ingemarsland Postad 17 januari, 2018 Share Postad 17 januari, 2018 Jag har fått ett märkligt skrivarfel på min Canon Pixma Pro-10. Den accepterar bara att jag skriver ut med Photo Paper, Best Quality. Väljer jag något annat får jag ett felmeddelande: “Check printer for error”. Oavsett program och filtyp. Och dessutom från två olika datorer. Jag har uppdaterat drivrutiner och firmware, gjort en full reset av skrivarsystemet. Helt utan effekt. Några tips om hur jag kan gå vidare? Förutom att uppdatera till High Sierra, som väl får bli sista utvägen. (Canon skriver lite käckt att man kan ändra lite saker i drivrutinen – men hur gör man det?) MacOS 10.12.3 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 17 januari, 2018 Share Postad 17 januari, 2018 Rensade du bort alla drivrutiner, och plistfiler innan du installerade om? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ingemarsland Postad 17 januari, 2018 Författare Share Postad 17 januari, 2018 Nej, det provade jag inte. Bra tips. Under Library, Printers, Show Package Content antar jag? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ingemarsland Postad 17 januari, 2018 Författare Share Postad 17 januari, 2018 Tjoho, det funkar igen! Jag raderade drivrutiner odyl, gjorde reset igen på skrivarsystemet. Och när jag installerade skrivaren igen så valde jag inte Bonjour utan Canon IJ Network (?) istället. Tack för hjälpen : ) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.