Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, ronny säger:

Fick inte hallonpajen bättre betyg? :fundersam:

Hallonpajen var mycket god ihop med vaniljglass, sådan som pressas fram ur en maskin, men betyget är för helheten, med själva lunchen inklusive som var god men mindre märkvärdig så att säga. :) 

Goddag Ronny! hello.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Bästa naturupplevelsen någonsin för en stund sedan! :galetglad: Kan tyvärr inte avslöja vad. :tyst:

Lite för tidigt än för kvinnor i bikini.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat runt lite för bästa pris på ny Mac mini (2020) och konstaterar att Macoteket är ett mindre tillförlitligt företag numera att handla av. Deras sida ligger dessutom nere nu.
Lugna puckar. Jag kan nöja mig med det jag hittat som 16GB, 512GB för under 20,000. Det blir mycket dator det med.

Jag är av naturen lugn som en filbunke och har ALDRIG bråttom med någonting. Men nu så... Det börjar bli dags nu.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morslat vidare med jord i blomsterbänk/lådan. 1/4 fylld. Resten kvar.....:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är trött på all perfekt modern steril musik har jag ett autentiskt tips. Cooolt! JC_sax.gif.2f3605661ec1264d91e83c5b418209ce.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Axelman säger:

Varit däckad i två dygn av förmodligen vinterkräksjuka. Körde på lite i trädgården på förmiddagen och blev matt på nolltid. Men det löser sig. Huvudsaken man har gjort nåt.

Hade inte Folkhälsomyndigheten stoppat vinterkräksjukan genom coronahandtvätten?

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Lite för tidigt än för kvinnor i bikini.

Tur att det alltid är tid för kvinnor utan bikini.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reta aldrig en indian....

Det har Elgiganten och Tele2 gjort, så nu tar jag fram stridsyxan... ..

Tror de att jag är nån jäkla pingisboll så ska de bli varse det imorgon..

Ringa kundtjänst eller chatta med en dum robot blir det inte mer..

 

Bakgrunden är denna.

31 jan besökte vi Elgiganten då frugan hade visat intresse för en sk handdammsugare, Elektrolux. 

Säljaren frågade vilka telebolag och om vi var intresserade av att få 500 kr rabatt på dammsugaren..

Nja, jag var inte så intresserad, men frugan tyckte det skulla vara bra, och det skulle bli billigare abonnemang..

Ja ja, sa och vi bytte till Tele2.. for hem, och dåm ramla poletten ner..fan vi har ju våra mejladresser hos Telia, och haft sen "tidernas begynnelse"  dem ville jag inte mista (3 st + frugans)  Så vi får in till Elgiganten den 4 feb och sa att vi ångrat oss..

Då var inte den säljaren vi haft den 31 jan där, så en annan, med samma förnamn, började ringa hit o di, vete fan vem han rinde, knappa på sin dator, och gick in och prata med sin chef....  

Vi betalar tillbaka rabatten vi fåt och får kvitto på det. efter stund sa han att nu var det klart.

Telia skulle skicka mig en bekräftelse på att jag var kvar som kund..  och jag trodde att allt var klart, för vi har kvar våra mailadresser och våra abonnemang. 

Idag kom det två fakturor á 226kr från Tele2...  h-e  slängde mig på telefon för att ringa upp  Tele2 ..

50 min väntetid, går in på deras chatt 11 före tar drygt en kvart innan en människa svarar..  

 

Drar mitt ärende..

Nej vi kan inget göra, du får vända dig till Elgiganten, telefonkö, går in på deras chatt, pratar med en robot som inte fattar jota, utan säger att en "människa " ska komma och ta över så fort han blir ledig.. 

vänta vänta..till slut kommer en människa till chatten som börjar med att säga,

 

Hej jag heter Linus, ska sätta mig in i vad du pratar med roboten om...  sen händer inget på en lång stund så jag frågar är du kvar, jag är kvar säger han..  sen är det tyst kl är 5 jag tror chatten stängde då.

 

Sätter mig i bilen och far 2 mil till Elgiganten, den jag hade i februari jobbade ju inte kvar.. Så nu var det en ny människa och förklara ärendet för..  

Du måste själv ringa till Tele2 och avsluta ditt abonnemang , säger han...ja men det gjorde ju ni den 4 februari sa jag och nu står jag här med två fakturor, (hade dem med mig.  ) 

Vi betalar dem sa, han och så ringer du Tele2, och han sätter in 452 kr på mitt bankkort.

 

Så fort jag kommer hem ringer jag Tele2 och har turen att komma fram rätt snabbt.. 

En rar" och lite förtvivlat tös vid namn Linda sa att vi kan inte avsluta, tvärt, det skulle Elgiganten gjort.

Avslutar du nu så kommer du få en faktura till på 90 dagar, du måste kontakta Elgiganten och be dem skriva en "Återköpsrapport. "

 

Snälla du, sa jag, jag är snart 80 och ska fan inte springa i butiker och käfta med människor..  

Nej jag förstår, sa hon, hörde att hon var lite förtvivlad.. kan du inte ringa eller chatta med dem , sa hon..

Nej, ÖGA MOT ÖGA, är det som gäller

 

Fan vad trött man blir, löser det sig inte imorgon river jag hela butiken...

 

 

 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Axelman säger:

Grubblar på att ge frun en SE 2. Men den är lite för stor och lite för dyr....:fundersam:Hennes symaskin är inne på 10 km sytrådsöversyn med missljud. Det kanske slutar med en ny sådan i stället.

Den är inte för stor det är byxfickan som är för liten 

köp till ett par byxor med större fickor så är problemet löst.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Har kikat runt lite för bästa pris på ny Mac mini (2020) och konstaterar att Macoteket är ett mindre tillförlitligt företag numera att handla av. Deras sida ligger dessutom nere nu.
Lugna puckar. Jag kan nöja mig med det jag hittat som 16GB, 512GB för under 20,000. Det blir mycket dator det med.

Jag är av naturen lugn som en filbunke och har ALDRIG bråttom med någonting. Men nu så... Det börjar bli dags nu.

Vad kul... då köper du inte säcken i grisen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Bästa naturupplevelsen någonsin för en stund sedan! :galetglad: Kan tyvärr inte avslöja vad. :tyst:

Preskriberat då antar jag 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, ronny säger:

Vad kul... då köper du inte säcken i grisen.

Jag är alltid försiktig av mig, speciellt när det handlar om mycket pengar.

Har mina funderingar på även en ny smartmobil i höst när min nuvarande är betald och bindningstiden löper ut men är inte lika säker på det. iPhone 7 funkar fortfarande mycket bra trots nere på 85% batterihälsa. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag är alltid försiktig av mig, speciellt när det handlar om mycket pengar.

Har mina funderingar på även en ny smartmobil i höst när min nuvarande är betald och bindningstiden löper ut men är inte lika säker på det. iPhone 7 funkar fortfarande mycket bra trots nere på 85% batterihälsa. :) 

Jag lyssnade igår på Macworld.com podcast och frågan

kom upp ... vad händer med iPhone XR i höst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, ronny säger:

Jag lyssnade igår på Macworld.com podcast och frågan

kom upp ... vad händer med iPhone XR i höst?

Som det ser ut just nu är väl iPhone 11 ett bättre val. Men billigare mobiler kommer alltid att ha en marknad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag suttit i mitt livs första videokonferens!

och trots att alla andra satt med var sin iPhone 

så ville man inte köra med facetime

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:


Bb4. B) 

även schackets värd har coronastopp och kör tävlingarna online numer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Som det ser ut just nu är väl iPhone 11 ett bättre val. Men billigare mobiler kommer alltid att ha en marknad. 

det stämmer... det de grubblade över var om modellen försvinner helt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, ronny säger:

nu har jag suttit i mitt livs första videokonferens!

och trots att alla andra satt med var sin iPhone 

så ville man inte köra med facetime

Varför inte med FaceTime då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Varför inte med FaceTime då? :fundersam:

förmodligen för att de inte är mackunniga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:


Bb4. B) 

Ingen vidare spännande schack i mina ögon. Bara pjäsbyten tills den bästa ställningen vann. Han Magnus Carlsen är dock en norsk grandmaster på drygt ELO 2800. En mycket stark spelare alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Som det ser ut just nu är väl iPhone 11 ett bättre val

Det beror väl på hur man definierar "bättre"? Om man tar med priset i den ekvationen så kan ju iPhone 11 vara mycket sämre, ifall man viktar priset högt. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Ingen vidare spännande schack i mina ögon. Bara pjäsbyten tills den bästa ställningen vann. Han Magnus Carlsen är dock en norsk grandmaster på drygt ELO 2800. En mycket stark spelare alltså.

Ja regerande världsmästare 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I intervjun efteråt får han frågan varför han vann. Carlsen svarar att den brutala sanningen är att han är något bättre än de andra och därför har råd att ta risker i syfte att vinna partier medan de andra inte har råd med det. :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

I intervjun efteråt får han frågan varför han vann. Carlsen svarar att den brutala sanningen är att han är något bättre än de andra och därför har råd att ta risker i syfte att vinna partier medan de andra inte har råd med det. :D 

Jo, jag vet hur det känns. Men man lär sig leva med det....

rofl.gif.5bfa081812a9bd32a8357a6c3bdcb85e.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...