Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Avsnitt 37 i Hemliga laster:

 

Frun och jag brukar kolla på Barnaby som sommarnöje. Man måste ju hålla på traditioner. Dessvärre har den nyare Barnaby hållit en lägre nivå än den gamla. Men årets serie är riktigt dålig. Han lullar runt som en mumlande nallebjörn och det är en riktig kalkonsmörja. Fattar inte att jag sett två avsnitt i sommar. Kommer förmodligen att titta på nästa i en fåfäng förhoppning om att nästa avsnitt inte kan vara så dåligt..............:blushing::fane:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Avsnitt 37 i Hemliga laster:

 

Frun och jag brukar kolla på Barnaby som sommarnöje. Man måste ju hålla på traditioner. Dessvärre har den nyare Barnaby hållit en lägre nivå än den gamla. Men årets serie är riktigt dålig. Han lullar runt som en mumlande nallebjörn och det är en riktig kalkonsmörja. Fattar inte att jag sett två avsnitt i sommar. Kommer förmodligen att titta på nästa i en fåfäng förhoppning om att nästa avsnitt inte kan vara så dåligt..............:blushing::fane:

Var är avsnitt 1-36 i Hemliga laster?

 

Ja, det senaste avsnittet var riktigt dåligt. Hoppas, som du, på en klar bättring tills i morgon. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi ska till jobbet om några timmar. Som tur är det bara tre dagar kvar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
34 minuter sedan, Axelman säger:

Avsnitt 37 i Hemliga laster:

 

Frun och jag brukar kolla på Barnaby som sommarnöje. Man måste ju hålla på traditioner. Dessvärre har den nyare Barnaby hållit en lägre nivå än den gamla. Men årets serie är riktigt dålig. Han lullar runt som en mumlande nallebjörn och det är en riktig kalkonsmörja. Fattar inte att jag sett två avsnitt i sommar. Kommer förmodligen att titta på nästa i en fåfäng förhoppning om att nästa avsnitt inte kan vara så dåligt..............:blushing::fane:

Svetsminister Steffe?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Var är avsnitt 1-36 i Hemliga laster?

Classified

:policeman:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Den serien har alltid varit trivsamt tramsig.

Har varit är korrekt, sa Bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Jippi ska till jobbet om några timmar. Som tur är det bara tre dagar kvar. 

Gôtt, själv har jag börjat jobba idag efter 14 dagars semester.

Nu blir det 4 veckor jobb och sedan väntar ytterligare 14 dagar semester.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Svetsminister Steffe?

Jag måste bara fråga: Stör det dig att en svetsare kan bli statsminister i Sverige? Jag ser det som något extremt positivt.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Har varit är korrekt, sa Bull.

Jag skulle recensera serien som att den först var kalkon, men gick att stå ut med om man bet ihop. Sen blev den sämre. Nu är den värdelös. Nästa steg, från värdelös till motbjudande och kränkande är en amerikansk remake. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Jag skulle recensera serien som att den först var kalkon, men gick att stå ut med om man bet ihop. Sen blev den sämre. Nu är den värdelös. Nästa steg, från värdelös till motbjudande och kränkande är en amerikansk remake. ?

Med Steve Martin i huvdrollen.     rofl.gif.c318ff81f5c6117799fd022fbe8dbc6b.gif 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Jag måste bara fråga: Stör det dig att en svetsare kan bli statsminister i Sverige? Jag ser det som något extremt positivt.

Det brukar störa Mickelib nåt oerhört. Vi ska inte ta hänsyn till person när det gäller Trump. Men det går utmärkt när det gäller Löven. default_laugh.png.8ed9a4228129a17977327a0999b189ab.png ( ...testar att starta en sommarbrasa... :shifty: )

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röjer i källarförrådet. Slängt 18 kassar med skräp, snart kommer finliret, sortera bland gamla saker, ställa det jag vill ha kvar på ena sidan, sen allt det andra på motsatt sida, sen hyra kärra och få väck skiten. Detta har jag planerat i 5 år att göra, först nu har jag fått tummen ur. Känns bra detta! ?

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Röjer i källarförrådet. Slängt 18 kassar med skräp, snart kommer finliret, sortera bland gamla saker, ställa det jag vill ha kvar på ena sidan, sen allt det andra på motsatt sida, sen hyra kärra och få väck skiten. Detta har jag planerat i 5 år att göra, först nu har jag fått tummen ur. Känns bra detta! ?

Det är alltid skönt att röja upp.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Röjer i källarförrådet. Slängt 18 kassar med skräp, snart kommer finliret, sortera bland gamla saker, ställa det jag vill ha kvar på ena sidan, sen allt det andra på motsatt sida, sen hyra kärra och få väck skiten. Detta har jag planerat i 5 år att göra, först nu har jag fått tummen ur. Känns bra detta! ?

Problemet jag upplever när jag ska göra sådant är att det brukar bli tre högar:

1. En pytteliten hög med saker som ska slängas.

2. En liten hög med saker att behålla.

3. En jättehög med saker som är för fina för att slängas.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Axelman säger:

Det är alltid skönt att röja upp.:)

Finns inget bättre! Som ett källar-lavemang.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
15 minuter sedan, Telly82 säger:

Problemet jag upplever när jag ska göra sådant är att det brukar bli tre högar:

1. En pytteliten hög med saker som ska slängas.

2. En liten hög med saker att behålla.

3. En jättehög med saker som är för fina för att slängas.

När man blir äldre som jag räknar man i decennium. Det som inte använts på minst tio år ska bort med största sannolikhet även om det är "bra att ha". Det som inte använts på 20 år ska bort "no matter what". Brukar inte ha saker som legat i 30 år.......default_laugh.png.5c0c0ad49a2ba7f562ed104d6fc18e50.png

Edit:

Förutom Märklinprylar.....:whistling:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

Finns inget bättre! Som ett källar-lavemang.

Jag kan tänka mig många saker som är bättre än ett lavemang. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

När man blir äldre som jag räknar man i decennium. Det som inte använts på minst tio år ska bort med största sannolikhet även om det är "bra att ha". Det som inte använts på 20 år ska bort "no matter what". Brukar inte ha saker som legat i 30 år.......default_laugh.png.5c0c0ad49a2ba7f562ed104d6fc18e50.png

Så du menar att du slängt släktens gamla fotalbum och andra historiska dokument?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Telly82 säger:

Problemet jag upplever när jag ska göra sådant är att det brukar bli tre högar:

1. En pytteliten hög med saker som ska slängas.

2. En liten hög med saker att behålla.

3. En jättehög med saker som är för fina för att slängas.

Jag har flera garderober med prylar i kategorin "jag köper en ny så kan jag sälja den gamla". Köpet går alltid bra, försäljningen ofta försenad (några år, tills grejen hamnar i högen "för fin för att slängas").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Så du menar att du slängt släktens gamla fotalbum och andra historiska dokument?

"Släktens" fotoalbum gav jag till min moster när mor dog. Historiska dokument? Du menar mina Tintin, Lucky Luke och andra album från 70-80-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag kan tänka mig många saker som är bättre än ett lavemang. :) 

Inte om du varit rejält förstoppad i veckor. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

"Släktens" fotoalbum gav jag till min moster när mor dog. Historiska dokument? Du menar mina Tintin, Lucky Luke och andra album från 70-80-talet?

Jag menar typ amerikabrev, lagfarter osv. Särskilt gamla lagfarter. En mig närstående måste leta upp ett gammalt mark-köpekontrakt från slutet av 1800-talet för att inte bli avlurad mark för att Lantmäteriet hade slarvat bort sina papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, DittDatt säger:

Köpet går alltid bra, försäljningen ofta försenad (några år, tills grejen hamnar i högen "för fin för att slängas").

Känner (tyvärr) igen det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra året byggde vi en carport med förråd och ett uthus tänkt som förråd. Så det gamla fallfärdiga rucklet vi kallade Röda Garaget ( Mickeq bör ta sig i akt!) tömdes sakteliga och revs. Mycket slängdes, en del såldes och något sparades och flyttades över till det nya uthuset. När carporten blev klar i vintras tömde vi i stort sett källaren och gjorde samma procedur även där. Seklets lavemang! rofl.gif.b52f0fa23219d7348d5ad5ee4a8046ec.gif

Har inte röjt så sen vi köpte huset 1989.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...