Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utrymmet på datorns HD - Visa info - konstigt


bjorma

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung SSD på 1 TB som jag haft ca 1,5 år.

Mitt minne är att typ halva disken varit ledig men häromdagen var det bara 44 GB - alltså hög tid att rensa. Rensat och rensat och nu har jag 111 GB ledigt.

Det finns 2 saker som jag tycker är väldigt konstiga - kollar jag använt utrymme är min hemmapp 400 GB, System 9 GB, Program 18,5 GB och Bibliotek 7 GB = 434,5 GB - Vad är resten - Visa info på disken säger använt 888 GB typ dubbelt så mycket !!

 

En annan sak jag inte begriper är när jag kör OmniDiskSweeper så visar den 400 GB users, 16,8 Applications, 6,2 Library, 5,2 System och 4,6 Privat dvs liknande resultat som ovan MEN den visar också 462,6 GB Volumes och tittar jag där så är det 2 av mina externa diskar.... Men den 3:e externa disken visar den inte av någon outgrundlig anledning....

Slår man ihop detta så blir det ungefär i samma härad som disken säger är använt vid Visa info.

Så - kan det vara ngt knas som gör att disken tror sig innehålla det som finns på dessa två diskar också???

 

Testade och kopplade ifrån de två aktuella diskarna men ODS plockade med dem i alla fall.

Just nu känns det som om jag inte begriper - finns det någon vänlig expert som kan bringa lite ljus i mörkret?

 

PS Jag kör Parallels också som fn inte är igång, kollade häromdagen och det var ca 240 GB om jag minns rätt - men det stämmer ju ändå inte på långa vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...