Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra ramen


engelbrekt

Rekommendera Poster

Förmodligen så enkelt att det blir pinigt. Men jag vill få tillbaks den övre rade i PS med de tre prickarna som man använder för att stänga eller gömma programmet. Tack för svar.

post-26417-0-52100100-1516739305_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen så enkelt att det blir pinigt. Men jag vill få tillbaks den övre rade i PS med de tre prickarna som man använder för att stänga eller gömma programmet. Tack för svar.

Vad jag vet så har man aldrig gömt stängt programmet med de 3 prickarna. Du menar stopplyktorna (röd, gul, grön)?

 

Däremot om du har en bild öppen så är bilden öppnat i ett fönster. Det fönstret har såna prickar och du kan stänga/gömma bilden med dem.

 

post-64246-0-30012000-1516764251_thumb.png

 

Skall du avsluta el gömma programmet, använd menyn, eller kör med kortkommandot: ⌘Q eller ^⌘H

 

post-64246-0-08063000-1516764100_thumb.jpg

 

Nu har inte jag CC utan CS, men det har alltid varit standard i OS X att man inte stänger programmet med de prickarna - så när som på vissa enstaka program - t ex miniräknaren, Systeminställningar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Nej stänga programmet är ju inte möjligt men att tillfälligt få bort PS´s bakgrund är en funktion som stoppljuset kan ordna. Nu är dom ju inte tillgängliga på min mac. Jag undrar därför att det tidigare har funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske menar Fönster > Programram? De "tre prickarna" används dock inte för att avsluta eller gömma programmet, utan enbart de dokument du arbetar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...