Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stum entertangent


Nicko35

Rekommendera Poster

Har en Macbook pro som bara är några månader gammal,och helt plötsligt har enter tangenten blivit helt stum,det klickande ljudet som finns på alla andra tangenterna är helt borta och man måste trycka lite hårdare för att den skall funka.
Finns det något jag själv kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känt problem med de nya "Butterfly"-tangentborden.

Att tangeter känns och upplevs konstigt.

Reklamera hos Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men du är inte ensam.

Apple-maskinerna har blivit sämre känns det som.

 

Gissar att felprocenten på maskinerna ligger någorlunda jämt, dock säljs fler maskiner och då blir det fler exemplar som "knorrar".

Vinstdrivande företag vill ju ha ut sina produkter så snart det bara går till försäljning, så det är inte konstigt.

 

Hoppas det löser sig för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,lite surt bara att behöva åka till applestore efter bara ett par månader

 

Innan du gör det, skaka lite på datorn. Blås försiktigt med munnen för att försöka få bort en liten partiell. Jag får (tyvärr) samma problem med min MBP med butterfly ibland. Olika tangenter vid varje tillfälle, men än så länge har det löst sid varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag köpte nyaste modellen av MBP15 i januari förra året och har fått tangentbordet bytt 2ggr på garanti men det är fortfarande det sämsta tangentbord jag haft på en dator. (första bytet efter ca 1 mån, andra bytet efter ca 8mån)

Bara helt uselt och svårt att skriva på förutom att tangenter börjar kärva och bli icke responsiva. För mig har det mest varit mellanslagstangenten som inte reagerat över hela tangenten men alla tangenter är "tröga" på något sätt som gör att åtminstone jag har jättesvårt att få flyt när jag skriver.

min gamla trotjänare MBP13 från 2010 överglänser den nya när det gäller tangentbordet med 1000ggr inkl de flesta nya bärbara PC jag provat, senast en HP EliteBook som jag fick låna igår.

 

Det sämsta är att det inte finns något att göra annat än att kasta burken i sopkorgen eftersom inte Apple klarar av att fixa det iom att det beror på dålig konstruktion. Det är lite moment 22 eftersom jag avskyr PC men om inte Apples överprisade datorer håller måttet så vad skall man välja då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...