Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Då börjar WWDC 2018


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

2 minutes ago, modEric said:

Jo, man har väl ett gäng - men inte fler än vad som behövs. Ökar behovet får man skaffa fler... En ny dator måste ju nödvändigtvis inte ersätta en annan. Den kanske har/får en annan funktion. Det kan aldrig bli för många. :ThumbsUp:

Säger du det så. ;) Vad använder du alla dina till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sevensleeper säger:

Säger du det så. ;) Vad använder du alla dina till?

Olika saker - allt är inte “persondatorer”  (läs; surfdator med användarkonton på). :) Sen är väl ett par man skulle kunna skicka iväg, men det ligger lite grejjer på dem man vill åt (Mac med PPC).

 

Man kan ju vända på det med... Om du skaffar en dator som du tänker köra som NAS. Vilken av dina andra skulle du i sånt fall du ersätta den med? :shifty:(ifall du inte redan har en)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago, modEric said:

Olika saker - allt är inte “persondatorer”  (läs; surfdator med användarkonton på). :) Sen är väl ett par man skulle kunna skicka iväg, men det ligger lite grejjer på dem man vill åt (Mac med PPC).

Okej. :)

 

15 minutes ago, modEric said:

Man kan ju vända på det med... Om du skaffar en dator som du tänker köra som NAS. Vilken av dina andra skulle du i sånt fall du ersätta den med? :shifty:(ifall du inte redan har en)

Jag behöver ingen, har 1 TB på Dropbox. ;) Men OM jag skulle behöva en, vi leker med tanken - då skulle jag köpa en gammal MBP. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, modEric said:

Och den ersätter...? iMac'en? :D:totaltgalen:

Antagligen. ;) Nej, det jag skrev ovan är ju att jag behöver ju ingen för jag har ju Dropbox. Så, jag behöver aldrig ställas in för valet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Antagligen. ;) Nej, det jag skrev ovan är ju att jag behöver ju ingen för jag har ju Dropbox. Så, jag behöver aldrig ställas in för valet. ;)

:yeahbaby: Fast DBox är inte riktigt samma sak. bara för lite enklare backup och sånt, så finns det ju i de flesta routrar (en router är också en “dator”) idag att man kan haka på en USB-disk/sticka - som man kommer åt med FTP &/el Samba. Har det på min, men det går inte att sätta publik åtkomst på den.


Har man råd/möjligheten, så är det bra att ha en gammal dator liggandes med. Om ngt händer med sin vanliga dator, el om nåt hänt med datorn/systemet så man kommer bara åt det via en annan osv... Så köp du en gammal MPB ändå. :yeahbaby::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, modEric said:

:yeahbaby: Fast DBox är inte riktigt samma sak. bara för lite enklare backup och sånt, så finns det ju i de flesta routrar (en router är också en “dator”) idag att man kan haka på en USB-disk/sticka - som man kommer åt med FTP &/el Samba. Har det på min, men det går inte att sätta publik åtkomst på den.


Har man råd/möjligheten, så är det bra att ha en gammal dator liggandes med. Om ngt händer med sin vanliga dator, el om nåt hänt med datorn/systemet så man kommer bara åt det via en annan osv... Så köp du en gammal MPB ändå. :yeahbaby::)

Dropbox funkar prima till det jag använder det till, har inget behov av andra grejer - inte just nu iallafall. :)

 

Alltså, om någon av mina datorer går sönder så har jag ju en till och om den går sönder så har ju sambon en MBA och en gammal vit MB, samt en MBP 2014. Så, det finns datorer i hemmet som inte är "mina". :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, sevensleeper säger:

Alltså, om någon av mina datorer går sönder så har jag ju en till och om den går sönder så har ju sambon en MBA och en gammal vit MB, samt en MBP 2014. Så, det finns datorer i hemmet som inte är "mina". :D

Ja, då har ni så ni klarar er. Du ser... Man kan aldrig har för många. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago, modEric said:

Ja, då har ni så ni klarar er. Du ser... Man kan aldrig har för många. ^_^

Jag använder dem dock inte, det är hennes "skit". ;) Jag håller mig det det som står under "Appleprylar". :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, sevensleeper säger:

Det fattar jag absolut, om de börjar bli trötta så. :)

 

 

 

Trötta är det sista dom är utan dom fungerar alldeles utmärkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, lappen71 said:

 

Trötta är det sista dom är utan dom fungerar alldeles utmärkt.

 

Gött det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Vad vi vill se på WWDC 2018

  1. Bättte Siri
  2. Flera användare på Homepod
  3. Mikrofon till Apple TV 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, ronny säger:

Vad vi vill se på WWDC 2018

  1. Bättte Siri
  2. Flera användare på Homepod
  3. Mikrofon till Apple TV 

 

Varför då? Du har en i fjärrkontrollen och har du en HomePod finns det en i den också. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-17 på 18:24, sevensleeper säger:

Jag har endast en gång laddat ner betan. Det var Yosemite och datorn blev superbuggig, efter det väntar jag alltid på skarpa versionen. Skönt att någon vågar. :D

Yosemite var aldrig bra ens i skarp version. Enda Mac OS X jag skippade helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Varför då? Du har en i fjärrkontrollen och har du en HomePod finns det en i den också. 

 

De på macworld.com ville slippa ha den på fjärrkontrollen

jag tror han jämförde det med filmen hobbit 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
8 timmar sedan, Alix säger:

Yosemite var aldrig bra ens i skarp version. Enda Mac OS X jag skippade helt.

Klokt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...