Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Länkarna öppnas inte i webben


Grönluvan

Rekommendera Poster

Va fasen, jag länkar massor i mina dokument i olika program, främst keynot, pages och driven, till webbsidor men det öppnas in, länkarna öppnar bara ett tomt fönster.

 

Vad är d som blockar? Har ingen brandvägg påslagen... 

Kan inget om datorer så förklara gärna i steg hur en kan kolla upp d.

 

Har senaste mac pro och high sierra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

här kommer lite dialogrutor

 

 

Skärmklipp 2018-02-28 00.33.23.png

Skärmklipp 2018-02-28 00.33.06.png

Skärmklipp 2018-02-28 00.32.46.png

Tack, men jag kan alltså skapa länkar och har gjort det i många år. Mitt problem är att alla länkar som jag någonsin har gjort inte öppnas, jo det öppnas, men bara en tom webbsida, i mitt fall googles första sida med sökruta, den dirigerar alltså inte till den sida som jag har länkat till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nya eller gamla länkar?

Gamla länkar kan helt enkelt innebära att sidorna har försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Är det nya eller gamla länkar?

Gamla länkar kan helt enkelt innebära att sidorna har försvunnit.

Det är alla länkar, gamla som nya i alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att det antingen är nån inställning i systeminställningarna eller i Chrome som gör att länkarna inte öppnas, frågan är var och hur jag hittar det. Har letat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem som du har @Grönluvan. Spelar ingen roll var länkarna är (mail eller dokument) eller vem som gjort dem (jag själv eller ngn annan i mail eller dokument). De öppnas bara i ett nytt tomt webbfönster.

 

Inte jättelänge sedan datorn började bete sig så här heller... var efter en uppdatering tror jag... 

 

Upptäckte nu att det verkar gälla bara Chrome och inte Safari... Byter jag till Safari som förvald webbläsare så funkar länkar i dokument och mail som de ska... Men som sagt inte i Chrome... och det har börjat ganska nyligen...

Hittar ingen lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-03-06 på 09:24, Zmurwo säger:

Jag har samma problem som du har @Grönluvan. Spelar ingen roll var länkarna är (mail eller dokument) eller vem som gjort dem (jag själv eller ngn annan i mail eller dokument). De öppnas bara i ett nytt tomt webbfönster.

 

Inte jättelänge sedan datorn började bete sig så här heller... var efter en uppdatering tror jag... 

 

Upptäckte nu att det verkar gälla bara Chrome och inte Safari... Byter jag till Safari som förvald webbläsare så funkar länkar i dokument och mail som de ska... Men som sagt inte i Chrome... och det har börjat ganska nyligen...

Hittar ingen lösning...

Jag hittade lösningen - det är chrome som måste uppdateras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...