Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägga in en musikmapp i iPhone


Magnus76

Rekommendera Poster

Har en massa gamla mp3 låtar i datorn som jag tänkte föra över till telefonen (iPhone x). Lade alla låtar jag ville ha en mapp i datorn och tänkte att denna mapp blir som ett album i telefonen. Men så enkelt verkade det inte vara.

 

Lade musikmappen i mitt iTunes bibliotek och synkade sen över det till telefonen. Dessvärre hamnade inte mappen som en mapp i telefonen. Det blev ett hundratal album av det. Blev huller om buller. Vill ju bara ha mappen från pcn rakt av som ett album/mapp i telefonen.

 

Är detta omöjligt med iOS? På min gamla android blev det en exakt kopia av ursprungsmappen. Men inte med iOS som det verkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha mappar i spellistor och göra din egen sortering där.
iTunes har inte mappar i biblioteket, utan bara olika typer av sorteringar. (Album, Låtar, Genre osv). Så för att sortera in i mappar får man lägga musiken i spellistor och sedan lägga i mappar i listan för spellistan. Du kan t ex ha varje album som en egen spellista, och sedan lägga alla dessa spellistor i en mapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag får kolla upp detta lite mer. Tyckte det kändes onödigt komplicerat. Varför inte bara lägga in en mapp rakt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag får kolla upp detta lite mer. Tyckte det kändes onödigt komplicerat. Varför inte bara lägga in en mapp rakt av?

 

 

Det får du fråga Apple men det går alla fall inte.

 

Det går med andra appar typ Vox,VLC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Vlc alltså. Ska testa när jag kommer hem. Menar du att man lägger in en hel mapp från pc:n till appen vlc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...