Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samsung släpper 860 EVO


Axelman

Rekommendera Poster

Värd att köpa, men inte byta, om man redan har en 850 Evo. Så ser jag på resultatet.

Men kanske om något år, när priserna kommer ned, då kanske min 850 Evo får gå i pension och jobba i i min gamla Imac i stället. Och då får minin en sista uppgradering i SSD-väg.

 

Apropå 850 Evo så upptäckte jag att det hade kommit en firmware-uppgradering. Jag har EMT01B6Q. Lite avigt att boota en mini via cd-skiva, men det gick fint. Själva uppgraderingen tog en nanosekund... :hihihi:

 

post-28798-0-58208200-1516819091_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värd att köpa, men inte byta, om man redan har en 850 Evo. Så ser jag på resultatet.

Men kanske om något år, när priserna kommer ned, då kanske min 850 Evo får gå i pension och jobba i i min gamla Imac i stället. Och då får minin en sista uppgradering i SSD-väg.

 

Apropå 850 Evo så upptäckte jag att det hade kommit en firmware-uppgradering. Jag har EMT01B6Q. Lite avigt att boota en mini via cd-skiva, men det gick fint. Själva uppgraderingen tog en nanosekund... :hihihi:

 

attachicon.gifdump.jpg

 

Onej. Finns inget incitament att byta. Den är lite bättre än sin föregångare men så lite att det är mest ett mätresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värd att köpa, men inte byta, om man redan har en 850 Evo. Så ser jag på resultatet.

Men kanske om något år, när priserna kommer ned, då kanske min 850 Evo får gå i pension och jobba i i min gamla Imac i stället. Och då får minin en sista uppgradering i SSD-väg.

Har du en mekaniskt disk i din iMac nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en riktigt gammal och trött en. Men jag kör Chromium OS (Cloudready) på den så det funkar ändå.

Okej, då blir det gött med en SSD i den sedan när det beger sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då blir det gött med en SSD i den sedan när det beger sig. :)

Jo. Jag funderar ibland på att sälja minin och renovera Imacen (den behöver också en ny högtalare). Den duger gott för mina nuvarande behov. Jag surfar egentligen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Jag funderar ibland på att sälja minin och renovera Imacen (den behöver också en ny högtalare). Den duger gott för mina nuvarande behov. Jag surfar egentligen bara.

Ja, då funkar den ju prima! Hur mycket RAM är det i den? Vad skulle du få för din mini tror du? Vad är det för upplösning på iMac:en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då funkar den ju prima! Hur mycket RAM är det i den? Vad skulle du få för din mini tror du? Vad är det för upplösning på iMac:en?

4GB, knappt 4500 (om man får tro två Traderaannonser, fast jag har SSD också) och 1680 x 1050 (16:10).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4GB, knappt 4500 (om man får tro två Traderaannonser, fast jag har SSD också) och 1680 x 1050 (16:10).

Okej, men med en SSD så skulle den ju absolut rulla som en bra surfdator. Upplösningen är ju också helt okej.

 

Bara 4500 kr? Hm, jag trodde på mer faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men med en SSD så skulle den ju absolut rulla som en bra surfdator. Upplösningen är ju också helt okej.

 

Bara 4500 kr? Hm, jag trodde på mer faktiskt.

Kanske mer, med rätt köpare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske mer, med rätt köpare.

Ja, det gäller att ha tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...