Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootbar Ubuntu sticka?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hej,

Jag försöker få ihop en bootbar USB sticka med Ubuntu men har en del problem. Jag försökte först i Windows eftersom det är i den datorn jag ska installera Ubuntu men övergav snabbt detta (av förklarliga skäl) och gav mig på uppgiften på min Mac. Däremot har jag alla möjliga problem. Först vägrade systemet att erkänna iso filen med Ubuntu som en fil men efter lite om och men har jag fått hem en från annan källa som verkar funka. Jag har sedan försökt att via Terminalen följa beskrivning jag hittat på nätet men det ger i verkligheten inte samma resultat som jag borde få.

Någon som har några tips på något som funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Doh!

 

Fanns en vettig guide på Ubuntus egen sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Men det verkar omöjligt att få hem en fungerande version av 16.04.3 LTS. Nedladdningen har resulterat i trasiga filer eller ej fullständiga nedladdningar på både min Mac och Windows burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det verkar omöjligt att få hem en fungerande version av 16.04.3 LTS. Nedladdningen har resulterat i trasiga filer eller ej fullständiga nedladdningar på både min Mac och Windows burk.

Har du testat via Torrent? Välja att spara till extern lagring med vänligare filformat, som FAT32? Det finns också alternativa servrar, har du kollat dem?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har du testat via Torrent? Välja att spara till extern lagring med vänligare filformat, som FAT32? Det finns också alternativa servrar, har du kollat dem?

 

Japp. Körde på torrent innan och fick hem en. Dock slutade det med att jag gick på version 17 istället eftersom den hann bli klar först. Buggig något så ut i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Körde på torrent innan och fick hem en. Dock slutade det med att jag gick på version 17 istället eftersom den hann bli klar först. Buggig något så ut i...

Jag installerade Fedora med Gnome3 häromdagen och den var betydligt stabilare än Ubuntu 17.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag installerade Fedora med Gnome3 häromdagen och den var betydligt stabilare än Ubuntu 17.10.

 

Jag provar nog med någon annan dist en annan dag, om jag orkar. Har en känsla av att resultatet ändå kan bli detsamma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provar nog med någon annan dist en annan dag, om jag orkar. Har en känsla av att resultatet ändå kan bli detsamma...

Ja, det vet man aldrig. Eftersom hårdvaran varierar kan det som funkar hos en bli en katastrof någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...