Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Död iPhone 5s!


Zoo

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har fått ett konstigt problem jag aldrig varit med om tidigare. Det gäller en gammal 5s som jag blåste för ett tag sedan för att ha som pokemonjagar-telefon. Den har inte haft något annat installerat än just pokemonspelet och inte använts till något annat heller. Jag har haft ett tvillingkort i den som gjort att den haft "egen data".

 

Nu till problemet.. Till mitt enda spel är ju GPSen viktig och för ett par veckor sedan noterade jag att den började bli allt mer oexakt vilket ju var ett problem. Sedan så slutar sim-kortet att funka i den telefonen men jag kunde ta ut det och det funkade bra i andra telefoner. Nu bestämmer jag mig för att blåsa telefonen igen och "återställa den". (vill minnas att den rullar på iOS 9.3 eller så). Efter detta så får jag meddelandet att den inte kan starta upp eftersom den inte kommer i konntakt med Apples servrar.. Jag försöker igen med och utan sim och med och utan koppling till dator. Funkar inte .. Hård reset hemknapp/power.. inget händer.. Efter ett tag tar batteriet slut i detta läget... Jag försöker ladda den igen men inget händer.. Den visar bara "tomt batteri" och inget mer.. Drar jag ut sladden så visar den att sladden är ur så laddningen verkar funka som den ska.

 

Nu har den stått ett dygn med sladden i och visar fortfarande "tomt batteri"...

 

Finns det något man kan göra eller är det slut?

 

tack för ev råd

//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...