Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa filändelse och sortera filer efter typ på Iphone 8?


mfall87

Rekommendera Poster

Hej

Kan jag på något sätt visa filändelser i min Iphone 8? Och kan jag sortera alla filer efter typ? Främst i iCloud jag vill göra detta.

Mvh Matthias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte inbyggt i iOS. Apple har app:en Filer som visar innehållet på iCloud Drive. Den kan sortera efter Namn, Datum, Taggar och Storlek men inte filtyp. Den visar filtyp för det som den inte kan förhandsvisa, eller medan den laddar förhandsvisningen. 

 

Om du inte nöjer dig med det så finns det mängder med olika filhanterare att ladda hem från App Store. Jag har inte gått igenom dem för Filer täcker mina behov. Men t ex den här finns ju..

https://itunes.apple.com/se/app/file-manager-browser/id479295290?mt=8

 

Eller gå in på App Store, sök på files eller file management eller file browser så får du upp flera alternativ. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minutes ago, Raphael said:

Finns inte inbyggt i iOS. Apple har app:en Filer som visar innehållet på iCloud Drive. Den kan sortera efter Namn, Datum, Taggar och Storlek men inte filtyp. Den visar filtyp för det som den inte kan förhandsvisa, eller medan den laddar förhandsvisningen. 

 

Om du inte nöjer dig med det så finns det mängder med olika filhanterare att ladda hem från App Store. Jag har inte gått igenom dem för Filer täcker mina behov. Men t ex den här finns ju..

https://itunes.apple.com/se/app/file-manager-browser/id479295290?mt=8

 

Eller gå in på App Store, sök på files eller file management eller file browser så får du upp flera alternativ. 

 


Vad konstigt att dom lämnat ute det. Riktigt irriterande att inte kunna se filändelserna.

Yes, tack för hjälpen, får gå in där och leta.

Mvh Matthias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mfall87 säger:


Vad konstigt att dom lämnat ute det. Riktigt irriterande att inte kunna se filändelserna.

Yes, tack för hjälpen, får gå in där och leta.

Mvh Matthias

 

Varför skulle det vara konstigt? 

Är det en pdf-fil så ser man en förhandsgranskning på den,är det en DMG-fil så är ikonen in form av en mapp.

Jag menar det syns ganska så enkelt vilken fil det är,speciellt om det är filer som iOS,macOS kan öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago, lappen71 said:

 

Varför skulle det vara konstigt? 

Är det en pdf-fil så ser man en förhandsgranskning på den,är det en DMG-fil så är ikonen in form av en mapp.

Jag menar det syns ganska så enkelt vilken fil det är,speciellt om det är filer som iOS,macOS kan öppna.


För att det hade underlättat enormt mycket. Har jag massa olika bildfiler i en mapp, så är det bra att kunna se vad det är för filtyp tex.
Jag ser inte att en fil är pdf på något sett heller, skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mfall87 säger:


För att det hade underlättat enormt mycket. Har jag massa olika bildfiler i en mapp, så är det bra att kunna se vad det är för filtyp tex.
Jag ser inte att en fil är pdf på något sett heller, skumt.

 

Varför vill du se filändelsen på en bild när du ser en thumbnail som visar att det är en bild?

IMG_0147.thumb.jpg.0028c4e6ab96759e012482b36058acb3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...