Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort Återskapade brev mappar i Mail?


solborg

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vill ta bort återskapade brev mappar i Mail 11.2 under MacOS 10.13.3, men lyckas inte med det. Det har skapats drygt 70 stycken sådana mappar i Mail.

 

Kan någon hjälpa mig med vägledning?

 

Tyvärr så vet jag inte hur felet har uppstått utan jag försöker att hjälpa min pappa. Jag ber även om ursäkt ifall frågan ställts tidigare och om svaret finns i forumet. Jag sökte en stund, men lyckade inte hitta svaret.

 

Tack så mycket på förhand och vänliga hälsningar från Fredrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag vill ta bort återskapade brev mappar i Mail 11.2 under MacOS 10.13.3, men lyckas inte med det. Det har skapats drygt 70 stycken sådana mappar i Mail.

 

Kan någon hjälpa mig med vägledning?

 

Tyvärr så vet jag inte hur felet har uppstått utan jag försöker att hjälpa min pappa. Jag ber även om ursäkt ifall frågan ställts tidigare och om svaret finns i forumet. Jag sökte en stund, men lyckade inte hitta svaret.

 

Tack så mycket på förhand och vänliga hälsningar från Fredrik.

Om det gäller Gmail så skapas mappar i Mail som finns i Gmail:s webbmejladress. Kan det vara därför? Sådana mappar måste raderas/avaktiveras via webben i Gmail. Kan även gälla andra mejltjänster än Googles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller Bredbandsbolagets mailtjänst.

 

Tack så mycket för era svar. Nästa gång jag besöker pappa, så provar jag att radera de Återskapade brev mapparna direkt i Bredbandsbolagets webmail istället.

 

Vänliga hälsningar Fredrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller Bredbandsbolagets mailtjänst.

 

Tack så mycket för era svar. Nästa gång jag besöker pappa, så provar jag att radera de Återskapade brev mapparna direkt i Bredbandsbolagets webmail istället.

 

Vänliga hälsningar Fredrik.

Hoppas det funkar! :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svägerskan hade sådana. Antalet bara ökade på och det var till slut ogörligt att använda mailen. Tyvärr kollade jag inte hennes gmail via webmail. Tog bort dem genom att stänga mail och gå in på hennes mailkonto i hemmabibliotek - mail - v4 - konto och ta bort dessa där.

Mha teamviewer på din och pappas datorer kan du 'remote' logga på och sköta om hans dator.

https://www.teamviewer.com/sv/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...