Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Twitter för Mac läggs ner – här är alternativen


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, Nyhetsroboten säger:

Twitter har meddelat att den fristående klienten för Mac har lagts ner och kommer sluta fungera inom en månad, men det finns alternativ.

Nja, vad Twitter skrev var:

 

Om den kommer att sluta fungera eller inte är en annan sak. Själv sitter jag med en äldre version av Twitter for Mac, som definitivt inte har någon support. Den fungerar fortf fint. :yeahbaby:

Här är en annan artikel om det: Twitter puts deadline on Mac application, will drop support in 30 days | 9to5Mac

 

“However, Twitter did not mention wether or not it will still function beyond that.”

 

 

Förutom Tweedeck och Twitterific (85,-) finns även Tweetbot (109,-) ...och säkert fler - bl a några man kör i Terminal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago, Reefer said:

Vem använder Twitter numera? 

Jag. Men bara som app i min iPhone, iPad och via webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Twitter...en totalt värdelös plattform där idioter,puckon,sinnessvaga kan göra sin röst hörd utan att stå tillsvars :superirriterad::D

 

Ingen nämnd,ingen glömd :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago, lappen71 said:

Twitter...en totalt värdelös plattform där idioter,puckon,sinnessvaga kan göra sin röst hörd utan att stå tillsvars :superirriterad::D

 

Ingen nämnd,ingen glömd :whistling:

Har personen du tänker på samma förnamn som en mycket känd anka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, sevensleeper säger:

Har personen du tänker på samma förnamn som en mycket känd anka? :D

 

Tänker inte på någon specifik person :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago, lappen71 said:

 

Tänker inte på någon specifik person :)

Ah. Jag använder Twitter, hoppas jag inte stämmer in på din profil av personer på tjänsten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/18/2018 på 17:41, e-snobben säger:

Jag får intrycket av det lika gärna kan komma någon slags hybridversion, om det ska vara något som fungerar över plattformar.

Hybridversionen är Tweetdeck. D v s programmet Tweetdeck som blivit webbaserad. Det var ett jättebra program. Helt underbart, men sen blev det som sagt webbaserat. Gillar inte det. Vil inte ha ett extra fönster uppe för det. Men, den är bra, och eftersom Twitter gick in där, så finns ju stöd för allt där.

 

7 timmar sedan, sevensleeper säger:

Jag. Men bara som app i min iPhone, iPad och via webbläsaren.

Ja, både som inloggad på twitter.com och Tweetdeck.

 

6 timmar sedan, e-snobben säger:

Mer sällan appen till Mac. Tycker bättre om Androidversionen.

Ja, den är riktigt bra. Skulle gärna se att de gör den som Desktop-program till Linux. :crossfingers: Jag kört med Polly tidigare (ingen uppdatering sen 2015), men nu är det Corebird. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...