Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kostnad skärmutbyte 15" rMBP late 2016 A1707


dlore9

Rekommendera Poster

Köpte yogurt som öppnade sig i väskan och läckte in på ett ställe. ¯\_(ツ)_/¯

 

Har öppnat och det ser ut som att endast skärm connector'n https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/3bIhChw6UWAnsOBL som har blivit skadad. Allt annat är orört och funkar (har testat med extern display) förutom connectorn till Onoff/touchID knappen som ser ut att vara lite brännd också.

 

Min fråga är vad det skulle kosta att laga hos någon apple-authorized seller! Kommentera gärna vad ni fick betala och vilken modell ni tog in.

 

Har dessa alternativ:

  • Ta in hos apple; mitt tak för det är runt 6000kr.
  • Beställa skärm från ebay för 3000kr och laga själv; finns risk med att beställa från ebay/kina så ej säker på det

post-81402-0-16980200-1516050669_thumb.jpgpost-81402-0-79708300-1516050674_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blanda in försäkringsbolag är inget alternativ?

Touch-ID knappen byts ihop med logikkort så där har du väl ytterligare 6-7000Kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigera ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blanda in försäkringsbolag är inget alternativ?

Touch-ID knappen byts ihop med logikkort så där har du väl ytterligare 6-7000Kr

Köpte inte försäkring/applecare tyvärr.

 

Har startat datorn med extern monitor och den kör utan problem (även touchID knappen som vi rengjorde med sprit), inga fel i diagnostics och geekbench score är som det ska.

 

Jag tag nog riksen att lägga 5000kr på lcd assembly från kina och hoppas på det bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte inte försäkring/applecare tyvärr.

 

 

 

Kan ingå i hemförsäkringen. Värt att kolla upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ett allrisktillägg kan denna skada mycket väl täckas av försäkringen. Men man får då tänka på att försäkringsbolaget gör åldersavdrag som är rätt hög på datorer och sen dras självrisk. Men säg att ett exempel kan vara att man betalar 3,000:- och försäkringsbolaget betalar resten även om en skada skulle kosta 8.000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ett allrisktillägg kan denna skada mycket väl täckas av försäkringen. Men man får då tänka på att försäkringsbolaget gör åldersavdrag som är rätt hög på datorer och sen dras självrisk. Men säg att ett exempel kan vara att man betalar 3,000:- och försäkringsbolaget betalar resten även om en skada skulle kosta 8.000:-

 

 

Beror på försäkringsbolag för Länsförsäkringar ersätter 100% första året och efter det så dras en procentsats ifrån ursprungspriset.

Nu komme jag inte ihåg den exakta siffran men dom är generösa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Beror på försäkringsbolag för Länsförsäkringar ersätter 100% första året och efter det så dras en procentsats ifrån ursprungspriset.

Nu komme jag inte ihåg den exakta siffran men dom är generösa :)

 

Det var ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång min bildskärm behöver bytas, byter jag dator! MacBook Air 11 tum tidigt 2014.

Det blev ungefär halva priset när det hände mig förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...