Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mitt Mastercard fungerar inte via Apple Pay, hjälp!


Msdia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft stora problem med min IPhone 6 och dess appar på sistone. Detta är vad jag har provat program uppdatering, nollställning av inställningar och nätverk, laddat via WiFi och mobildata, logga ut och in i icloud, startat om telefonen. Inget av detta har hjälpt. Men nu tror jag att det kanske är Apple Pay som kan vara problemet, alltså att jag måste registrera ett betalningskort i Apple Pay. Problemet är att jag inte kan registrera det, jag får upp en ruta som säger kortets utfärdade har inte stöd för det här kortet ännu. Hur ska jag gå till vägas för att registrera mitt kort? Det måste ju gå och göra på något sätt. Eller kan det vara något annat problem som gör att jag inte kan ladda ner några appar? Jag har mer än hälften av utrymmet kvar på telefonen så det ska inte vara något problem.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Pay har ingeting med att ladda ner appar från App Store att göra.

Se här för att lägga till ett kort i App Store.

https://support.apple.com/sv-se/HT201266

 

PS: Detta är Apple Pay. https://www.apple.com/se/apple-pay/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack. Nu har jag registrerat mitt kort och det går fortfarande inte och ladda ner någon App. Finns det något annat jag bör testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack. Nu har jag registrerat mitt kort och det går fortfarande inte och ladda ner någon App. Finns det något annat jag bör testa?

 

 

Svårt att svara på när du inte berättar vad som händer.

"Det går inte" är en ganska så usel felbeskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som händer är absolut ingenting. När jag klickar på ladda ner appen så snurrar bara hjulet och fortsätter och snurrar tills jag stänger av App Store. Jag får ingen ruta varningsrutor eller något. Så ja det funkar helt enkelt inte. Går inte och beskriva mer än så eftersom det händer inget annat,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du har dålig internetuppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat annat wifi-nätverk?
Har du provat nollställa/starta om din wifi-router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med ett annat wifi-nätverk och startat om min router. Nu känns det som om jag har testat ALLTING, förutom att nollställa telefonen till fabrikvara (eller vad det heter). Finns det något annat som jag kan ha missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har haft stora problem med min IPhone 6 och dess appar på sistone. Detta är vad jag har provat program uppdatering, nollställning av inställningar och nätverk, laddat via WiFi och mobildata, logga ut och in i icloud, startat om telefonen. Inget av detta har hjälpt. Men nu tror jag att det kanske är Apple Pay som kan vara problemet, alltså att jag måste registrera ett betalningskort i Apple Pay. Problemet är att jag inte kan registrera det ,jag får upp en ruta som säger kortets utfärdade har inte stöd för det här kortet ännu . Hur ska jag gå till vägas för att registrera mitt kort? Det måste ju gå och göra på något sätt. Eller kan det vara något annat problem som gör att jag inte kan ladda ner några appar? Jag har mer än hälften av utrymmet kvar på telefonen så det ska inte vara något problem.

 

Tack på förhand!

Du får ju svar av apple pay.(se rödmakerad text) finns bara tre utgivare i Sverige som är anslutna till Apple pay Nordea St1 och rikskuponger. Har du kort från någon annan bank så går det inte, spelar ingen roll om det är ett Mastercard eller visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju svar av apple pay.(se rödmakerad text) finns bara tre utgivare i Sverige som är anslutna till Apple pay Nordea St1 och rikskuponger. Har du kort från någon annan bank så går det inte, spelar ingen roll om det är ett Mastercard eller visa.

 

 

Nu är det inte Apple pay som är problemet. Apple Pay har ingenting med betalning i App Store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nu är det inte Apple pay som är problemet. Apple Pay har ingenting med betalning i App Store

okej han har problem med appstore. :whistling: Ts har lite problem med att förklara sig. och jag tar på mig dumstruten :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...