Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag funderar på att köpa iPhone X


Arvid Kriklund

Rekommendera Poster

Arvid Kriklund

Har ni hunnit få några erfarenheter av iPhone X? Är den värd att köpa? Jag som bruka resa till Thailand har alltid sagt att jag ska köpa en ny iPhone när det kommer en vattentät. Nu är väl X helt vattentät så då borde jag ju slå till. Har den några fler användbara nyheter, eller irriterande fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd skyddsskal och skärmskydd, hur som helst. Går glaset sönder är det mycket dyrt att ersätta (det går inte att enbart byta glas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni hunnit få några erfarenheter av iPhone X? Är den värd att köpa? Jag som bruka resa till Thailand har alltid sagt att jag ska köpa en ny iPhone när det kommer en vattentät. Nu är väl X helt vattentät så då borde jag ju slå till. Har den några fler användbara nyheter, eller irriterande fel?

 

 

Om den är värd vet bara du.

Vattentät är en definitionsfråga. Den är klassas IP67 och det innebär upp till 1m nersänkt i vatten. Men skulle den alla fall bli vattenskadad kommer du inte få ut något på garantin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt från iPhone 6 till iPhone X. Jag är supernöjd med iPhone X.

 

Jag har bland torra fingrar, vilket ställde till det med TouchID på iPhone 6 (och på iPad). FaceID på iPhone X fungerar klockrent. Inga problem att låsa upp med FaceID. Förvillas inte ens av att jag tar på och av mig glasögon.

 

Om den är värd pengarna måste var och en avgöra själv. För mig är den helt klart det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är tex one+t snabb, men det är en android. Beroende på vilken plattform man är bekväm med avgör valet om en iPhone x är en bra telefon. För mig som lever med en familj som använder iOS var iPhone det självklara valet.

 

Sen om iPhone x är värd pengarna är en annan sak. Själv köpte jag den eftersom jag gillar iOS och tyckte att iPhone 7/8 har en tråkig design. Men prestandamässigt skiljer det inte så mycket, inte så att man märker det direkt.

 

Fast egentligen är det vansinnigt att betala drygt 13 tusen för en telefon, men men....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är tex one+t snabb, men det är en android. ...

Jo, givetvis. Det säger han mot slutet i videon också. Att Iphone är Iphone. Själv har jag Iphone till vardags. Skulle jag köpa en ny blir det förmodligen det igen, eftersom de görs tillräckligt små (än i alla fall). Bra Androidlurar är samtliga alldeles för stora, i mitt tycke. Även OP5T. Ad notam: Jag har stora händer, så det är inte därför. Jag vill ha en liten mobil, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid Kriklund

 

 

Om den är värd vet bara du.

Vattentät är en definitionsfråga. Den är klassas IP67 och det innebär upp till 1m nersänkt i vatten. Men skulle den alla fall bli vattenskadad kommer du inte få ut något på garantin

 

Jo så kan det ju vara, men nu frågade jag om era åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid Kriklund

Jo, givetvis. Det säger han mot slutet i videon också. Att Iphone är Iphone. Själv har jag Iphone till vardags. Skulle jag köpa en ny blir det förmodligen det igen, eftersom de görs tillräckligt små (än i alla fall). Bra Androidlurar är samtliga alldeles för stora, i mitt tycke. Även OP5T. Ad notam: Jag har stora händer, så det är inte därför. Jag vill ha en liten mobil, helt enkelt.

Ja det håller jag med om. En mobil ska ju vara mobil :) lätt att ta med, stoppa i fickan och så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det håller jag med om. En mobil ska ju vara mobil :) lätt att ta med, stoppa i fickan och så där.

Exakt. Iphone X är inte särskilt stor, men hyfsat tung, då glas och stål väger mer än aluminium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...