Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Undrar hur det går. :D

Satte 500 kr på 3-0 till Sverige hos en snubbe nere på torget. Aldrig sett honom förut, men 30 gånger pengarna om allt går som planerat. Verkade seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packar ryggsäcken för en lunch ute i det fria med familjen. Solen skiner och det är dags att maximera C-vitaminproduktionen. Sedan blir det hem och köra igång med 2 x 20 km löpning, fördelat på före- och efter middagen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, greenclick säger:

Packar ryggsäcken för en lunch ute i det fria med familjen. Solen skiner och det är dags att maximera C-vitaminproduktionen. Sedan blir det hem och köra igång med 2 x 20 km löpning, fördelat på före- och efter middagen. 

Utflykt är nice. 2 x 20 är imponerande! :) 5 km är det längsta jag någonsin har sprungit. Dvs jag gillar inte att springa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, greenclick säger:

Packar ryggsäcken för en lunch ute i det fria med familjen. Solen skiner och det är dags att maximera C-vitaminproduktionen. Sedan blir det hem och köra igång med 2 x 20 km löpning, fördelat på före- och efter middagen. 

välkommen till tråden ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dags att bänka sig framför tv i eftermiddag

 

Skärmklipp 2020-04-19 10.23.47.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Undrar hur det går. :D

SVTs live chat

 

B2D75E88-8542-491A-A134-8FFB43217167.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, ronny säger:

dags att bänka sig framför tv i eftermiddag

 

Skärmklipp 2020-04-19 10.23.47.png

Ha en skön söndag då Ronny! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Ha en skön söndag då Ronny! hello.gif

Ja det ska det bli efter promenaden på djurgården 

 

B72A5A70-8A98-450C-A884-4A29B0B7C5E3.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Odlar du apelsiner?

Potatis innehåller också C-vitaminer.

 

Kroppens fabrik producerar D-vitaminer med hjälp av solljus, det var det jag tänkte på men nu tänkte jag på potatis också ?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, greenclick säger:

Potatis innehåller också C-vitaminer.

 

Kroppens fabrik producerar D-vitaminer med hjälp av solljus, det var det jag tänkte på men nu tänkte jag på potatis också ?

Om man är en soffpotatis då och kikar mycket på tv? Får man Se-vitaminer i sig?image.png.5b0254ecb0721cd318be21112e792d20.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, greenclick säger:

Potatis innehåller också C-vitaminer.

Nja... Kokt potatis kommer typ på plats 200 på en lista över bra c-vitaminkällor. Om den är rätt kokt med skalet på. ? Grön potatis som ätes rå innehåller relativt mycket c-vitamin, men den får du inte behålla så länge i magen... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

828CA07F-7D2E-40FC-AA5E-CF8762362DA0.thumb.png.c05985aa4c3c70b7be424a2110834380.png


Idag har jag kalibrerat det nya batteriet för andra gången. Det behövdes verkligen. Efter att den stod på 8 % så höll den i sig i drygt tre timmar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Alix säger:

828CA07F-7D2E-40FC-AA5E-CF8762362DA0.thumb.png.c05985aa4c3c70b7be424a2110834380.png


Idag har jag kalibrerat det nya batteriet för andra gången. Det behövdes verkligen. Efter att den stod på 8 % så höll den i sig i drygt tre timmar.

 

 

Har det hjälp något? Min beter sig på samma sätt men vanligtvis efter att någon energiintensiv app använts, som ett spel till exempel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Har det hjälp något? Min beter sig på samma sätt men vanligtvis efter att någon energiintensiv app använts, som ett spel till exempel. 

Det vet jag inte riktigt än. Det stod att man skulle kalibrera två till tre gånger och nu gör jag det för tredje gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Flyttar stora stenar för hand och gräver bort gammal ogräsimpregnerad jord. Nu ska planteringen få liv efter 30 år! Det blev stenar över när carportgrunden grävdes i höstas så jag bad grävargubben lägga en del åt sidan. Tänkte hyra en liten grävare och göra detta med den. Men jag upptäckte att jag kunde flytta stenarna med mycket möda och besvär. Men jag spar 1500:-.... och slipper gå på gym! Började förra veckan och med min ork tar det nog en månad att fixa till detta. Men jag har hela livet på mig.  

default_laugh.png

 

 

Skärmavbild 2020-04-20 kl. 09.07.02.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, ronny säger:

Är den för lätt @mikaellq?

 

EAEC296D-AF31-4007-B2B6-CD4E4EEC16B6.jpeg

a7->a6?

Det skulle ge vit ett rejält övertag vad gäller tyngre pjäser.

I nästa omgång skulle svart antingen förlora c2 eller c7 samtidigt som vit skulle ha två ordentligt rörliga pjäser kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

a7->a6?

 

  Dölj innehåll

Det skulle ge vit ett rejält övertag vad gäller tyngre pjäser.

  Visa dolt innehåll

I nästa omgång skulle svart antingen förlora c2 eller c7 samtidigt som vit skulle ha två ordentligt rörliga pjäser kvar.

 

 

d5 till e4+, då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

d5 till e4+, då? :fundersam:

Då kan svart svara med b7->e4, sedan har svart en fördel i fler vettiga pjäser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Är den för lätt @mikaellq?

 

EAEC296D-AF31-4007-B2B6-CD4E4EEC16B6.jpeg

LxLb7 därför att det sedan öppnar upp för en avdragare för att sedan kunna ta svart dam om svart inte flyttar på damen eller kungen förstås. Bäst är det om svart flyttar kungen därför att avdragaren inkluderar en gaffel på svart kung och torn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

LxLb7 därför att det sedan öppnar upp för en avdragare för att sedan kunna ta svart dam om svart inte flyttar på damen eller kungen förstås. Bäst är det om svart flyttar kungen därför att avdragaren inkluderar en gaffel på svart kung och torn.

F2-F4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, mikaellq säger:

LxLb7 därför att det sedan öppnar upp för en avdragare för att sedan kunna ta svart dam om svart inte flyttar på damen eller kungen förstås. Bäst är det om svart flyttar kungen därför att avdragaren inkluderar en gaffel på svart kung och torn.

Intressant är att Txc2 leder nästan till samma ställning 

bara med skillnaden att svart är vid draget och kan slå på f2

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite på hyreslägenheter och fick upp detta. Tänkte det kunde bli ett rejält lyft för @mikaellq att lämna Mösseberg och få en rejäl billig lgh i ett område som passar honom. :)

71A7B6BD-EE52-43C2-853D-B52A1777FA21.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...