Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud Photos - påverka synkning?


Skyttemo

Rekommendera Poster

Hej,

Svårt det där med att sätta titlar...

 

Men så här är det:

Jag har ett bildbibliotek på ca 30000 bilder (foto och videos). För ett tag importerade jag bilder och videos på ca 6 gb, vilket Photos genast började ladda upp till iCloud. Jag sitter på en dålig adsl-uppkoppling och det tar tid. Men efter att ha övervakat nätverksaktiviteten och kommit fram till att datorn laddat upp 15 gb. Allt annat är i sync, så det skall bara varit Photos som laddat upp data i mätbar mängd. Jag tänkte att det måste hänt något och bokade till slut ur iCloud-biblioteket och kryssade i det igen. Det tråkiga är nu att Photos vill ladda upp allt igen (fast att det redan finns på icloud), alltså 30000 objekt. Med en dålig adsl-uppkoppling...

Till saken hör att jag nu tagit många fina bilder med min nya iPhone som ligger på iCloud som jag vill komma åt i photos. Men Photos är fullt upptagen med att ladda upp allt på nytt igen... 

Kan jag få photos att sluta ladda upp och istället ladda ner de bilder som tillkommit i iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan tyvärr inte påverka synken mer än på och av. Det är bara att låta det synka klart. Bilder måste ladda upp allt igen  för att kunna avgöra om bilderna finns i biblioteket eller inte.

 

Du kan dock komma åt det som synkats från din iPhone via iCloud i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...