Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ingemarsland

LÖST Märkligt skrivarfel (Canon Pixma Pro-10)

Rekommendera Poster

ingemarsland

Jag har fått ett märkligt skrivarfel på min Canon Pixma Pro-10. Den accepterar bara att jag skriver ut med Photo Paper, Best Quality. Väljer jag något annat får jag ett felmeddelande: “Check printer for error”. Oavsett program och filtyp. Och dessutom från två olika datorer.

Jag har uppdaterat drivrutiner och firmware, gjort en full reset av skrivarsystemet. Helt utan effekt.
Några tips om hur jag kan gå vidare? Förutom att uppdatera till High Sierra, som väl får bli sista utvägen.
(Canon skriver lite käckt att man kan ändra lite saker i drivrutinen – men hur gör man det?)
MacOS 10.12.3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Rensade du bort alla drivrutiner, och plistfiler innan du installerade om?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ingemarsland

Nej, det provade jag inte. Bra tips. Under Library, Printers, Show Package Content antar jag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ingemarsland

Tjoho, det funkar igen!

 

Jag raderade drivrutiner odyl, gjorde reset igen på skrivarsystemet. Och när jag installerade skrivaren igen så valde jag inte Bonjour utan Canon IJ Network (?) istället.

 

Tack för hjälpen : )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...