Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad finns det för navigatorprogram för USA, 100% offline?


Telly82

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder:

Vad finns det för navigatorprogram för USA, 100% offline?

Vilken är bäst?

Det kostar över 1200 kr att hyra en navigator hos en hyrbilsfirma, så allt under det priset är bra. :)

 

Jag hade läst att Waze skulle vara gratis och ha offline-kartor. Men när jag laddat ner så verkar det som om offline bara funkar på Android. :(

 

Har googlat, men inte hittat något bra (och jämförande) test. Hittar många "The best navigator for iOS", men de räknar bara upp vilka som finns utan att testa och utan att tala om några problem/nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder:

Vad finns det för navigatorprogram för USA, 100% offline?

Vilken är bäst?

Det kostar över 1200 kr att hyra en navigator hos en hyrbilsfirma, så allt under det priset är bra. :)

 

Jag hade läst att Waze skulle vara gratis och ha offline-kartor. Men när jag laddat ner så verkar det som om offline bara funkar på Android. :(

 

Har googlat, men inte hittat något bra (och jämförande) test. Hittar många "The best navigator for iOS", men de räknar bara upp vilka som finns utan att testa och utan att tala om några problem/nackdelar.

Då kan du ju köpa en Androidmobil för under 1200 kronor. Det finns helt okej sådana för runt tusenlappen. Länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är Sygic. Går att köra offline, med nedladdad karta i telefonen. Tar upp himla mycket plats men det är fullt möjligt! Jag har använt den och haft nedladdad karta, men tycker Kartor blivit såpass bra så det fungerar för mig. Sygic har massa extra finesser dock... Den kör med kartor från Tom Tom.
http://www.sygic.com/gps-navigation


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ju köpa en Androidmobil för under 1200 kronor. Det finns helt okej sådana för runt tusenlappen. Länk.

 

Nja, jag behöver ju inte en pryl till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag behöver ju inte en pryl till.

Men det är en lösning. Då har du en reservmobil om det skulle skita sig också, med din Iphone. Men skaffa en app om du har siktat in dig på det. Jag vet tyvärr inget om sådana. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är en lösning. Då har du en reservmobil om det skulle skita sig också, med din Iphone. Men skaffa en app om du har siktat in dig på det. Jag vet tyvärr inget om sådana. Lycka till!

 

Jodå, det är en lösning. :)

Det finns GPS navigatorer på Amazon för 55 USD om man vill.

 

Jag har både den privata iFånen och jobbets iFåne med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Sygic och CoPilot verkar vara bra, tack för tipsen.

 

Om man köper CoPilot USA HD appen för 95 spänn och sedan Europakarta för 159 spänn så blir det 254 kr.

Om man köper CoPilot Europa HD appen för 229 kr och sedan USA-karta för 65 kr så blir det 294 kr. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan ju ladda ner kartor i Google maps, det har funkat riktigt bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Navigons app när jag är i USA, fungerar bra. Ok pris. Går att köpa för delar av USA också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Sygic och CoPilot verkar vara bra, tack för tipsen.

 

Om man köper CoPilot USA HD appen för 95 spänn och sedan Europakarta för 159 spänn så blir det 254 kr.

Om man köper CoPilot Europa HD appen för 229 kr och sedan USA-karta för 65 kr så blir det 294 kr. :stjarnsmall:

Tänk på att EU-surf i praktiken inte kostar mer än hemmasurf nu.

 

Du kan ju ladda ner kartor i Google maps, det har funkat riktigt bra för mig.

 

Funkar det även vid navigering/vägvisning? Har för mig att någon app som fixade nerladdade kartor inte fixade vägbeskrivning utan uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Navigon är det bästa jag testat på telefonen för navigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte köpa något kontantkort fullproppat med mobildata för tiden i USA?

 

Det gör det kanske. Men jag vill ha allting fixt, färdigt och testat innan jag sätter mig på planet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Navigon är det bästa jag testat på telefonen för navigering.

Verkar också bra.

 

Nu får jag snart beslutsångest. ;)

 

Ingen som sett något test som jämför apparna med varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade test från Storbritannien som testat några av de som nämnts här i tråden (utom Navigon)...

http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/63573/best-sat-nav-apps-2018

Perfekt. Får nog bli CoPilot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...