Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Då börjar WWDC 2018


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

I år "önskar" jag mig inget speciellt. Förra året ville jag att det skulle komma en ny iMac, det gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, sevensleeper säger:

I år "önskar" jag mig inget speciellt.

Lite Mac Pro-nyheter lär det nog komma. Förhoppningsvis lanseras den då, om inte annat lite info om hur det går. :crossfingers::yeahbaby:

 

På Rocket Yard (OWC's blog) finns det ett par artiklar inkl videos om vad han tror om den kommande modulära Mac Pro'n:

 

Three Paths Apple Could Take the Modular Mac Pro, Part 1

 

 

Three Paths Apple Could Take the Modular Mac Pro, Part 2

 

 

- - -

 

Jah hoppas på att det blir nåt liknande det modulära konceptet en lansrade inför tunnan skulle komma. :crossfingers::yeahbaby: Det vore riktigt koolt! B)

 

MacPro Modular Design Concept Makes Upgrading And Customisation Easy

Designing the New Mac Pro: An Awesome Design Concept – The Mac Observer

 

post-64246-0-65290800-1466699576_thumb.jpgpost-64246-0-04994000-1466699573_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago, modEric said:

Lite Mac Pro-nyheter lär det nog komma. Förhoppningsvis lanseras den då, om inte annat lite info om hur det går. :crossfingers::yeahbaby:

 

 

Absolut, det bör komma en Mac Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag ser fram emot är en uppdaterad MacBook 12" hårdvarumässigt.

Spelar egentligen ingen roll vad Apple presenterar mjukvarumässigt ladda jag alltid ner betan: Living on the edge :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, lappen71 said:

Det enda jag ser fram emot är en uppdaterad MacBook 12" hårdvarumässigt.

Spelar egentligen ingen roll vad Apple presenterar mjukvarumässigt ladda jag alltid ner betan: Living on the edge :D

 

Jag har endast en gång laddat ner betan. Det var Yosemite och datorn blev superbuggig, efter det väntar jag alltid på skarpa versionen. Skönt att någon vågar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag har endast en gång laddat ner betan. Det var Yosemite och datorn blev superbuggig, efter det väntar jag alltid på skarpa versionen. Skönt att någon vågar. :D

 

Jag har en hög tröskel för vad som acceptabelt när det gäller buggar :D

Allvarligt så har jag en MBP 13" och MBA 11" och det är endast 13" som jag lägger in betan på.

Telefonen har jag nog kört beta majoriteten av tiden än skarp version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, lappen71 said:

 

Jag har en hög tröskel för vad som acceptabelt när det gäller buggar :D

Allvarligt så har jag en MBP 13" och MBA 11" och det är endast 13" som jag lägger in betan på.

Telefonen har jag nog kört beta majoriteten av tiden än skarp version.

Ja, du har ju några datorer att välja mellan om det skiter sig med en av dem. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Ja, du har ju några datorer att välja mellan om det skiter sig med en av dem. :D

 

Räkna inte med alla som står i min profil utan det är alla som jag ägt sen jag konverterade.

Men jag har en Mac Mini också som agerar som arbetshäst när jag behöver konvertera något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just now, lappen71 said:

 

Räkna inte med alla som står i min profil utan det är alla som jag ägt sen jag konverterade.

Men jag har en Mac Mini också som agerar som arbetshäst när jag behöver konvertera något.

Aha. Vad har du för burkar i bruk nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, sevensleeper säger:

Aha. Vad har du för burkar i bruk nu?

En MBP 13",MBA 11" och en Mac Mini på macOS sidan. iOS är det en iPhone 7+,iPad Mini 4 och en iPad Mini 2 

Sen ska vi inte räkna med mina NAS:ar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago, lappen71 said:

En MBP 13",MBA 11" och en Mac Mini på macOS sidan. iOS är det en iPhone 7+,iPad Mini 4 och en iPad Mini 2 

Sen ska vi inte räkna med mina NAS:ar :D

Då har du ju ändå en massa leksaker trotts allt! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Då har du ju ändå en massa leksaker trotts allt! :) 

 

Trots allt? Har jag gett sken av motsatsen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago, lappen71 said:

 

Trots allt? Har jag gett sken av motsatsen? 

Du skrev att jag inte skulle räkna med allt som står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, sevensleeper säger:

Du skrev att jag inte skulle räkna med allt som står.

 

Aha du menar så :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, lappen71 said:

 

Aha du menar så :)

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone en förhandsversion av Mac pro borde Apple kunna visa upp på WWDC det här året.

I övrigt blir det nog sparsamt med hårdvarunyheterna  på WWDC. Men om kommande Mac pro verkligen visas där så kommer den såklart att fylla större delen av keynoten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minutes ago, Reefer said:

Åtminstone en förhandsversion av Mac pro borde Apple kunna visa upp på WWDC det här året.

I övrigt blir det nog sparsamt med hårdvarunyheterna  på WWDC. Men om kommande Mac pro verkligen visas där så kommer den såklart att fylla större delen av keynoten.

Hoppas, inte för att jag ska köpa utan för att jag är riktigt nyfiken att se hur den i så fall blir. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 hours ago, lappen71 said:

En MBP 13",MBA 11" och en Mac Mini på macOS sidan. iOS är det en iPhone 7+,iPad Mini 4 och en iPad Mini 2 

Sen ska vi inte räkna med mina NAS:ar :D

Får jag ställe en kanske dum fråga? Jag gör det... ;) Om du nu har en MBP 13" och en MBA 11" - varför vill du du ha en 12"? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Får jag ställe en kanske dum fråga? Jag gör det... ;) Om du nu har en MBP 13" och en MBA 11" - varför vill du du ha en 12"? :D

 

Kan man ha för få datorer? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, lappen71 said:

 

Kan man ha för få datorer? :huh:

Ja, för få kan man ju ha - typ noll är ju inte så bra. ;) Men för många kan man väl ha - eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, för få kan man ju ha - typ noll är ju inte så bra. ;) Men för många kan man väl ha - eller? :)

Nej :D

 

Ärligt båda börjar bli till åren och jag tänkte att släktingar skulle få ärva dom så ersätter jag dom med en 12"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, för få kan man ju ha - typ noll är ju inte så bra. ;) Men för många kan man väl ha - eller? :)

Nej, för många kan man inte ha. ;) Däremot kan man ju råka ha några som är fel (**host**Wind***sburkar**host**).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago, lappen71 said:

Nej :D

 

Ärligt båda börjar bli till åren och jag tänkte att släktingar skulle få ärva dom så ersätter jag dom med en 12"

 

Det fattar jag absolut, om de börjar bli trötta så. :)

 

11 minutes ago, modEric said:

Nej, för många kan man inte ha. ;) Däremot kan man ju råka ha några som är fel (**host**Wind***sburkar**host**).

Okej, du har ju också ett gäng datorer. ;)  Jag skulle ärligt inte behöva mer än två och min iPhone samt iPad. Om något ska adderas så säljer jag den pryl som den nya ska ersätta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Okej, du har ju också ett gäng datorer. ;)  Jag skulle ärligt inte behöva mer än två och min iPhone samt iPad. Om något ska adderas så säljer jag den pryl som den nya ska ersätta. :)

Jo, man har väl ett gäng - men inte fler än vad som behövs. Ökar behovet får man skaffa fler... En ny dator måste ju nödvändigtvis inte ersätta en annan. Den kanske har/får en annan funktion. Det kan aldrig bli för många. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...