Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud epost-adresser


skogsmulle101

Rekommendera Poster

skogsmulle101

Hej,

Jag har ett gmailkonto som primärkonto i iCloud. Men mina alt.adresser som jag vill ändra/ta bort. Dessa är en .me och en är .iCloud. Är det möjligt ens?

Jag vill inte ha dess två extra adresser utan vill lägga till en ny där ist. Kan jag det på något sätt? Jag har läst och provat. Det jag läst är att om du har en primäradress som inte är .me .mac .icloud ska det gå men jag kan då inte det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du menar att det är ditt Gmail-konto som är primärkonto för Apple ID, inte iCloud. 
På iCloud loggar du in med ditt Apple ID. 

Frågan är hur dina konton ser ut. Låt mig förklara... Låt oss utgå från att ditt Apple ID är skogsmulle@gmail.com.
Då har du också skogsmulle@icloud.com och skogsmulle@me.com, och även skogsmulle@mac.com om du haft samma såpass länge. Det går inte att stänga av @me.com och @mac.com adresser, de hänger kvar. I praktiken så har du inte tre adresser där utan det är en - @icloud.com, @me.com och @mac.com behandlas som samma adress i systemet om de har samma namn innan @, som i mitt exempel där skogsmulle är samma namn som alla har. 
Det går heller inte att ta bort skogsmulle@icloud.com i detta exempel, för då har du ju ingen iCloud längre. 

Vad du däremot kan göra, det är att lägga till alias och de lägger du till på www.icloud.com. Du kan ha upp till tre alias. De pekar på ditt iCloud-konto. Du kan både ta emot och skicka meddelanden med alias. Aktiverar du alias på www.icloud.com så kommer de också att aktiveras i Apple Mail-programmet, så du kan ta emot och du kan skicka med alias. Det är i praktiken som att ha flera e-postadresser, men alla går till samma ställe, samma iCloud-konto.

Här är info om hur du lägger till alias:
https://support.apple.com/kb/PH2622?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

Du kan ändra ditt Apple ID, det är fullt möjligt, och det gör du genom att byta primärkonto och det gör du här... 
https://support.apple.com/sv-se/HT202667

Observera - du kan bara ha ett primärkonto åt gången.

Nu har jag kanske inte riktigt förstått vad du är ute efter, så om detta inte var till någon hjälp så får du ställa frågan igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...