Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

All texter i ett lager?


Fiskgjusen

Rekommendera Poster

Sitter med en inskannad plansch med över 100 olika föremål. Vart och ett ska ha ett nummer intill sig och jag tänkte göra det i ett textlager. Men PS gör ett nytt textlager för varje nummer jag lägger in. Jag skulle få över 100 lager, det verkar ju alldeles orimligt. Man måste väl kunna arbeta på ett annat sätt? Jag har CS 3. Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med en inskannad plansch med över 100 olika föremål. Vart och ett ska ha ett nummer intill sig och jag tänkte göra det i ett textlager. Men PS gör ett nytt textlager för varje nummer jag lägger in. Jag skulle få över 100 lager, det verkar ju alldeles orimligt. Man måste väl kunna arbeta på ett annat sätt? Jag har CS 3. Tacksam för hjälp!

 

Varför är det orimligt? Du kan skapa en grupp (mapp) och sortera textlagren i om du vill. Eller så stänger du lagerpaletten och struntar i hur många lager du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför är det orimligt? Du kan skapa en grupp (mapp) och sortera textlagren i om du vill. Eller så stänger du lagerpaletten och struntar i hur många lager du får.

 

Orimligt eller inte, jag skulle gärna vilja ha alla mina siffror i ett lager så att jag på enklaste sätt kunde flytta dem i förhållande till varandra och de olika föremålen i bakgrundslagret så att det blir både tydligt och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Orimligt eller inte, jag skulle gärna vilja ha alla mina siffror i ett lager så att jag på enklaste sätt kunde flytta dem i förhållande till varandra och de olika föremålen i bakgrundslagret så att det blir både tydligt och snyggt.

 

Om du lägger alla siffror i en grupp så kan du flytta dem som om de vore ett och samma lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Orimligt eller inte, jag skulle gärna vilja ha alla mina siffror i ett lager så att jag på enklaste sätt kunde flytta dem i förhållande till varandra och de olika föremålen i bakgrundslagret så att det blir både tydligt och snyggt.

 

Tack för svar, jag ska prova detta!

 

Eller kanske kunde jag ta in bilden i ett layoutprogram och lägga siffrorna i textrutor där. Borde gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du, du borde oxå kunna släcka bakgrundslagret och sen lägga ihop alla synliga lager till ett lager. Jag minns inte om han rastrerar texten då eller om de behåller sin postscript, pröva så får du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...