Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta bilder från iPad pro till XP?


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Har köpt en ny fin iPad till min far, hans första.

Nu har han tagit lite bilder som vi vill importera till hans PC, en gammal Dell med XP. Det går att ansluta den via USB samt den kommer upp I filhandteraren men det finns Inga filer eller mappar på den. Har även provat med någon I XP inbyggd fotoimporterare, inte heller detta funkar. Kan det vara så att den inte kan läsa filsystemet eller något likande?

Det kommer upp ett meddelande på iPadden om att man litar på PC:n som är ansluten och det har vi svarat ja på.

Har läst att det kan vara fel filformat på foton I nya ios enheter. I min iPhone finns en knapp under kamera för att ställa in Format men denna finns inte I iPadden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att flytta bilder från iPad till PC så behöver man installera iTunes på PC:n. Det är alltså iTunes som sköter bildimporten och kommunikationen med iPad.
https://support.apple.com/sv-se/HT201302

Men det finns ett problem här, nyaste versionen av iTunes kräver minst Windows 7 så XP är för gammalt.

Det finns ett annat alternativ, och det är att slå på iCloud bildbibliotek i iPad och sedan gå in på www.icloud.com och ladda hem bilderna via webbläsaren i PC:n.

Det finns även mjukvara från tredjepartsleverantörer som är gjorda för att hämta information från iPad/iPhone, jag vet dock inte vilka som fungerar med Windows XP.

Hittade detta efter en snabb googling... Finns fler...
http://www.syncios.com/ipad-transfer.html


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hansjacobsson

Hej. Det står att iTunes krävs, men jag kan importera bilder direkt till min jobbPC från iPhone I filhanteraren! Har inte jobbPC och iPad på samma ställe så jag kan inte testa den kombinationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...