Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Normal blir onormal


murryfax

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett konstigt problem som jag har försökt lösa förgäves nu i flera månader. När jag öppnar ett tomt dokument i Word, så är det helt deformerad (se skärmbild). Det hjälper inte att omdefiniera dokumentformatet i formateringsmenyn.

 

Eftersom jag har använt Word sedan urminnes tider, så har jag lärt mig att man kan byta ut dokumentet "Normal", för att rätta till sådana här problem. Men på sistione har det blivit väldigt svårt att hitta detta dokument. Till slut upptäckte jag att man måste gå in i sitt personliga bibliotek och där välja "Group containers", sedan UBF8T346G9.Office, sedan Användarinnehåll och slutligen Mallar för att hitta Normal. Jag har försökt byta ut detta dokument som man gjorde förr i tiden, genom att kopiera in en bättre kopia, i detta fallet både genom att kopiera dokumentet från min bärbara dator där problemet inte finns, och genom att återskapa filen från TimeMachine ett år bakåt i tiden - men ingenting hjälper. Jag har också försökt återskapa olika "preferences" från TimeMachine. Ingenting hjälper. Är det någon som kan hjälpa mig här?

 

5a8dfbe724f5a_MicrosoftWordScreenSnapz001.thumb.png.71d9dff5a68b919d97f78a86eb984352.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget konstigt i din bild. Men du har påslaget att visa formateringstecken. 

https://support.office.com/en-us/article/Show-or-hide-formatting-marks-c2d8a607-5646-4165-8b08-bd68f9d172a0

 

Om medföljande mallar är trasiga så skulle jag installera om Word. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att välja "Spara som mall …" och där byta ut Normal.dotm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...