Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med uppstart av Power Mac G5.


Yasper

Rekommendera Poster

Jag gissar på att ditt backupbatteri är kasst. Äldre Macar får spel av alla möjliga sorter när det är slut. Byt det och återställ NVRAM genom att hålla ner command-Option-P-R när du startar och låt det plinga minst tre gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är läge att ge upp med andra ord? Originalskivan är nog svår att hitta dessvärre.

Ville poängtera att den inte ska slarvas bort. Men det finns OS X köpeskivor att inhandla via forumets Köp & Sälj eller på andra Macvänliga ställen. Finns säkert någon på forumet som har en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är läge att ge upp med andra ord?

 

Jag vet inte vad du hade tänkt göra för musik, men jag tycker inte att det är någon som helst ide att krångla med något så gammalt.

...

Apple gjorde ett stort teknikskifte 2011 så därifrån och framåt håller Macarna bra prestanda. I ditt ställe hade jag satsat på en 2011, slängt i mer RAM och en SSD och vips så för kaffepengar hade du en burk som är kraftfull och som du kan göra mycket med och som står sig hyfsat tom mot en ny.

...

Då kan en Mac Mini vara ett alternativ, eller ännu hellre en iMac som är mer kraftfull än Mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att ditt backupbatteri är kasst. Äldre Macar får spel av alla möjliga sorter när det är slut. Byt det och återställ NVRAM genom att hålla ner command-Option-P-R när du startar och låt det plinga minst tre gånger.

Var på moderkortet sitter det batteriet? Vet du vilken typ av batteri det handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-0-58148400-1516276646_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att batteribyte är en kvalificerad gissning. Det är inte alls säkert att den löser ett enda problem. Men om man byter batteri har man eliminerat en säker felkälla. Förr kunde Macarna verkligen få spel om batteriet var kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara samma som Pocas batteribild. Om man svarar på Conrads nätundersökning får man just nu 50:- i rabatt!! :tappahakan: :hihihi:

post-363-0-76391500-1516280186_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...