Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läsvärt: Vi testar Macbook Pro från 2012 – så står sig en sex år gammal dator i dag


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten

3842980584.jpg
Går det att leva och arbeta med en snart sex år gammal dator år 2018? Efter att vår Macbook Pro 15 tum av 2017-modell lagt av totalt – ett trasigt logikkort skulle det senare visa sig vara – var vi så illa tvungna att testa.Dwus6qAXkFs

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • felix-d pinned this ämne
  • 1 year later...

Haha, det här är ju faktiskt spännande! Sitter idag med en Macbook Pro 13" från 2017 som huvuddator (även om jag egentligen använder Ipad Pro:n mera nu för tiden). Det ligger dock en Macbook Air här hemma i en låda från 2011 som tidigare var min primära hemdator. Den har en fantastiskt dålig skärm för att sitta i en Apple-prydd produkt, men har ändå snällt fungerat fram till nyligen för surf och en del av mina jobbuppgifter då jag jobbat hemma men glömt eller inte orkat ta hem den nya Pro:n från kontoret.

 

Att grejerna fungerar så här pass länge gör ju ändå att prislapparna känns mer "prisvärda".

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu med en MBPr  13" 2014 men funderar allvarligt på att köpa en MBPr 15" äldre modell.

Det som lockar är den större skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De första Macarna jag köpte själv var alla 15", men på den tiden bodde jag litet och hade inte plats eller för den delen råd att ha fler skärmar så tyckte det var en bra kompromiss. Tyckte dock redan då att de var lite för tunga att bära runt på (men vikten är kanske inte riktigt ett bekymmer på samma sätt nu för tiden). Har oftast 13"-aren till en större skärm och när jag väl ska iväg nånstans gillar jag att den är mindre.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
2019-05-06 på 15:07, Idalin säger:

De första Macarna jag köpte själv var alla 15", men på den tiden bodde jag litet och hade inte plats eller för den delen råd att ha fler skärmar så tyckte det var en bra kompromiss. Tyckte dock redan då att de var lite för tunga att bära runt på (men vikten är kanske inte riktigt ett bekymmer på samma sätt nu för tiden). Har oftast 13"-aren till en större skärm och när jag väl ska iväg nånstans gillar jag att den är mindre.

Ja det är ju hela poängen med en bärbar att den ska vara, öhm, bärbar. Så även jag köpte en 13" då det begav sig 2011. Den används mycket fortfarande för mina behov som dock ser fram emot en stationär med jättestor skärm, kanske rent av 40". :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Ja det är ju hela poängen med en bärbar att den ska vara, öhm, bärbar. Så även jag köpte en 13" då det begav sig 2011. Den används mycket fortfarande för mina behov som dock ser fram emot en stationär med jättestor skärm, kanske rent av 40". :nerd:

Ja, så klart. Det har hänt mycket på den fronten. I alla fall min rygg/mina axlar gillade inte att bära runt på 15"-arna för länge då. Nu är det säkert en annan femma. De har krympt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

Din rygg/dina axlar? :P;) 

 

? Nä, 15-tummarna. 

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman unpinned this ämne
 Share



×
×
  • Skapa nytt...