Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Kamera, Bluetooth eller Wifi?


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Funderar på att köpa en ny kamera i prisklassen 3000 - 7000:-.

Ser nu att det finns både med Bluetooth och Wifi uppkoppling?

 

Är något av dem att föredra?

Vi har iPhone, iPod och iMac som är tänkbara kandidater att koppla upp den mot.

 

Kameror som jag kollar på är tex:

PowerShot G9 X Mark II som har Bluetooth

PowerShot G7 X Mark II som har WiFi

PowerShot SX620 HS som har WiFi

 

Hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar alltid upp bilderna via USB-kabel. Men frågan är vad du är ute efter. Om du har ett långsamt SD-kort i kameran kommer inte uppladdningen att gå fortare än vad kortet kan leverera. Det bästa SD-kortet är ändå långsammare än vad WiFi klarar, som är mycket snabbare än BT. Så med ett billigt mediokert kort blir det ingen större skillnad i uppladdningshastighet oavsett metod. Läs testet och fundera lite.

 

https://www.kamerabild.se/tester/vrig-utrustning/test-vi-f-rklarar-och-testar-snabbheten-i-praktiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hansjacobsson

Jag fundera även på om det finns andra funktioner som man kan göra när man parar kamera med mobil.

Har ingen ny kamera så jag vet inte vad som går att göra! Kan man tex lägga ut bild på FB från kameran på samma sätt som från mobilen?

Tiden för att ladda upp bilder till datorn brukar ju inte vara något större problem för oss, det sker inte så ofta så någon minut mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Para kamera med mobil och funktioner är jag okunnig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många kameratillverkare har app:ar, via dem kan man hämta in bilder från kameran in i telefonen och från telefonen kan man sen dela på FB m m. Inte direkt från kameran alltså. Jag känner inte till de modeller du nämner men misstänker det är Canon (jag har själv Pentax :) ).


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är ju inte vilka kontaker (wifi/bt) som apparaterna har, utan vad du kan göra med dem.

 

Som jämförelse har väl AppleTV en USB-kontakt som användaren inte kan göra ett skit med? Kanske ladda telefonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

USB-C kontakten på en Apple TV är för service och support, dvs för Apples servicetekniker att koppla in särskild utrustning för felsökning och konfigurering etc om det uppstår ett fel på enheten. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...