Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort fjärrhantering


edvin72
 Share

Rekommendera Poster

Hallå, har ärvt en iPhone 7 av min fader i dagarna och nu skulle jag göra den till min. Vill då återskapa en gammal kopia från min telefon. Men när jag har gjort allting och återskapat den kommer jag till ett steg "Fjärrhantering". Måste då fylla i ett användarnamn och lösenord för att pappas företag har fjärrhantering på den. Aldrig stött på detta tidigare med mina iPhones och undrar om man kan komma runt / ta bort fjärrhanteringsskyddet? Nu kan jag inte komma in i telefonen alls då jag inte kommer vidare från detta steg.

 

Fastnar även på detta steg om jag tar alternativet att "ställ in som ny telefon".

 

Någon som har tips på hur jag kan göra för att komma runt / förbi detta steg? Eller är det så att det absolut inte går?

 

 

tacksam för all hjälp!

 

Med vänlig hälsning, Edvin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga din pappa som får fixa det.

För vår del kan du ha stulit den och då vill vi inte hjälpa dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du behöver antingen din fars iCloud-lösen, alternativt ett kvitto som styrker att du äger telefonen varvid du kan få hjälp från Apple att låsa upp den.

 

Sen vet jag inte om TS avser "ärvt" i dess bokstavliga bemärkelse, då personen i fråga är avliden... vilket gör det svårt att fråga om lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver antingen din fars iCloud-lösen, alternativt ett kvitto som styrker att du äger telefonen varvid du kan få hjälp från Apple att låsa upp den.

 

Sen vet jag inte om TS avser "ärvt" i dess bokstavliga bemärkelse, då personen i fråga är avliden... vilket gör det svårt att fråga om lösenordet.

MDM är något annat än Icloud. TS fråga verkar röra MDM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...