och utan WiFi. Hundratals megabyte iallafall. För mig med mitt stora fotobibliotek. Det är den som ställer till det för mig.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

För mig växer Bilders användning av mobildata ganska dramatiskt när jag är mycket ute och utan WiFi. Hundratals megabyte iallafall. För mig med mitt stora fotobibliotek. Det är den som ställer till det för mig.

Dottern, självklar Iphone-nörd, kör som jag med Google Foto för backup. Enklast så. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion 

Kvart i ett står det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Kvart i ett står det där.

Ja ok då Viasat Vinter

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökt en dödsboloppis och storknat bland allt crap. Frun lyckades lura med mig...........

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leker med Travar på Mac och kliar mig i huvudet över varför jag inte upptäckt denna genialiska skatt förrän nu. Mojave var ju ett tag sedan.

Spelade in en film med skärmavbildningsappen, putsade med Quicktime som producerade en gigantisk fil som dock nästan försvann helt efter att ha bearbetats i Handbrake. 380 KB mot 20 MB...

 

Handbrake i version 1.4.2 är en oumbärlig app om man vill kunna producera högeffektivt kodade filmer.

 

http://www.mikaellq.se/files/Stacks.mp4

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nu se avsnitt 8 och det sista i första och än så länge den enda säsongen.

Obehagligt. Döden en ständig följeslagare. Visar hur brutalt hård verkligheten kan vara.

Jag sjunger lov till civilisationens många välsignelser som förstår hur bra man har det.

 

Tehran8.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micklar på i duschrummet i källaren. Det gröna kaklet jag fick är så hårt att mina prima borrar slits ut. Man använder slagborrar men kör utan slag så borret nöter hål i den glaserade ytan. Sen när man kommit in fem millimeter eller så kan man köra med slag. Börjar man med slag har man bara tur om man inte förstör kakelplattan. Men det ska ju inte ta en halvtimme per hål om man ska ju inte behöva kyla borren med vatten stup i kvarten!! :superirriterad: Gjorde ett par hål i det vita kaklet. Brrrswisch så var det klart. Som det ska vara.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Micklar på i duschrummet i källaren. Det gröna kaklet jag fick är så hårt att mina prima borrar slits ut. Man använder slagborrar men kör utan slag så borret nöter hål i den glaserade ytan. Sen när man kommit in fem millimeter eller så kan man köra med slag. Börjar man med slag har man bara tur om man inte förstör kakelplattan. Men det ska ju inte ta en halvtimme per hål om man ska ju inte behöva kyla borren med vatten stup i kvarten!! :superirriterad: Gjorde ett par hål i det vita kaklet. Brrrswisch så var det klart. Som det ska vara.

Det finns ett speciellt kakelborr med volframkarbidspets. Är det ett sådant du har?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...