Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
solborg

Ta bort Återskapade brev mappar i Mail?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag vill ta bort återskapade brev mappar i Mail 11.2 under MacOS 10.13.3, men lyckas inte med det. Det har skapats drygt 70 stycken sådana mappar i Mail.

Kan någon hjälpa mig med vägledning?

Tyvärr så vet jag inte hur felet har uppstått utan jag försöker att hjälpa min pappa. Jag ber även om ursäkt ifall frågan ställts tidigare och om svaret finns i forumet. Jag sökte en stund, men lyckade inte hitta svaret.

Tack så mycket på förhand och vänliga hälsningar från Fredrik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag vill ta bort återskapade brev mappar i Mail 11.2 under MacOS 10.13.3, men lyckas inte med det. Det har skapats drygt 70 stycken sådana mappar i Mail.

Kan någon hjälpa mig med vägledning?

Tyvärr så vet jag inte hur felet har uppstått utan jag försöker att hjälpa min pappa. Jag ber även om ursäkt ifall frågan ställts tidigare och om svaret finns i forumet. Jag sökte en stund, men lyckade inte hitta svaret.

Tack så mycket på förhand och vänliga hälsningar från Fredrik.

Om det gäller Gmail så skapas mappar i Mail som finns i Gmail:s webbmejladress. Kan det vara därför? Sådana mappar måste raderas/avaktiveras via webben i Gmail. Kan även gälla andra mejltjänster än Googles.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gäller Bredbandsbolagets mailtjänst.

Tack så mycket för era svar. Nästa gång jag besöker pappa, så provar jag att radera de Återskapade brev mapparna direkt i Bredbandsbolagets webmail istället.

Vänliga hälsningar Fredrik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gäller Bredbandsbolagets mailtjänst.

Tack så mycket för era svar. Nästa gång jag besöker pappa, så provar jag att radera de Återskapade brev mapparna direkt i Bredbandsbolagets webmail istället.

Vänliga hälsningar Fredrik.

Hoppas det funkar! :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svägerskan hade sådana. Antalet bara ökade på och det var till slut ogörligt att använda mailen. Tyvärr kollade jag inte hennes gmail via webmail. Tog bort dem genom att stänga mail och gå in på hennes mailkonto i hemmabibliotek - mail - v4 - konto och ta bort dessa där.

Mha teamviewer på din och pappas datorer kan du 'remote' logga på och sköta om hans dator.

https://www.teamviewer.com/sv/

Redigerad av jan.s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...