Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmproblem


LyxSchack

Rekommendera Poster

Hej, köpte en MacBook Pro retina 2015 för något år sedan så garanti finns ej. Började få problem för någon månad sedan att skärmen började balla ur, har varit i en av apples butiker och då fungerade den såklart och de kunde inte hitta något fel på den (de gjorde några tester osv på den). Men nu har det kommit tillbaka och är väldigt jobbigt.

Det konstiga med problemet är att det löser sig så fort jag kopplar in en HDMI-sladd till datorn. Då slutar problemet genast och skärmen fungerar felfritt. Kunde ej bifoga ett klipp så under finns länk till klippet på hur problemet ser ut. Även testat ett såkallat SMC-reset men inget som hjälpte. Den är formaterad och ominstallerad också.

 

Tacksam för svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, köpte en MacBook Pro retina 2015 för något år sedan så garanti finns ej. Började få problem för någon månad sedan att skärmen började balla ur, har varit i en av apples butiker och då fungerade den såklart och de kunde inte hitta något fel på den (de gjorde några tester osv på den). Men nu har det kommit tillbaka och är väldigt jobbigt.

Det konstiga med problemet är att det löser sig så fort jag kopplar in en HDMI-sladd till datorn. Då slutar problemet genast och skärmen fungerar felfritt. Kunde ej bifoga ett klipp så under finns länk till klippet på hur problemet ser ut. Även testat ett såkallat SMC-reset men inget som hjälpte. Den är formaterad och ominstallerad också.

 

Tacksam för svar :)

 

https://vimeo.com/251167935?ref=em-share

Du kan alltid reklamera i upp till tre år jämte konsumentköplagen för ursprungliga fel. Ta med dig skärm och HDMI-kabel och demonstrera i butik. Då tar de dig på allvar. Apple är väl medvetna om sina skyldigheter vid reklamation men man får förstås stå på sig och vara så pedagogisk som möjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...